Τετάρτη 24 Μαΐου 2023

Παγκόσμια πρεμιέρα για το πολυαναμενόμενο Mercedes eCitaro fuel cell

Στόχος όλων των κατασκευαστών ηλεκτρικών λεωφορείων, είναι η αύξηση της αυτονομίας, χωρίς φόρτιση κι αυτό κατά την Toyota και τη Mercedes απαιτεί συνδυασμό μπαταρίας και κυψελών υδρογόνου.

Η Daimler Buses θα αποκαλύψει τo πολυαναμενόμενο Mercedes eCitaro κυψέλης καυσίμου, στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής των Δημοσίων Μεταφορών του UITP στις αρχές Ιουνίου. 

Στο περίπτερο του ομίλου, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο eCitaro σειράς παραγωγής με κυψέλη καυσίμου ως επέκταση αυτονομίας. 

Κυψέλες καυσίμου από την Toyota

Η πρώτη παραγγελία για τα οχήματα χρονολογείται από τον Οκτώβριο του 2022. Η Daimler Buses στράφηκε στην Toyota ως πάροχος μονάδων κυψελών καυσίμου. 

"η τεχνολογία Toyota Hydrogen Fuel Cell Electric παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω χημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου σε μία συστοιχία κυψελών καυσίμου. Ο ανεφοδιασμός της δεξαμενής υδρογόνου από μία αντλία διαρκεί λιγότερο από πέντε λεπτά"

Η Mercedes eCitaro στην έκδοση λεωφορείου κυψελών καυσίμου προσφέρει συμβατική αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης. Αυτό συνδυάζει χωρητικότητα επιβατών, στην αρθρωτή έκδοση, έως 128 επιβάτες. Η διαφορά μεταξύ του eCitaro fuel cell και των περισσότερων λεωφορείων κυψελών καυσίμου στην αγορά παραμένει στη χωρητικότητα της μπαταρίας: ενώ είναι συνηθισμένο να υπάρχει μια μικρή μπαταρία LTO (κάτω από 50 kWh) που συνοδεύει τη μονάδα κυψελών καυσίμου, το eCitaro είναι εξοπλισμένο με χωρητικότητα μπαταρίας παρόμοια με την αντίστοιχη ηλεκτρική μπαταρία (έως 392 kWh για τα 18 μέτρα). 

To Λεωφορείo της Daimler που θα παρουσιαστεί στη Σύνοδο Κορυφής της UITP χρησιμοποιεί ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης μπαταρίας με μπαταρίες υψηλής απόδοσης NMC3 (που κυκλοφόρησε πρόσφατα), ενώ η κυψέλη καυσίμου λειτουργεί ως γεννήτρια υδρογόνου για να επεκτείνει την εμβέλεια. 

Πριν από την έναρξη της σειράς παραγωγής του, το eCitaro υποβλήθηκε σε αυστηρές δοκιμές αντοχής και λειτουργικότητας, με έμφαση στην κυψέλη καυσίμου και το σύστημα υδρογόνου. Οι δεξαμενές υδρογόνου υποβλήθηκαν σε δοκιμές αντοχής σε φωτιά, κρούση και θερμοκρασία, πληρώντας το πρότυπο UN ECE R 134. 

Πραγματοποιήθηκαν δοκιμές κραδασμών και ελκήθρων σε όλα τα εξαρτήματα και το σύστημα στερέωσης οροφής για προσομοίωση κρούσεων, ενίσχυση των λεωφορείων Daimler. Το σύστημα θερμικής διαχείρισης υποβλήθηκε σε εκτεταμένες εργαστηριακές και πρακτικές δοκιμές σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του.

sakisgeorgiadis