Δημοσιοποιήθηκαν από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), τα αποτελέσματα της "έρευνας μυστικού επιβάτη - ικανοποίησης επιβατών". Η έρευνα ανατέθηκε σε ανεξάρτητο ελεγκτή -διεθνή ελεγκτικό οίκο και... αφορούσε στις υπηρεσίες της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. η οποία σε συνεργασία με τις ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ, εκτελεί έργο στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης, με 151 αστικά λεωφορεία, σε 31 γραμμές.
Η έρευνα κατέδειξε "υποδειγματική αξιοπιστία στην εκτέλεση των δρομολογίων" (299 στα 300!), πλήρη ικανοποίηση των επιβατών, από το προσωπικό των 4 ΚΤΕΛ, αλλά ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (33,67%) δυσαρεστημένων με την "καθαριότητα παραθύρων, πλαϊνών επιφανειών και εξοπλισμών" .
Αυτό εξηγείται βέβαια, καθώς , η έρευνα διεξήχθη τον Δεκέμβριο 2021 και τον Ιανουάριο του 2022, δηλαδή σε χειμερινούς μήνες, με αρκετές βροχερές ημέρες, που είχαν ως συνέπεια το λέρωμα των παραθύρων των λεωφορείων, αλλά και του εσωτερικού τους, από τα βρεγμένα παπούτσια των επιβατών.
Επομένως, απαιτείται από τα ΚΤΕΛ ένας "μηχανισμός ταχείας δράσης" σε βροχερές ημέρες, ώστε να εξαλειφθεί και το φαινόμενο των "λερωμένων παραθύρων".
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΛΥΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΟΣΕΘ:
Συνοψίζοντας και συνυπολογίζοντας τα αποτελέσματα των ερευνών μυστικού επιβάτη και ικανοποίησης επιβατών προκύπτει ότι:
• η καθαριότητα των λεωφορείων και η διαδικασία προμήθειας εισιτηρίων χρήζουν βελτίωσης, προκειμένου να ικανοποιούνται οι προσδοκίες όλων των επιβατών, ανεξαρτήτως ηλικίας.
• το επίπεδο εξυπηρέτησης, όσον αφορά στην άνεση και στην καθαριότητα είναι ικανοποιητικό και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επιβατών. Οι προσδοκίες αυτές αφορούν τόσο στην καθαριότητα των χώρων, δηλαδή στην απουσία απορριμμάτων, ακαθαρσιών και οσμών, όσο και στην επιμέλεια του λεωφορείου σε ότι αφορά στην κατάσταση των καθισμάτων και τη λειτουργικότητα των εκδοτικών και ακυρωτικών μηχανημάτων.
• 33,67% επί του συνόλου δεν ήταν ικανοποιημένο σχετικά με την καθαριότητα των παραθύρων, δαπέδων, πλαϊνών επιφανειών και εξοπλισμών. Επίσης, σε αρκετές περιπτώσεις έγιναν αντιληπτές από τους ερευνητές δυσάρεστες οσμές εντός του λεωφορείου. Τα παραπάνω ζητήματα, μολονότι δεν επηρεάζουν την συνολική βαθμολογία των μετρήσεων, χρήζουν βελτίωσης, προκειμένου να ικανοποιούνται πλήρως οι προσδοκίες των επιβατών.
• η αξιοπιστία των δρομολογίων είναι υποδειγματική (μόνο σε μια (1) περίπτωση από τριακόσιες (300), υπήρξε καθυστέρηση στην εκκίνηση του προγραμματισμένου δρομολογίου)!
• Τα αποτελέσματα σχετικά με τη συμπεριφορά του οδηγού, βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, γεγονός που δείχνει τη σωστή προσήλωση των οδηγών στο έργο που τους έχει ανατεθεί, διασφαλίζοντας την ορθή λειτουργία, άνεση και ασφάλεια του δρομολογίου.
• Τέλος, το 88,7% του δείγματος φανερώνει ικανοποίηση από τις προσφερόμενες υπηρεσίες, το 10,6% δεν δείχνει ούτε ικανοποίηση ούτε δυσαρέσκεια, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξης τους 0,7% φανερώνει τη δυσαρέσκεια των ερωτηθέντων που έλαβαν μέρος στην έρευνα.