Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022

Τη Δευτέρα 19/12 : Παρουσία Μητσοτάκη οι υπογραφές για το Flyover

Στη Θεσσαλονίκη θα βρίσκεται τη Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. 
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός θα... παραστεί στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του flyover.

Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος για το εμβληματικό έργο της Θεσσαλονίκης ανακηρύχτηκε το σχήμα ΑΒΑΞ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που, επίσης, θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης καθώς και, κατά τυχόν ενάσκηση από το Δημόσιο Φορέα του σχετικού δικαιώματος προαίρεσης αυτού, την κατασκευή επί μέρους οδικών τμημάτων και κόμβων εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της Πυλαίας.

Το flyover εντάχθηκε στο ΤΠΑ του υπουργείου ΥΠΟΜΕ 2021-2025 με χρηματοδότηση 478 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το σημαντικότερο οδικό έργο στη Βόρεια Ελλάδα και θεωρείται ως έργο που θα δώσει μεγάλες ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη.

Το αντικείμενο του έργου

Η αναβάθμιση της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. προβλέπεται μέσω της:

1. Κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της

υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,

2. Διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και iii. βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.

Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 Km, ειδικότερα (α) το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 Km προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5Km προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).

Διάρκεια έργου

Θα χρειαστούν 4 χρόνια για την κατασκευή του και υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, ο ανάδοχος θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Το έργο υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ, μέρος πακέτου αναλόγων οδικών έργων. Με την ίδια μέθοδο προχωρούν διαγωνισμοί για τον άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη, για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και τα οδικά τμήματα Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα.

sakisgeorgiadis