Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2022

Σε διεθνή διαγωνισμό οι 41 περιαστικές γραμμές του ΟΑΣΘ

ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Τέλος μπαίνει στις απευθείας αναθέσεις στα ΚΤΕΛ, γραμμών του ΟΑΣΘ. Ο Υπουργός.... Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής έχει δώσει εντολή, για τη διενέργεια, μέσα στο 2023, διεθνούς διαγωνισμού από τον ΟΣΕΘ, για 41 γραμμές του ΟΑΣΘ.



Αρθρο της Άννυς Καρολίδου στο grtimes.gr

Καμία ανησυχία δεν υπάρχει εδώ και καιρό, για τη διατήρηση στη ζωή του ΟΑΣΘ, που βρίσκεται από το καλοκαίρι του 2017 σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία, καθώς όπως έχει επανειλημμένως τονιστεί από τα πλέον αξιόπιστα χείλη της ηγεσίας του ΥΠΥΜΕ, ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να υπάρχει σαν λειτουργικό συστατικό του συστήματος αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Καμία ανησυχία δεν υπάρχει εδώ και καιρό, για τη διατήρηση στη ζωή του ΟΑΣΘ, που βρίσκεται από το καλοκαίρι του 2017 σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία, καθώς όπως έχει επανειλημμένως τονιστεί από τα πλέον αξιόπιστα χείλη της ηγεσίας του ΥΠΥΜΕ, ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να υπάρχει σαν λειτουργικό συστατικό του συστήματος αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Ο Οργανισμός, πήρε μία τριετή παράταση ζωής, τέλη Νοεμβρίου του 2019 και τώρα, μία ακόμη μονοετή, ώσπου να ρυθμιστούν και άλλα θέματα που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Είναι γνωστό ότι έχει ήδη διαβιβαστεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο της σύμβασης με την οποία, η κοινοπραξία των τεσσάρων ΚΤΕΛ που εκτελεί τα δρομολόγια σε 31 περαστικές και τοπικές γραμμές του ΟΑΣΘ, θα συνεχίσει να παρέχει το συγκεκριμένο έργο, ενώ θα αναλάβει και επιπλέον 8 γραμμές του Οργανισμού, ο οποίος ως γνωστόν είναι ελλειμματικός σε οδηγούς αλλά και σε οχήματα. 

Στα ΚΤΕΛ 31+8 γραμμές του ΟΑΣΘ

Ο ΟΣΕΘ, όπως πληροφορήθηκε το GRTimes.gr, ζητεί την έγκριση της σύναψης νέας σύμβασης, χωρίς τη δημοσίευση προκήρυξης αλλά μέσω διαδικασίας διαπραγμάτευσης ( ν.4412), επειδή σε διαφορετική περίπτωση, συντρέχει κίνδυνος να μείνει η ΠΕ Θεσσαλονίκης χωρίς αστική συγκοινωνία καθώς ακόμη δεν ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του ΥΠΥΜΕ για την προμήθεια νέων λεωφορείων.

Με την έγκριση της νέας σύμβασης, στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. (σ.σ. έχει αναθέσει υπεργολαβικά έργο και στα ΚΤΕΛ Κιλκίς, Σερρών και Χαλκιδικής, στην σύμβαση που εκπνέει τέλος 2022) θα ανατεθούν ακόμη 8 γραμμές, τις οποίες θα καλύπτει η συγκεκριμένη α.ε. και τα ΚΤΕΛ Σερρών.

Οι 8 επιπλέον γραμμές

Τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα αναλάβουν επιπρόσθετα τις γραμμές ‘57’ ( Χορτιάτης- Αριστοτέλους), ‘45’ ( ΚΤΕΛ Μακεδονίας – ΚΤΕΛ Χαλκιδικής), ‘1’ (Ευκαρπία-Ν. Παπαγεωργίου) και, κατά τη θερινή περίοδο τις γραμμές ‘70’ (ΝΣΣ- Επανωμή) και ‘71’ (ΝΣΣ- Μηχανιώνα).

Τα ΚΤΕΛ Σερρών θα αναλάβουν τις γραμμές ‘58’ ( Πανόραμα- Βενιζέλου), ‘59’ ( τοπικό Πεύκων) και ‘64’ ( ΝΣΣ- Φίλυρο)

Για την κάλυψη αυτού του πρόσθετου συγκοινωνιακού έργου τα δύο αυτά ΚΤΕΛ θα πρέπει να διαθέσουν 38 λεωφορεία και ακόμη 8 εφεδρικά, δηλαδή σύνολο 46 λεωφορεία.

Τέλος στις απευθείας αναθέσεις- 41 γραμμές σε διαγωνισμό

Τέλος μπαίνει στις απευθείας αναθέσεις στα ΚΤΕΛ, γραμμών του ΟΑΣΘ. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής έχει δώσει εντολή, για τη διενέργεια, μέσα στο 2023, διεθνούς διαγωνισμού από τον ΟΣΕΘ, για  41  γραμμές του ΟΑΣΘ κι’ αυτό επειδή θα «απαλλαγεί» ο ΟΑΣΘ και από τις γραμμές ‘52’ και ‘72’, δηλαδή για ΝΣΣ- Σίνδο και ΙΚΕΑ- Μηχανιώνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, o διαγωνισμός αυτός θα προκηρυχθεί προς τον Μάρτιο του 2023 και θα αφορά, την 10ετή  ανάθεση σε παρόχους συγκοινωνιακών υπηρεσιών ( όπως προβλέπεται από τον ν.4974) αυτών των 41 γραμμών. Μάλιστα, η σύνταξη των τευχών του διαγωνισμού θα γίνει από συγκοινωνιολόγο, καθηγητή Πανεπιστημίου, ο οποίος έχει ήδη επιλεγεί. 

Ανοίγει η βεντάλια του ανταγωνισμού

Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει ο διαγωνισμός, ο οποίος θα διενεργηθεί βάσει της διαδικασίας του ν. 4974/2022 για τις «Δημόσιες Υπεραστικές και Αστικές Τακτικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών».

Αναμένεται δε να εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον, μετά τις αλλαγές που έγιναν στο άρθρο 17 καθ’ υπόδειξη της Γ.Δ. Μεταφορών της Κομισιόν.

Έτσι πλέον, κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών, θα μπορούν να συμμετέχουν όσοι οικονομικοί φορείς «α) είτε διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων, υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, συμπεριλαμβανομένων των αμαξοστασίων ΚΑΙ
β) είτε παρέχουν εγγυήσεις, με τις οποίες διασφαλίζεται ότι θα πληρούται η περ. α’, κατά το πέρας της αποκλειστικής προθεσμίας των έξι (6) μηνών και του ενός (1) έτους, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 20».

Οπότε αναμενόμενο είναι, για αυτή την πολυετή πλέον σύμβαση, να υπάρξουν πολλοί μνηστήρες από το εσωτερικό μα πιθανότατα και από άλλες χώρες, καθώς μεγάλοι όμιλοι επιβατικών και όχι μόνο, μεταφορών, δραστηριοποιούνται σε περισσότερα του ενός μέσα (π.χ. μετρό, λεωφορεία).

sakisgeorgiadis