Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά ενίσχυση των ΚΤΕΛ

Σύγχυση προκαλούν κάποιες φορές, δηλώσεις κομματικών στελεχών: από τη μια η μόνιμη φρασεολογία- κλισέ, περί "ξεπουλήματος σε ιδιώτες", κάθε φορά που... το κράτος αναθέτει -όπως κάνουν όλα τα προοδευμένα κράτη- μέρος των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων, (που συνήθως, ως κρατικές,  σημειώνουν τραγική αποτυχία), σε ιδιώτες, ξεσηκώνεται η γνωστή κριτική περί "ιδιωτικοποίησης", "ξεπουλήματος" και όλη η εργαλειοθήκη δαιμονοποίησης των ιδιωτών, ως "ανάλγητων καπιταλιστών", "κρατικοδίαιτων", κ.λπ.

Πολλές φορές όμως, τα στεγανά σπάνε και ακούγεται καμιά πιο ρεαλιστική θέση, όπως εκφράστηκε για παράδειγμα, από τον Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, ο οποίος έκανε μια φιλο-ΚΤΕΛική ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών, την οποία θα μπορούσε να έχει κάνει και βουλευτής της κυβέρνησης. 

Κάποιοι, όταν είναι στην κυβέρνηση, βαφτίζουν τέτοιο ενδιαφέρον ως "κίβδηλο χάιδεμα της εκλογικής βάσης". Οπότε, εκλείπουν τα επιχειρήματα ότι η εκλογική βάση των ΚΤΕΛ, "ανήκει" σε ένα κόμμα. Βλέπουμε ότι όλοι οι βουλευτές, όλων των κομμάτων, "συμπαρίστανται" στα υπαρκτά προβλήματα των ΚΤΕΛ (δεκάδες χιλιάδες οι ψήφοι...), παραμερίζοντας τις ιδεολογικές τους -θεωρητικές- θέσεις για "δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών" κι άλλα φληναφήματα, που ουδέν προσφέρουν στην πρόοδο των συγκοινωνιών, παρά μόνο εκτρέφουν γενιές και γενιές συνδικαλιστών, που κάνουν καριέρα, ζητώντας την ουτοπία "όλα κρατικά, όλα δωρεάν, λεφτά υπάρχουν".

Να σημειώσουμε μόνο -για να γίνει κατανοητή η ισχυρή βάση των ΚΤΕΛ στην κοινωνία- ότι, η ερώτηση και ο ίδιος ο βουλευτής, έλαβαν τεράστια δημοσιότητα στα τοπικά μέσα του Βόλου.

Όλα αυτά αποδεικνύουν, ότι τα ΚΤΕΛ δεν έχουν πολιτικό χρώμα, ούτε ιδεολογικές προτιμήσεις. Κάνουν τη δουλειά τους με σοβαρότητα, , αποτελούν αξιόπιστο εταίρο κάθε κυβέρνησης έτσι, παρά τα επιφανειακά "ιδεολογικά τσιτάτα", τα ΚΤΕΛ έχουν υποστηρικτές σε όλο το πολιτικό φάσμα, από την άκρα αριστερά μέχρι την άκρα δεξιά, αλλά φυσικά και εχθρούς (κάποιους που φαντασιώνονται μια ουτοπική γη χωρίς "ιδιώτες").

ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ: Καλές οι "ιδεολογίες", τα μανιφέστα, τα τσιτάτα, οι θεωρίες, τα οράματα, οι ουτοπίες, αλλά στο τέλος της ημέρας, όλοι αγαπούν αυτόν "που κάνει τη δουλειά". 


Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ κ.Μεϊκόπουλου


Η ραγδαία αύξηση του κόστους του πετρελαίου κίνησης κινδυνεύει να οδηγήσει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας σε προσωρινή αναστολή δρομολογίων σε απομακρυσμένες περιοχές

Τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ αδυνατούν πλέον να απορροφήσουν τις νέες αυξήσεις. Το πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται στο 1,85 ευρώ/λίτρο, ενώ μόλις 3 μήνες πριν η προμήθεια του πετρελαίου κίνησης ήταν στα 90 λεπτά που σημαίνει διπλασιασμό της τιμής μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Η αναστολή δρομολογίων είναι το μέτρο που εξετάζεται κατά προτεραιότητα, καθώς το Υπεραστικό ΚΤΕΛ δεν έχει τη δυνατότητα να αυξήσει το χρόνο μετάβασης των οχημάτων γιατί αυτό θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη καύση πετρελαίου, αλλά δεν επιθυμεί ούτε να αυξήσει τις τιμές μετακυλίοντας το κόστος στο επιβατικό κοινό.

Ζήτησα από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να εξετάσει στοχευμένα μέτρα ενίσχυσης του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας και των υπεραστικών ΚΤΕΛ πανελλαδικά ώστε να αποτραπεί η διακοπή δρομολογίων σε απομακρυσμένες περιοχές που θα δυσκολέψει την καθημερινότητα πολλών πολιτών.

και για την ιστορία η απάντηση (επίσης κλισέ) του Υπουργείου Μεταφορών:

Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, σας γνωρίζουμε ότι το θιγόμενο θέμα δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου μας.

Ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών
Μιχάλης Παπαδόπουλος

sakisgeorgiadis