Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022

Έχει η Αλεξανδρούπολη Μετρό;

Όχι, αλλά έχει ΚΤΕΛ! Του οποίου η μετεγκατάσταση, κρατάει 13 χρόνια. Κάτι σαν το Μετρό της Θεσσαλονίκης δηλαδή, που όλο τελειώνει και τελειωμό δεν έχει...
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Μετεγκατάσταση ΚΤΕΛ: Από την θεωρία στην πράξη …13 χρόνια δρόμος, χωρίς προορισμό

13 χρόνια τώρα, οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου περιλαμβάνουν το θέμα της μετεγκατάστασης του ΚΤΕΛ από την Βενιζέλου σε … άλλο σημείο.
13 χρόνια τώρα, κάποιοι θέλουν να μετεγκατασταθεί το ΚΤΕΛ Ανατολικά, άλλοι θέλουν Δυτικά και δεν έλειψαν κι αυτοί που πρότειναν Βόρεια. Από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα μόνον ο …νότος απουσίαζε.
Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή επέμενε στην ανατολική χωροθέτηση και όχι στην δυτική όπου το ΚΤΕΛ είχε ήδη δαπανήσει χρήματα για την αγορά οικοπέδου, με την σύμφωνη γνώμη του Δήμου μάλιστα! Η θεωρία της συγκέντρωσης όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε ΜΙΑ πλευρά της πόλης, έχει αναμφίβολα σοβαρά πλεονεκτήματα. Μόνο που από την θεωρία στην πράξη, μεσολάβησαν 13 ολόκληρα χρόνια απόλυτης απραξίας που δεν παρήγαγαν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ εξακολουθούν να «φρακάρουν» συχνά την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης, η οδός Βενιζέλου, (ο δεύτερος κεντρικότερος δρόμος της Αλεξανδρούπολης), παραμένει αναξιοποίητη από οποιαδήποτε ανάπλαση και οι ιδιοκτήτες του ΚΤΕΛ δεν μπορούν να εκσυγχρονίσουν την υπηρεσία που προσφέρουν στο επιβατικό τους κοινό.
Η Δημοτική Αρχή, δεν μπορούσε να ανεχτεί άλλο αυτή την απραξία, με θεωρίες, έωλες φιλοσοφίες και οράματα, που ουσιαστικά δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη. Όλα αυτά, δημιουργούν ίσως εντυπώσεις σε ένα εκλογικό κοινό, που αρέσκεται σε συζητήσεις μεταξύ ποτών και εδεσμάτων, αλλά έχουν και την ασφάλεια ότι δεν θα κληθούν να τα υλοποιήσουν ποτέ στην πράξη.
Η Δημοτική Αρχή παρέλαβε το θέμα του ΚΤΕΛ τελματωμένο σε μια απόφαση που προέβλεπε την εγκατάσταση του ΚΤΕΛ ανατολικά, απέναντι από το ΚΕΓΕ, σε οικόπεδο που υποτίθεται ότι θα παραχωρούσε η ΓΑΙΟΣΕ, ώστε να προσαρτηθεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο του ΚΤΕΛ 1,5 στρέμματος.
Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης που δεν είχε ούτε καν προσυνεννόηση με την Διοίκηση του ΚΤΕΛ, προκλήθηκε κοινή σύσκεψη στην Αθήνα με την ΓΑΙΟΣΕ, το ΚΤΕΛ ΕΒΡΟΥ και με την παρουσία του Δημάρχου ώστε να τεθούν όλοι προ των ευθυνών τους, για την ταλαιπωρία και την απραξία που υφίσταται η πόλη επί 13 ολόκληρα χρόνια. Στην σύσκεψη αυτή, διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει πλέον διάθεση από την ΓΑΙΟΣΕ για αξιοποίηση του ακινήτου τους για τέτοιους σκοπούς, για διάφορους λόγους που βεβαίως δικαιούται η Διοίκηση του Οργανισμού. Παράλληλα δεν έχει λυθεί ακόμη το θέμα με τον χαρακτηρισμό της περιοχής ως «Ιστορικού τόπου», λόγω του κτιρίου του Γαλλικού Σταθμού.
Το ουσιαστικό συμπέρασμα είναι ότι αυτή τη στιγμή στην υπό συζήτηση ανατολική περιοχή της πόλης, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ για την εγκατάσταση του ΚΤΕΛ. Έτσι η μοναδική περίπτωση που θα δώσει την δυνατότητα εκκίνησης, σχεδόν εκ του μηδενός, των διαδικασιών μετεγκατάστασης του ΚΤΕΛ Έβρου από την Βενιζέλου, είναι το οικόπεδο ιδιοκτησίας τους απέναντι από την περιοχή SANTA ROSA, στη δυτική πλευρά της πόλης. Μάλιστα ένα τμήμα των αδειών που απαιτούνται έχει ήδη εξασφαλιστεί από τα παρελθόντα έτη.
Η απόφαση του προχθεσινού Δημοτικού Συμβουλίου μας που ΠΡΟΚΡΙΝΕΙ την δυτική χωροθέτηση σε έτοιμο ακίνητο, αλλά αφήνει ανοιχτό και το ενδεχόμενο της προοπτικής στην ανατολική πλευρά, χωρίς όμως διαθέσιμο οικόπεδο αυτή τη στιγμή, δίνει το δικαίωμα ελπίδας στη λύση ενός προβλήματος που παραμένει άλυτο και μπλοκαρισμένο (ηθελημένα ή αθέλητα) επί 13 ολόκληρα χρόνια!
Οι επικλήσεις ορισμένων στην «ΙΣΤΟΡΙΑ» που τάχα θα … «μελετά αυτά τα γεγονότα για πολλά χρόνια», είναι απλώς ιστορίες για … «αρκούδες» και ίσως άλλα θηλαστικά!

διαβάζουμε σε τοπικά ΜΜΕ...

sakisgeorgiadis