Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση ΟΣΕΘ - ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για 25 αστικές γραμμές

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, με την πράξη 103/2022 του Ζ΄Κλιμακίου, η εκ νέου ανάθεση 25 αστικών γραμμών στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης, στην ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. , από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Η νέα σύμβαση αφορά....

ουσιαστικά, παράταση της από 16-3-2020, διετούς αντίστοιχης σύμβασης, η οποία εκτελέστηκε από την "ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.", σε συνεργασία με τις Α.Ε. ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ, με απόλυτη επιτυχία και εξοικονόμηση πόρων άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ, για την Πολιτεία και τους φορολογούμενους.

Ως προς τους λόγους ανάθεσης του έργου στην ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. το Ε.Σ. αναφέρει:

"Ωστόσο o -ευρισκόμενος σε διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία- ΟΑΣΘ σήμερα, παρά την ενίσχυση του στόλου του, εξακολουθεί σταθερά να κυκλοφορεί καθημερινά μη ικανοποιητικό αριθμό οχημάτων: όχι περισσότερα των 110 παλαιών ιδιόκτητων οχημάτων και περ. 200 εκ των νεότερων (μισθωμένων κ.λπ.). Δηλαδή, κυκλοφορεί για λόγους οι οποίοι εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων και των εν τοις πράγμασι δυνατοτήτων του, μόλις 300 - 310 οχήματα ημερησίως (...) ήτοι μόλις το 60-70% του απαιτούμενου λειτουργικού στόλου [που οφείλει να ανέρχεται σε (500) περίπου οχήματα σε καθημερινή λειτουργία]. Σε περίπτωση κατά την οποία επιστρέψει να λειτουργεί τις (25) γραμμές που σήμερα είναι επιφορτισμένο να διεξάγει το ΚΤΕΛ, είναι βέβαιο ότι η εξυπηρέτηση θα καταρρεύσει. Κατά συνέπεια, είναι αιτιολογημένη και απολύτως αναγκαία η εξακολούθηση παροχής υποστηρικτικού προς τον ΟΑΣΘ έργου για ικανό περαιτέρω διάστημα".


Η νέα σύμβαση είναι ολιγόμηνη και αφορά στο διάστημα 17/3/2022 έως 31/12/2022 και θα εκτελεστεί και πάλι από τα 4 ΚΤΕΛ, με 123 αστικά λεωφορεία και 330 εργαζόμενους, μαζί με τη σύμβαση των 6 περιαστικών γραμμών, που εκτελείται από την "ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.", από τις 16-5-2019, με 27 λεωφορεία και 86 εργαζόμενους. Συνολικά τα ΚΤΕΛ συνεισφέρουν στην αστική συγκοινωνία της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, με 150 οχήματα και 416 εργαζόμενους.


Σύμφωνα με την απόφαση του Ε.Σ.
"κρίνεται σκόπιμη η από κοινού αντιμετώπιση του έργου του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών ως έργου που έχει ήδη ανατεθεί στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρχει κοινός ορίζοντας λήξης του: η 31η.12.2022. Η παραπάνω ημερομηνία συμπίπτει με την επί του παρόντος ισχύουσα απώτατη ημερομηνία που διατηρεί o ΟΑΣΘ το προσωρινό δικαίωμα εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου στην ΠΕ Θεσσαλονίκης (άρθρο 26 ν. 4482/2017, όπως παρατάθηκε έως 31.12.22 με το α. 41 παρ. 4 v. 4640/2019)."

Στην εξέταση του φακέλου, το Ελεγκτικό Συνέδριο έλαβε υπόψη του, παρατηρήσεις του ΟΑΣΘ, αλλά και υπόμνημα του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, με βάση τη "γνωμοδότηση Κουκιάδη - Χρυσόγονου",  οι οποίοι ζητούσαν να μην παραχωρηθούν οι γραμμές στην "ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.". 

Οι ανώτατοι Δικαστές, που απαρτίζουν το Ελεγκτικό Συνέδριο, έκριναν για τέταρτη φορά, απολύτως σύννομη την ανάθεση, που προασπίζει το δημόσιο συμφέρον και την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου.



Δείτε και:

sakisgeorgiadis