Κι αυτό, γιατί φαίνεται πως θα ξεπεραστεί το χρονικό όριο, από το γεγονός ότι ο διαγωνισμός για τον ανάδοχο λειτουργίας, που "τρέχει" (σήμερα 28/2/23 είναι η τελευταία ημέρα υποβολής προσφορών) και πιθανώς δεν θα τελειώσει μέσα στη χρονιά.
Οπότε, η κυβέρνηση, προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο το Μετρό να είναι πανέτοιμο, αλλά να μην είναι έτοιμη η εταιρεία που θα το διαχειριστεί , θα καταθέσει τροπολογία με την οποία δίνει το δικαίωμα στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, στον ΑΚΤΩΡΑ δηλαδή και τη Hitachi Rail, να λειτουργήσει αυτή το Μετρό, μέχρι να εγκατασταθεί ο ανάδοχος.
Η τροπολογία θα κατατεθεί στο σ'ν "Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα - Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα - Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α. α΄ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών" , που ψηφίζεται σήμερα.
Η λύση αυτή δεν θα αρέσει βέβαια στους υποψηφίους αναδόχους , οι οποίοι θα ήθελαν να εγκατασταθούν απευθείας, αλλά στην κυβέρνηση θεωρούν απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας.
Με την τροπολογία αυτή μεταξύ άλλων παρέχεται (άρθρο 12) η δυνατότητα κατ' εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α' 147), ανάθεσης από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά) στον Ανάδοχο του Βασικού Έργου για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.
Με τη σύναψη της σχετικής συμπληρωματικής σύμβασης διασφαλίζεται η επίσπευση της κανονικής λειτουργίας του μετρό, αφού η λειτουργία αυτού θα διενεργείται για την ως άνω μεταβατική περίοδο από τον κατασκευαστή του, προς όφελος των επιβατών και με θετικά αποτελέσματα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία η λειτουργία και συντήρηση θα διεξάγεται από τον ανάδοχο του υπό εξέλιξη διαγωνισμού ανακήρυξης αναδόχου μέσω ΣΔΙΤ.
Η ρύθμιση αυτή επιδιώκει να δώσει λύση στο ζήτημα της άμεσης λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς ήδη είναι ένα έργο που αναμένεται για πολύ καιρό από την τοπική κοινωνία της συμπρωτεύουσας, για να δώσει ανάσες στη μετακίνηση των πολιτών.