Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Αν κάποιος σας χάριζε 39 εκατομμύρια ευρώ, θα τα παίρνατε; Στον ΟΑΣΘ ...δεν τα θέλουν !

Ήταν Ιανουάριος του 2017, ναι, του 2017, 6 ολόκληρα χρόνια πριν, όταν ο τότε Υπουργός Μεταφορών, ανακοίνωνε τον "ψηφιακό εκσυγχρονισμό του ΟΑΣΘ", με τα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης να υποδέχονται την ανακοίνωση με ενθουσιασμό.

Το 2018, διαβάζαμε ότι ,,,,

"προχωρά"


10-9-2018


Ένα χρόνο αργότερα, το έργο προκηρύσσεται. Εν τω μεταξύ προκηρύσσονται εκλογές, πριν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και η νέα κυβέρνηση της Ν.Δ. τον συνεχίζει. Ο διαγωνισμός κατακυρώνεται στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (70%) – INDIGITAL (15%) – AMCO (15%). "O συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 30 εκ. ευρώ πλέον ΦΠΑ ενώ η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται για την 8η Μαρτίου 2021 και η διάρκεια ολοκλήρωσης σε 12 μήνες", ανέφερε πριν από 3 χρόνια η ΤΕΡΝΑ.

Στις 23-3-2021, το ΒΗΜΑ γράφει, ότι ο ψ.μ. ...τρέχει !


Ο Πρόεδρος του ΟΣΕΘ Γιάννης Καλογερούδης, διαβεβαιώνει ότι το έργο έχει "αυστηρό χρονοδιάγραμμα" καθώς ξεκίνησε η υλοποίηση του έργου στις 8/3/2021. Το έργο είχε σαφή ημερομηνία παράδοσης: 8 Μαρτίου 2022.


Τελικά, αντί να δούμε τον ψ.μ. του ΟΑΣΘ και το περίφημο ηλεκτρονικό εισιτήριο, το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου, που υπάρχει στην Αθήνα εδώ και χρόνια, είδαμε ...παρατάσεις.

Πέντε παρατάσεις μέχρι τώρα και στην πράξη δεν έγινε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ! Μόνο συσκέψεις και ...σκέψεις.

Στο μεταξύ, ηλεκτρονικό εισιτήριο απέκτησαν οι αστικές συγκοινωνίες στο Ναϊρόμπι, στη Λουσάκα, στην Αντίς Αμπέμπα, στην Καμπάλα, στο Χαρτούμ, αλλά στη Θεσσαλονίκη ....ΔΕΝ !

Φτάσαμε στο 2023 και οι αρμόδιοι υλοποίησης του έργου, ακόμη σκέφτονται και συσκέπτονται! Για ένα έργο, που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, με 39 εκατομμύρια να περιμένουν κλειδωμένα σε ένα συρτάρι, να το ανοίξει ο ΟΑΣΘ και να τα πάρει ! Αλλά ο ΟΑΣΘ ..το σκέφτεται!


Σάκης Γεωργιάδης, 9/2/2023




Tι περιλαμβάνει ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΟΑΣΘ



Οι δράσεις του Έργου αφορούν τα εξής:

  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης επιβατών, το οποίο θα βασίζεται στις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες και πρότυπα υλοποίησης.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποιημένης συλλογής κομίστρου, το οποίο θα βασίζεται σε ηλεκτρονικά εισιτήρια (έξυπνες κάρτες και mobile εφαρμογές) και θα συμβάλλει στην αποϋλοποίηση των εισιτηρίων, στην εύκολη διαχείρισή τους και στην μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα προγραμματισμού και βελτιστοποίησης δρομολογίων και υπηρεσιών, το οποίο θα εξασφαλίζει τον βέλτιστο προγραμματισμό των δρομολογίων και υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη του τόσο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όσο και τη μείωση του κόστους λειτουργίας του φορέα.
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης εγγράφων και ροής εργασιών με ψηφιακές υπογραφές με πλήρη ψηφιακή αποτύπωση εσωτερικών λειτουργιών και διοικητικών διαδικασιών.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων για το σύνολο του Φορέα Λειτουργίας και σύστημα διαχείρισης προσωπικού.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης αμαξοστασίου.
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης αιτημάτων επιβατικού κοινού και παραπόνων με διασύνδεση στις διαδικασίες εσωτερικής λειτουργίας του Οργανισμού.
  • Ανάπτυξη Διαδικτυακής Πύλης και εφαρμογών για έξυπνες συσκευές.
  • Δημιουργία Κέντρου Επιχειρήσεων με πλήρη αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο των στοιχείων και των ροών, μέσα από τον οποίο θα λαμβάνονται οι κρίσιμες αποφάσεις.
  • Ολοκληρωμένο πληροφορικό σύστημα διαχείρισης καυσίμου.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα Επιχειρηματικής Ευφυίας (BI).
  • Σχετικός εξοπλισμός όπως περιγράφεται αναλυτικά στις τεχνικές προδιαγραφές για την λειτουργία των ανωτέρω περιγραφόμενων συστημάτων και εφαρμογών.
  • Υπηρεσίες εκπαίδευσης 
  • Υπηρεσίες υποστήριξης 
  • Περίοδος εγγύησης έργου 
  • Δράσεις δημοσιότητας έργου και ενημέρωσης επιβατικού κοινού

sakisgeorgiadis