"Εξαιρετικά δύσκολη, χρονοβόρα και με πολύπλοκες διαδικασίες για τα συνδικάτα, καθίσταται η απεργία στα ΜΜΜ.", γράφαμε (έγκαιρα και έγκυρα όπως πάντα), στις 22 Ιουνίου 2021, εννιά μήνες πριν, όταν... είχε ψηφιστεί ο νόμος 4808/21.
Από τότε, δεν προκηρύχθηκε καμία απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΟΑΣΘ, ΣΤΑΣΥ, ΚΤΕΛ, κ.λπ.).
Η πρώτη απόπειρα (crash test επί το ..ελληνικότερον) έγινε την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022, όταν ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών, Θέμης Αμπλάς, ανέλαβε να προκηρύξει αυτός απεργία -ως το ανώτερο συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων στο χώρο των μεταφορών, για λογαριασμό των συγκοινωνιακών φορέων ΟΣΥ (Αθήνα) και ΟΑΣΘ (Θεσσαλονίκη), καθώς τα Συνδικάτα των δύο φορέων, έχουν έντονα (και δικαιολογημένα κατά την άποψή μας) παράπονα, για την καθυστέρηση υπογραφής νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Η ΟΣΜΕ έχει εξαιρετική νομική υποστήριξη και προετοίμασε πολύ καλά την απεργία, ακριβώς επειδή, ο κ.Αμπλάς κατανόησε έγκαιρα τις "τρικλοποδιές", που βάζει ο Ν.4808/21.
Παρά την καλή προετοιμασία, το crash test, αποδείχθηκε αποτυχημένο, καθώς σήμερα, Δευτέρα 14-3-2022, μετά από πολύωρη συνεδρίαση, το Πρωτοδικείο Αθηνών, έκρινε στις 18.30 μ.μ., λίγες ώρες πριν ξεκινήσει, παράνομη την απεργία, δικαιώνοντας τους εργοδότες ΟΣΥ και ΟΑΣΘ.
Είχαμε προειδοποιήσει με σαφήνεια...στο εξής η απεργία στα ΜΜΜ θα είναι ανάμνηση.... 9 στις 10 απεργίες θα κρίνονται παράνομες. Οπότε, το συνδικαλιστικό κίνημα, θα πρέπει να εξετάσει άλλους τρόπους αντίδρασης, κάτι που κατανόησε ο Πρόεδρος του ΣΕΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας, ο οποίος σε σημερινή του ανακοίνωση ...υπόσχεται "διαφορετικούς τρόπους αντίδρασης, όπως κάναμε με τις απροειδοποίητες στάσεις εργασίας πρόσφατα".
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η λέξη "απεργία", θα ακούγεται όλο και λιγότερο και ίσως αντικατασταθεί από τη φράση "αιφνιδιαστική στάση εργασίας".
Δύσκολοι καιροί για συνδικαλιστές....
Σάκης Γεωργιάδης, 14/3/2022
BONUS:
Η αγωγή των ΟΣΥ κατά της ΟΣΜΕ