1. Δεν υπάρχει κανένας "νόμος", για παιδικά καθισματάκια, που" ίσχυε από το 2014 και "ενεργοποιήθηκε τώρα". Οι προδιαγραφές ορίζονται με Υπουργικές αποφάσεις, όχι νόμους! Οσοι μιλούν για" νόμο", εννοουν την Υπουργική Απόφαση 17910/2014, που αναφέρεται στα κίτρινα σχολικά λεωφορεία ΜΟΝΟ.
2. Τα λεωφορεία σε ολόκληρη την Ε.Ε. παίρνουν έγκριση τύπου, σύμφωνα με Υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες λένε με απλά λόγια: όταν ένα λεωφορείο ταξινομείται (ακόμη πιο απλά: η άδεια κυκλοφορίας του γράφει ) ως "ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ" ή "ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΌ", διαθέτει υποχρεωτικά σε όλα καθίσματα, ζώνες ασφαλείας "αεροπορικού τύπου", στις οποίες δένονται ΟΛΟΙ οι επιβάτες άνω των 6 ετών. Δηλαδή, με πολύ απλά λόγια ξανά, όταν πηγαίνουμε από την Κοζάνη στην Πτολεμαιδα με το ΚΤΕΛ, με το παιδί μας που είναι Β' Δημοτικού, ανεβαίνουμε σε ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ, που έχει ζώνες ασφαλείας. Σωστά; Όταν την επόμενη μέρα , ανεβαίνουμε στο ίδιο λεωφορείο, που ομως δεν κάνει δρομολόγιο, αλλά εκδρομή μαθητών Β' Δημοτικού από την Κοζάνη στη Σιάτιστα, ΔΕΝ αλλάζει κάτι. Ξανακαθόμαστε στα ΙΔΙΑ καθίσματα, δεν προσθέτει ο ΚΤΕΛατζής καθίσματα τριών ζωνών ! Δεν υπάρχουν στην οροφή του λεωφορείου κρυμμένα 50 παιδικά καθίσματα, που όταν το λεωφορείο κάνει δρομολόγιο τα βγάζει ο οδηγός κι όταν κάνει εκδρομή τα ξαναβάζει!!!
3. Η εγκύκλιος 17910 που μπέρδεψε τους πάντες, δεν αφορά στα λεωφορεία που ταξινομήθηκαν ως "ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ" ή "ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ", γιατί για να ταξινομηθούν ως τέτοια, ΕΧΟΥΝ ήδη ζώνες ασφαλείας, που κάνουν και για τα παιδιά της Α' Δημοτικού ! Η εγκύκλιος αφορά ΜΟΝΟ στα κίτρινα σχολικά.
4. Πουθενά στον κόσμο , τα ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ λεωφορεία, όταν κάνουν εκδρομή με παιδιά άνω των 6 ετών, δεν έχουν ειδικά παιδικά καθισματάκια! Τα παιδιά άνω των 6 ετών, δένονται στις υπάρχουσες ζώνες των καθισμάτων των λεωφορείων, τα οποία καθίσματα πρέπει να έχουν υφαγκώνιο (αυτό που ξεκουράζουμε το χέρι μας και δεν μας αφήνει να πέσουμε στο διάδρομο)
Ε, πόσο πιο απλά να τα πούμε;
Και σε εικόνα, για όσους βαριούνται να διαβάσουν έστω 3 λεπτά (το 99% των Ελλήνων δηλαδή)
Για τους αρμόδιους, όλη η νομοθεσία και η ερμηνεία της εδώ