Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Εκτη παράταση στον "παλιό ΟΑΣΘ" - Παράταση στις συμβάσεις οδηγών

Νόμος 5256/2025 - Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας - Υποβολή ψηφιακού αντιγράφου του δελτίου ταυτότητας σε φορείς του ιδιωτικού τομέα

Για ένα ακόμη χρόνο, παρατείνεται η "ζωή" του ΟΑΣΘ.

Στον νόμο που μόλις ψηφίστηκε ....του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας» και στο άρθρο 4 ορίζεται ότι:


Νόμος 5256/2025 - ΦΕΚ 223/Α/8-12-2025


Άρθρο 10

Εγκατάσταση και λειτουργία καμερών από φορείς αστικών συγκοινωνιών

1. Η προμήθεια και η εγκατάσταση συστήματος σταθερών ή φορητών οπτικών αισθητήρων ελέγχου (καμερών) δύναται να γίνονται με μέριμνα της Ανώνυμης Εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες, της Ανώνυμης Εταιρείας Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, της Ανώνυμης Εταιρείας Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και της Μονοπρόσωπης Ανώνυμης Εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες, σε οχήματα και σημεία αρμοδιότητάς τους, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) τους.

2. Το Δ.Σ. του κατά περίπτωση αρμόδιου φορέα της παρ. 1 υποβάλλει ειδικά αιτιολογημένο αίτημα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 7 για την έγκριση της προμήθειας και εγκατάστασης συστήματος στην αυτοτελή υπηρεσία ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ., η οποία, με απόφασή της, ορίζει το σημείο ή τα σημεία που μπορεί να τοποθετηθούν συσκευές και η προειδοποιητική πινακίδα της παρ. 4 του άρθρου 107 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 5209/2025, Α' 100).

3. Εγκατεστημένα συστήματα οπτικών αισθητήρων ελέγχου (καμερών) σε αστικά λεωφορεία, δύναται να διασυνδεθούν με το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Εντοπισμού και Διαχείρισης Πράξεων Βεβαίωσης Παράβασης του άρθρου 4 εφόσον υποβληθεί στην αυτοτελή υπηρεσία ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ., για έγκριση, ειδικά αιτιολογημένο αίτημα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 7, με πλήρη φάκελο τεχνικών προδιαγραφών του εγκατεστημένου συστήματος και προσδιορισμό των σημείων εγκατάστασης των οπτικών αισθητήρων και κατόπιν εισήγησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 

Άρθρο 46

Παράταση ισχύος διατάξεων αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: α) Παράταση προσωρινής ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στον Ο.Α.Σ.Θ. - Τροποποίηση της παρ. 1 άρθρου 26 ν. 4482/2017, β) Παράταση αδειών λειτουργίας εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης σιδηροδρομικής υποδομής, γ) Παράταση συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου προσωπικού Ο.Α.Σ.Θ., δ) Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης διαδικασιών ανάθεσης μεταφορικού έργου - Τροποποίηση της παρ. 1 άρθρου 31 ν. 4974/2022

1. Στην παρ. 1 του άρθρου 26 του ν. 4482/2017 (Α' 102), περί συγκοινωνιακού έργου, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, η ημερομηνία «31.12.2025» αντικαθίσταται από την ημερομηνία «31.12.2026», β) στο δεύτερο εδάφιο η λέξη «προηγούμενο» αντικαθίσταται από τη λέξη «πρώτο», γ) προστίθεται τρίτο εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Ανατίθεται προσωρινά στον Ο.Α.Σ.Θ. το συγκοινωνιακό έργο στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο και πάντως όχι μετά τις 31.12.2026. Κατά το χρονικό διάστημα της προσωρινής ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον Ο.Α.Σ.Θ., σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, το συγκοινωνιακό έργο θα παρέχεται με τους ίδιους όρους της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., όπως ίσχυε μετά την τροποποίηση και συμπλήρωσή της κατά την ημερομηνία δημοσιεύσεως του ν. 4482/2017 (Α' 102) και ταυτόχρονα επιτρέπεται γι' αυτό το συγκοινωνιακό έργο η σύναψη των συμβάσεων, που προβλέπονται στις παρ. 3 και 4 του άρθρου 54 του ν. 4568/2018 (Α' 178). Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζεται ο αριθμός εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Θ. με την ειδικότητα του οδηγού ανά βάρδια, καθώς και ο χρόνος προσαρμογής του Ο.Α.Σ.Θ. στην καθοριζόμενη αναλογία».

2. Οι προθεσμίες του πρώτου και του έκτου εδαφίου της περ. ζ) της παρ. 11 του άρθρου 6 του ν. 3891/2010 (Α' 188), περί της ισχύος της προσωρινής άδειας λειτουργίας εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης σιδηροδρομικής υποδομής, παρατείνονται από την 31η.12.2025 έως την 31η.12.2026.

3. Οι προθεσμίες των παρ. 2 και 3 του άρθρου 129 του ν. 5209/2025 (Α' 100), περί ανανέωσης συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), παρατείνονται από την 31η Δεκεμβρίου 2025 έως την 31η Δεκεμβρίου 2026.

4. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου προσωπικού εκατόν τριάντα πέντε (135) οδηγών, ειδικότητας ΔΕ Οδηγών, που προσελήφθησαν από τον Ο.Α.Σ.Θ., δυνάμει της υπό στοιχεία ΣΟΧ 1/2025 Ανακοίνωσης για την πρόσληψη προσωπικού με σύναψη σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου του Ο.Α.Σ.Θ., και δεν έχουν λυθεί έως τη δημοσίευση του παρόντος, ανανεώνονται αυτοδικαίως από τη λήξη τους έως την ολοκλήρωση της ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον Ο.Α.Σ.Θ. και πάντως όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026.

5. Οι ανανεώσεις των παρ. 3 και 4 δεν μεταβάλλουν τον χαρακτήρα ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της σχέσης εργασίας, βάσει της οποίας προσελήφθησαν οι απασχολούμενοι στις θέσεις αυτές και δεν προσμετρώνται στο ανώτατο χρονικό διάστημα των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, κατά την έννοια των άρθρων 5 έως 7 του π.δ. 164/2004 (Α' 134).

6. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 4974/2022, περί μεταβατικών διατάξεων, οι λέξεις «έναρξη ισχύος του παρόντος» αντικαθίστανται από τις λέξεις «προκήρυξη εκάστου διαγωνισμού» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης του μεταφορικού έργου στους αναδόχους, σύμφωνα με τον παρόντα, το υπεραστικό και αστικό συγκοινωνιακό έργο που παρέχεται, εξακολουθεί να διενεργείται από τους υφιστάμενους φορείς παροχής του συγκοινωνιακού έργου. Οι ανωτέρω διαδικασίες ανάθεσης ολοκληρώνονται εντός δύο (2) ετών από την προκήρυξη εκάστου διαγωνισμού, με την επιφύλαξη έναρξης οποιασδήποτε διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας, οπότε το χρονικό διάστημα παρατείνεται μέχρι το πέρας των εν λόγω διαδικασιών».

7. Η παρ. 4 του άρθρου 31 του ν. 4974/2022 ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ., ν. 5209/2025, Α' 100), κατά παρέκκλιση του άρθρου 32 του ν. 4974/2022 (Α' 185).

 

sakisgeorgiadis