Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Τι θα γίνει με τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης - Θα ιδιωτικοποιηθούν;

 ΣΥΝΟΨΗ: Ο Κανονισμός 1370/2007 της Ε.Ε. εφαρμόζεται πλήρως από την Ελλάδα στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η ανάθεση μέρους του έργου στα ΚΤΕΛ είναι απολύτως σύννομη και στα πλαίσια του 1370. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε πέντε φορές, σύννομες και συμβατές με το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο τις αναθέσεις. Οι αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.... θα συνεχίσουν να είναι δημόσιες, υπό τον έλεγχο του κράτους, με τμήματα του έργου να αναθέτονται σε ανεξάρτητες οντότητες όπως τα ΚΤΕΛ.


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:


Ομάδα βουλευτών του ΚΙΝΑΛ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Μεταφορών του κόμματος, υπέβαλε στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, ερώτηση, προς τους Υπουργούς Μεταφορών, Οικονομικών και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

"απ’ όσα έχουμε πληροφορηθεί, σήμερα και μετά την παρέλευση δύο ετών, ο Ο.Σ.Ε.Θ. ενέκρινε την παράταση της σύμβασης έως τις 31/12/2022, κάτι που είναι αντίθετο με τον κανονισμό 1370/2007. Εκκρεμεί η έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, και η απόφαση που αναμένεται είναι κρίσιμη"*

Έχετε υπόψη σας τις προβλέψεις του ΚΑΝ 1370/2007; Πώς αντιμετωπίζετε τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτές, σε σχέση με τη σύμβαση αυτή; Ποιες είναι οι ενέργειές σας για την εφαρμογή του ΚΑΝ 1370/2007, σε σχέση με τις Αστικές Συγκοινωνίες, γενικότερα, που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει από το Δεκέμβριο του 2019; "

ρώτησαν οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ

και το Υπουργείο Μεταφορών, απάντησε, πως ....δεν κατάλαβαν καλά τα περί Κανονισμού 1370/2007!


Συγκεκριμένα, στην απάντησή του ο  αν.Γενικός Διευθυντής Μεταφορών Γεώργιος Πατσιαβός, επισημαίνει:

 Απαντώντας στην υπ. αριθμ. 3363/18-02-2022 Ερώτηση Ομάδας Βουλευτών, η οποία μας διαβιβάσθηκε με το ως άνω σχετικό έγγραφό σας, σας ενημερώνουμε τα εξής: 

.... 

3. Το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και εφαρμόζεται στις μητροπολιτικές περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι απολύτως συμβατό με το ενωσιακό δίκαιο, ήτοι τον Κανονισμό (ΕΚ) 1370/2007 (βλ. παρ. 2 του άρθρου 5). Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως «αρμόδια αρχή», έχει την εξουσία να επεμβαίνει στις δημόσιες επιβατικές μεταφορές. Στις ευρύτερες μητροπολιτικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η παροχή των αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών έχει ανατεθεί σε «εγχώριους φορείς», δηλαδή σε νομικά ανεξάρτητες οντότητες. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο θα συνεχίσει να ισχύει και εφεξής καθώς δεν προβλέπεται καμία μεταβολή. Σημειώνεται ότι ειδικότερα για την περιοχή της Θεσσαλονίκης ο ΟΣΕΘ και ο ΟΑΣΘ αποτελούν τους εγχώριους φορείς προς τους οποίους έχει ανατεθεί η παροχή του αστικού συγκοινωνιακού έργου. 



///////////////////

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ "ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ"

1. *Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξεδόθη στο μεταξύ την 9-3-2022 και κρίνει ομόφωνα, για 4η φορά, απολύτως σύννομη την ανάθεση από τον ΟΣΕΘ στην "ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.". Το ίδιο έπραξε και για την ανάθεση του ΟΑΣΑ στο ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ. H σχετική είδηση εδώ

2. Πράγματι, ο ΚΑΝ. 1370/2007, άρθρο 5, παρ. 2 προβλέπει:

"Εφόσον το εθνικό δίκαιο δεν το απαγορεύει, κάθε αρμόδια τοπική αρχή, είτε είναι μεμονωμένη αρχή είτε ομάδα αρχών που παρέχουν ολοκληρωμένες δημόσιες υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών, μπορεί να αποφασίζει να παρέχει η ίδια δημόσιες υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών ή να αναθέτει συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας απευθείας σε νομικώς ανεξάρτητη οντότητα, επί της οποίας η αρμόδια τοπική αρχή, ή τουλάχιστον μία αρμόδια τοπική αρχή στην περίπτωση ομάδας αρχών, ασκεί έλεγχο ανάλογο εκείνου που ασκεί επί των υπηρεσιακών μονάδων της".

Με απλά λόγια, η πολιτεία ανέθεσε το έργο στον κρατικό ΟΣΕΘ και στον κρατικό ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, οι οποίοι μπορούν να αποφασίζουν να παρέχουν οι ίδιοι δημόσιες υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών (όπως το κάνει ο ΟΑΣΘ / ΟΑΣΑ απευθείας) ή να αναθέτουν συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας απευθείας σε νομικώς ανεξάρτητη οντότητα (όπως αναθέτουν μέρος της δημόσιας υπηρεσίας σε ΚΤΕΛ).

Άλλωστε, ο ΥΠΟΜΕ ενέκρινε ήδη την προμήθεια πετρελαίου του ΟΑΣΘ για το 2023...



Να διαβάζουν λοιπόν καλύτερα τους Κανονισμούς, όσοι θέλουν να ασχολούνται με τις μεταφορές....


ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ε.Ε. 1370/2007 ΚΑΙ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ

sakisgeorgiadis