Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Μίσθωση τουριστικών λεωφορείων από ΚΤΕΛ

Τι ισχύει: Για την αντιμετώπιση αυξημένης επιβατικής κίνησης, επιτρέπεται στα ΚΤΕΛ να νοικιάζουν τουριστικά λεωφορεία.

Τι καταγγέλεται:

Μια ακόμη αβάσιμη καταγγελία,  κάνει η ΟΣΜΕ, με βαρύγδουπες κοινοποιήσεις σε Εισαγγελείς, Υπουργούς, Τροχαία κ.λπ. Το περιεχόμενό της;

"Το ΚΤΕΛ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ μισθώνει τουριστικά λεωφορεία".



Παραθέτει μάλιστα ένα απηρχειωμένο νόμο του 1977, που έχει καταργηθεί με νεώτερες διατάξεις, δηλαδή :

Τίποτε απ΄αυτά δεν ισχύει πλέον. Η πολιτεία, το 2001, διαπιστώνοντας αφενός ότι τα υπεραστικά λεωφορεία δεν επαρκούν κάποιες μέρες του χρόνου (π.χ. "τριήμερα") και αφετέρου ότι πολλά λεωφορεία με την ειδική τουριστική άδεια, δεν είχαν εκδρομές και κάθονταν άπραγα, επέτρεψε στους ιδιοκτήτες τους, να τα νοικιάζουν στα ΚΤΕΛ για την εκτέλεση τακτικής συγκοινωνίας.

Αυτό ήταν ένα αίτημα ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, για να έχουν περισσότερη δουλειά.

Έτσι, στο Ν.2963/2001, άρθρο 9, παρ. 6 , μπήκε η απλή διάταξη που ισχύει μέχρι σήμερα:

6.Για την αντιμετώπιση ιδιαίτερα αυξημένης επιβατικής κίνησης, επιτρέπεται η μίσθωση λεωφορείων από άλλο Κ.Τ.Ε.Λ., στην περιοχή του οποίου παρατηρείται, την ίδια χρονική περίοδο, κάμψη της επιβατικής κίνησης ή τουριστικών λεωφορείων. Το συμφωνητικό της μίσθωσης γνωστοποιείται στις αρμόδιες υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Η διάρκεια της ως άνω μίσθωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες, εκτός αν εξακολουθούν να υφίστανται οι ίδιες συγκοινωνιακές ανάγκες.




Για την αντιμετώπιση λοιπόν ιδιαίτερα αυξημένης επιβατικής κίνησης, επιτρέπεται στα ΚΤΕΛ να μισθώνουν (νοικιάζουν) τουριστικά λεωφορεία, με απλό συμφωνητικό με την τουριστική επιχείρηση, 

όπως αναφέρει και η επιστολή της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) της 11/2/2022, προς τον Πρωθυπουργό, που δείχνει ότι οι "τουριστικοί", γνωρίζουν καλά τι ισχύει:






Ζητούν λοιπόν οι "τουριστικοί", να συνεχίσει να επιτρέπεται η μίσθωση τουριστικών λεωφορείων στα ΚΤΕΛ (για να έχουν πρόσθετο εισόδημα οι τουριστικοί), αλλά τις "αυξημένες" ανάγκες να τις κρίνει επιτροπή στην οποία θα συμμετέχει και εκπρόσωπος των "τουριστικών".

Επομένως, δεν κατανοούμε το νόημα της καταγγελίας της ΟΣΜΕ, που δεν έχει κανένα νομικό έρεισμα. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του τουρισμού γνωρίζουν, οι συνδικαλιστές των ΚΤΕΛ δεν γνωρίζουν;

Να σημειωθεί ότι το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, δεν το καταγγέλουν εκπρόσωποι του τουρισμού, αλλά συνδικαλιστές υπάλληλοί του.


δείτε κωδικοποιημένο το νόμο 2963 εδώ

sakisgeorgiadis