Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

Από τη Βόρεια Ελλάδα ξεκινά ο εκσυγχρονισμός του σιδηρόδρομου

 -Παρεμβάσεις σε μήκος 481 χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής
-Ανακαίνιση 20 σταθμών

Ξεκινούν οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ του.... Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάταξη του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας και τα Δικαστικά Μέγαρα Κρήτης, συνολικού κόστους επένδυσης που προσεγγίζει τα 300 εκατ.€ και κατασκευαστικού κόστους 217 εκατ. ευρώ, μετά και την έγκριση από την Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.


Σε ό, τι αφορά το έργο «Ανάταξη, Αναβάθμιση και Συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος», με κατασκευαστικό κόστος 171,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ με χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης 80 εκατ. ευρώ, προβλέπεται 2,5 χρόνια κατασκευαστική περίοδος και 17,5 χρόνια περίοδος λειτουργίας και συντήρησης.

Σιδηροδρομικός Άξονας

Το έργο αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη συντήρηση και την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου και επομένως των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό με αύξηση του επιπέδου ασφάλειας και αξιοπιστία των δρομολογίων.

Παράλληλα, αναμένεται να τονώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα και η διαλειτουργικότητα με τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους ώστε να ενισχυθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις.

Αποτέλεσμα είναι η αύξηση των εσόδων του Οργανισμού και η μείωση της εξάρτησης από την κρατική ενίσχυση που λαμβάνει ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής.


Τεχνικά χαρακτηριστικά

Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76km και συγκεκριμένα από :

Σ.Σ. Στρυμώνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης
Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος
Μεσονήσι έως Σ.Σ. Φλώρινας.


Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανακαίνιση κτιρίων επιβατών σε 20 σταθμούς.



Κώστας Καραμανλής: Συνεχίζουμε βήμα – βήμα τον εκσυγχρονισμό μικρών και μεγάλων υποδομών της χώρας με σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία

Με αφορμή τις πιο πάνω αποφάσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής δήλωσε:

«Ακόμη μια δέσμευσή μας γίνεται πραγματικότητα. Άλλα δύο cluster έργων ΣΔΙΤ ξεκινά σήμερα, δημιουργώντας υποδομές μακράς πνοής με σημαντικά οφέλη για τους πολίτες της Βόρειας Ελλάδας και την Κρήτης. Κινηθήκαμε με γρήγορους ρυθμούς, με γνώμονα πάντα την αναβάθμιση υποδομών, οι οποίες προάγουν την ποιότητα ζωής, ενισχύουν την ανάπτυξη, διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, το δημόσιο συμφέρον.

Με την ανάταξη του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας, κάνουμε ακόμη ένα βήμα, ώστε να φέρουμε το τρένο στην πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και των επιχειρήσεων.

Μαζί με την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ και τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού, καθιστούμε τον σιδηρόδρομο ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μέσο, με ενίσχυση των διασυνοριακών συνδέσεων και ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων. Ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, πλέον εκσυγχρονίζεται και οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα.

Από την άλλη, δύο πόλεις της Κρήτης, το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, αποκτούν σύγχρονα Δικαστικά Μέγαρα που εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές περιβάλλον εργασίας και καθίσταται ταχύτερη, ευχερέστερη και αποτελεσματικότερη η διαχείριση απονομής της Δικαιοσύνης.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε βήμα – βήμα τον εκσυγχρονισμό μικρών και μεγάλων υποδομών της χώρας, ενεργοποιώντας σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία – όπως είναι τα ΣΔΙΤ- που εξασφαλίζουν την ταχεία ολοκλήρωση των έργων».



Γιώργος Καραγιάννης: Ανάταξη υποδομών, καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:

«Οι αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ αφορούν δύο σημαντικά έργα τοπικής και υπερτοπικής σημασίας, τα οποία εντάσσονται στο ολιστικό πρόγραμμα του Υπουργείου μας για ανάταξη των υποδομών και καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών.

Στην προσπάθεια αυτή χρειαζόμαστε όλες τις υγιείς δυνάμεις του τόπου και τις συνεργασίες εκείνες που βασίζονται πάνω στην αρχή της διαφάνειας. Αξιοποιούμε και το εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης προκειμένου να προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς σε ένα σημαντικό έργο για τον σιδηρόδρομο που στο τέλος της ημέρες θα αυξήσει τα έσοδα του ΟΣΕ και θα ενισχύσει σημαντικά την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.

Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις μας με κτιριακά έργα που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί η Δικαιοσύνη».


Ν. Παππάς: Ο Καραμανλής ιδιωτικοποιεί τον σιδηρόδρομο και ακρωτηριάζει τον ΟΣΕ

Στη λήξη της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, ο κ. Καραμανλής προχωρά στο τελευταίο στάδιο του σχεδίου του για την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου», υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς.

«Αφού τον απαξίωσε, αφού τον υποβάθμισε, τώρα τον παραχωρεί για λειτουργία στους ιδιώτες, διά της συντήρησης του δικτύου του», αναφέρει ο κ. Παππάς και προσθέτει: «Αφού επί 3,5 χρόνια δεν προχώρησε ούτε χιλιόμετρο συντήρησης, αφού δεν πήγε βήμα παρακάτω από την πρόοδο που επετεύχθη στα έργα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αφού «εκτροχίασε» το τρένο και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, δίνει σε τρίτους ένα σπουδαίο περιουσιακό στοιχείο του λαού και ένα πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης. Η επιλογή του νεκρώνει και ένα σημαντικό μέρος του έργου και των αρμοδιοτήτων του ΟΣΕ, ο οποίος όλο και υποβαθμίζεται, μέχρι, προφανώς, να καταλήξει... γενική γραμματεία στο αρμόδιο υπουργείο. Το δε προσωπικό και ο εξοπλισμός του απαξιώνονται. Ο κ. Καραμανλής θα μείνει στην ιστορία του σιδηροδρόμου με μαύρα γράμματα. Ο τίτλος του 'χρήσιμα ανεπαρκή' θα τον ακολουθεί για πάντα».

sakisgeorgiadis