Παρασκευή 12 Μαΐου 2023

Γιατί καθυστερεί η πληρωμή της "επιδότησης Covid και πετρελαίου"

"Αρνούνται 4 Υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Μεταφορών να πληρώσουν την ενίσχυση".

Εντονότατη διαμαρτυρία των ηγετών του κλάδου, εκδηλώνεται μέσω επιστολής που απευθύνουν στον Πρωθυπουργό και ....τους Υπουργούς Μεταφορών και Επικρατείας.

Το ιστορικό:

  • Στις 23-12-2022, ψηφίστηκε ο Ν.5007/2022. Στο άρθρο 120, προβλέπεται η χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης 19.280.000 ευρώ στα ΚΤΕΛ


    "Χορηγείται έκτακτη ενίσχυση ποσού δεκαεννέα εκατομμυρίων διακοσίων ογδόντα χιλιάδων (19.280.000) ευρώ σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και στους μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις, τα λεωφορεία των οποίων εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων του π.δ. 967/1979 (Α' 272), εξαιτίας μέτρων κρατικής παρέμβασης, που αποσκοπούν στον περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 και της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης".


  • Στις 12-4-2023, εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση 109746, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β' 2444.



  • Με την απόφαση αυτή, δόθηκε το "πράσινο φως", στις Υπηρεσίες του ΥΠΥΜΕ, να πληρώσουν τα 34 αστικά και τα 62 υπεραστικά ΚΤΕΛ. Αμ δε! "δύο τμηματάρχες, μία διευθύντρια και ένας γενικός διευθυντής" στο Υπουργείο, έχουν διαφορετική άποψη !


"Δεν πληρώνουμε" ! - Η εμπλοκή της ΚΕΜΚΕ

Ανέφεραν στον Υπουργό, ότι για να πληρώσουν, θέλουν γνωμοδότηση από την ΚΕΜΚΕ! Τι εστί ΚΕΜΚΕ; Είναι η Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων,  αρμόδια εθνική αρχή συντονισμού για τις κρατικές ενισχύσεις. Μόνο που η ΚΕΜΚΕ αποφάνθηκε άλλες δύο φορές, ότι τα ΚΤΕΛ δεν λειτουργούν υπό καθεστώς ανταγωνισμού με άλλες επιχειρήσεις, ότι παρέχουν Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) και επομένως λόγω του μονοπωλιακού τους χαρακτήρα, δεν τίθεται θέμα αλλοίωσης των όρων ανταγωνισμού. 

"Μα δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού", αναφέρουν οι Ομοσπονδίες στον Πρωθυπουργό.



Παρά τις δύο εγκρίσεις για παρόμοιες ενισχύσεις σε ΚΤΕΛ (μία το 2020 και μία το 2022), οι τέσσερις υπάλληλοι του Υπουργείου, ζήτησαν εκ νέου την έγκριση της ΚΕΜΚΕ, με αποτέλεσμα να καθυστερεί εξωφρενικά η καταβολή της ενίσχυσης και οι 25.000 ΚΤΕΛατζήδες να αναρωτιούνται γιατί δεν βλέπουν επιτέλους το χρώμα του χρήματος.




Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΑΥΣ και ΠΟΑΣ


Στην επιστολή τους οι δύο Πρόεδροι αναφέρουν μεταξύ άλλων:

Διαμαρτυρία για αδικαιολόγητη καθυστέρηση καταβολής της αποζημίωσης στα ΚΤΕΛ, σε εφαρμογή διατάξεων του Ν. 5007/2022 (άρθρο 120) και σχετικής ΚΥΑ. 

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ 
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί 

Είμαστε περίπου 25.000 μέτοχοι ιδιοκτήτες λεωφορείων αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ οι οποίοι εκτελούν όλη την επιβατική μεταφορά σε όλη την επικράτεια. Είμαστε οι 25.000 μέτοχοι που σηκώσαμε όλο το βάρος της πανδημίας καθώς και την ενεργειακή κρίση, αφού το κράτος δεν ενέκρινε μία έστω μικρή αύξηση του εισιτηρίου αλλά αντίθετα μας υποχρέωσε να εξυπηρετούμε και την τελευταία εσχατιά της Ελλάδας με τιμή εισιτηρίου του 2010 όταν το πετρέλαιο κίνησης είχε 0,40 και το 2022 είχε φτάσει τα 2 ευρώ. 


Το κράτος τελικά με τις διατάξεις του άρθρου 120 του Ν.5007/ 2022 ενέκρινε το ποσό των 19.280.000 ευρώ σαν οικονομική ενίσχυση σαν αντιστάθμισμα της ενεργειακής κρίσης. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 2.559 ευρώ ανά λεωφορείο, ποσό που στην πράξη ισοδυναμεί με ένα γέμισμα ενός ρεζερβουάρ. 

Και έρχεται η ώρα, έστω και αυτό το πενιχρό ποσό να φτάσει στα χέρια των δικαιούχων. Μάταια όμως. Τα γρανάζια της γραφειοκρατίας είναι τόσο μεγάλα που είναι πάνω και από τους Νόμους, Υπουργούς και Υφυπουργούς. Και ενώ κατ' εξουσιοδότηση του ανωτέρω νόμου εκδίδεται η υπ' αριθ. 109746/ 2023 (ΦΕΚ Β' 2444/12 - 4- 2023) ΚΥΑ από τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, υπάρχει άρνηση της υλοποίησης της από υπηρεσιακούς παράγοντες, θέτοντας εκ νέου θέμα έγκρισης από την ΚΕΜΚΕ. 

Στο χρονικό διάστημα αυτό ουδέποτε είχε τεθεί θέμα έγκρισης του ποσού αυτού από την ΚΕΜΚΕ δεδομένου ότι η εν λόγω επιτροπή είχε ήδη αποφανθεί με δύο αποφάσεις της (2020 και 2022) ότι τα ΚΤΕΛ έχουν χαρακτηριστεί ΥΓΟΣ και ως εκ' τούτου δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού. 

Κύριε Πρωθυπουργέ Κύριοι Υπουργοί Η κοροϊδία πρέπει να τελειώσει. 

Δεν μπορεί να διανοηθούμε ότι δύο τμηματάρχες, μία διευθύντρια και ένας γενικός διευθυντής μπορεί να συμπεριφέρονται ως Πρωθυπουργοί και κανείς να μην μπορεί να αναλάβει μία πρωτοβουλία να λύσει ένα θέμα που ψηφίστηκε από τη Βουλή μέ νόμο και που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότησή του ΚΥΑ, η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνησης. Η υπομονή μας εξαντλήθηκε. Όλοι οι μέτοχοι είναι αγανακτισμένοι σε μία εποχή τόσο κρίσιμη για τη χώρα. Αναμένοντας την εξέλιξη αυτής της απαράδεκτης κατάστασης. 

Με τιμή 
οι πρόεδροι 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΑΥΣ Σοφοκλής Φάτσιος. 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΑΣ Μιχάλης Σακελλαρίου.

sakisgeorgiadis