Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

Γιατί δεν επισκευάζονται τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ;

"Γιατί δεν έχετε προχωρήσει μέχρι σήμερα στην ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με επισκευή των ακινητοποιημένων λεωφορείων και.... πρόσληψη προσωπικού, ώστε να λυθούν επαρκώς και αποτελεσματικά τα προβλήματα των Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης;"

ρώτησαν βουλευτές του ΚΙΝΑΛ τον Υπουργό Μεταφορών και

η απάντηση του ΥΠΟΜΕ αναφέρει για το θέμα:

"Τέλος, σε ό,τι αφορά την επισκευή ακινητοποιημένων λεωφορείων, σημειώνουμε ότι αυτή δεν κρίθηκε συμφέρουσα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ καθώς αυτά παρουσιάζουν πολύ σοβαρές και μεγάλου κόστους βλάβες. Εναλλακτικά, διασφαλίστηκε άμεσα ικανός αριθμός λεωφορείων, μέσω σύμβασης μίσθωσης διακοσίων εξήντα (260) λεωφορείων και μέσω χρησιδανείου άλλων σαράντα εννέα (49). Έτσι οι πολίτες βιώνουν ήδη την συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επιπλέον, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σε εξέλιξη διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια επτακοσίων εβδομήντα (770) καινούριων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, λεωφορείων για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Όταν αυτά τεθούν σε επιχειρησιακή λειτουργία, θα βελτιωθεί περαιτέρω η παροχή ποιοτικών και αξιόπιστων αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών στην Θεσσαλονίκη."


ενώ ο ΟΑΣΘ απάντησε ως εξής:

Διασφάλιση τροχαίου υλικού: Έχουν αναληφθεί όλες οι πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του ΟΑΣΘ, και οι πολίτες πλέον βιώνουν την συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός έχει εντάξει στον στόλο του διακόσια εξήντα (260) λεωφορεία από την σύμβαση της μίσθωσης και σαράντα εννέα (49) λεωφορεία που παραχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με χρησιδάνειο. Δηλαδή, σε λιγότερο από δύο (2) χρόνια ο ΟΑΣΘ ενισχύθηκε με τριακόσια εννέα (309) λεωφορεία, δηλαδή περισσότερα από όσα ήρθαν τα προηγούμενα τριάντα (30) χρόνια). 

Έτσι, ο Οργανισμός αντιμετώπισε και τον παροπλισμό μέσα στο 2021 ογδόντα εννέα (89) λεωφορείων που συμπλήρωσαν το επιτρεπτό όριο κυκλοφορίας (23 έτη). Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σε εξέλιξη διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια επτακοσίων εβδομήντα (770) καινούργιων λεωφορείων για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. 


Ιδιόκτητα λεωφορεία: 

Είναι αστικός μύθος ότι ο ΟΑΣΘ διαθέτει “ετοιμοπόλεμα λεωφορεία που, δήθεν, με μικρό κόστος μπορεί να τεθούν σε κυκλοφορία”. Διαχρονικά δεν έχει συμβεί αυτό, και προφανώς, οποιαδήποτε διοίκηση επιθυμεί να έχει ετοιμοπόλεμα λεωφορεία σε κυκλοφορία. Η αλήθεια είναι ότι ο ιδιόκτητος στόλος του ΟΑΣΘ που παραλάβαμε, είναι γερασμένος, με μέση ηλικία πάνω από δεκαοκτώ (18) έτη, με ανύπαρκτη συντήρηση και σε άθλια κατάσταση. 

Ενδεικτικά: 

• Εκατό-τριάντα-έξι (136) αρθρωτά λεωφορεία είναι με ρηγματώσεις στα πλαίσια (σασί) που δεν είναι δυνατόν να επισκευαστούν.

 • Πλήθος (περίπου εξήντα) σχετικά καινούργιων λεωφορείων (δεκαετίας), κατασκευής ΕΛΒΟ, με παντελώς σάπιες υπερκατασκευές και σωρεία μηχανολογικών προβλημάτων

• Οχήματα ακινητοποιημένα επί πενταετία και περισσότερο, με καμένους κινητήρες, κατεστραμμένες αναρτήσεις και άλλα πολλά. Τα περισσότερα ιδιότητα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, που κυκλοφορούν γιατί το 2018 παρατάθηκε δια νόμου ο επιτρεπτός χρόνος κυκλοφορίας τους (άρθρο 34, ν. 4530/2018), αντί να προχωρήσει η προμήθεια νέων λεωφορείων ή έστω η μίσθωση λεωφορείων. 


373 λεωφορεία εκτός

Η πραγματική εικόνα του ιδιόκτητου στόλου του ΟΑΣΘ αποτυπώνεται στο με αριθ. πρωτ. 137/28.01.2022 έγγραφο (σ.σ. φωτο στο τέλος του άρθρου) της Διεύθυνσης Συντήρησης του ΟΑΣΘ, με το οποίο ζητά την οριστική ακινησία 294 λεωφορείων τα οποία δεν είναι δυνατόν να επισκευαστούν, με εύλογο κόστος. Ταυτόχρονα, παροπλίστηκαν μέσα στο 2021 ογδόντα εννέα (89) λεωφορεία που συμπλήρωσαν το επιτρεπτό όριο κυκλοφορίας (23 έτη). 


Προσωπικό: 

Η απόκτηση τροχαίου υλικού σε ικανούς αριθμούς, οδήγησε σε έλλειψη οδηγών, με συνέπεια σαράντα ως εξήντα λεωφορεία καθημερινά να μην κυκλοφορούν λόγω έλλειψης οδηγών. Σημειώνεται ότι την τριετία 2019 – 2021 αποχώρησαν από τον Οργανισμό περίπου 500 εργαζόμενοι (κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων). Πάντως δεν είναι νοητή η πρόσληψη προσωπικού σε οργανισμό υπό εκκαθάριση (εν λειτουργία) η διάρκεια του οποίου εκπνέει την 31.12.2022. Επιπρόσθετα, είναι προτιμότερη η αποτελεσματική αξιοποίηση του υφιστάμενου προσωπικού, παρά η συνεχής διόγκωση του αριθμού των απασχολούμενων. Στην κατεύθυνση αυτή ο ΟΑΣΘ επιστρέφει οδηγούς που απασχολούνται σε άλλες θέσεις στην φυσική τους θέση στην Διεύθυνση Κίνησης.



ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Τι θα γίνει με τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης - Θα ιδιωτικοποιηθούν;

sakisgeorgiadis