Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023

Μην το κάνεις όπως στη Θεσσαλονίκη ! (ΟΣΕΘ - ΟΑΣΘ)

 Στις 6 Απριλίου του τρέχοντος έτους (3 μήνες πριν δηλαδή), ο τότε Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ικανοποιώντας ένα ....πάγιο αίτημα του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, του "αφεντικού" δηλαδή των Συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, πέρασε στο νόμο 5039/23, την αρμοδιότητα ελέγχου κομίστρου, από τον πάροχο ΟΑΣΘ, στον εποπτεύοντα ΟΣΕΘ. Πανηγύρια στον ΟΣΕΘ ! "Πήραμε την αρμοδιότητα" !


Τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ, γνωρίζοντας πόσο ...κολλάνε όλα τα θέματα, όταν αφορούν τη Θεσσαλονίκη, έγραψαν (προφητικά όπως πάντα ):

Μέχρις εδώ όλα καλά! Μάλιστα, η διάταξη ήρθε σε μια εποχή που η εισιτηριοδιαφυγή στον ΟΑΣΘ οργιάζει! "Κανείς δεν πληρώνει εισιτήριο" καταγγέλουν οι ίδιοι οι επιβάτες!

Την πήρε την αρμοδιότητα "στα χαρτιά" ο ΟΣΕΘ. Αλλά .... στην πράξη; 


Τα 3 ερωτήματα που γεννιούνται είναι τα εξής:

1. Θα προσλάβει δικούς του ελεγκτές ο ΟΣΕΘ; Απαιτούνται πάνω από 100, για να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος και να αποθαρρυνθούν οι "ταζμπατζήδες". Κι επειδή -δυστυχώς- όλα θέλουν "κονδύλια", τα χρήματα που απαιτούνται για τη μισθοδοσία 100 ελεγκτών, είναι πάνω από 4.000.000 ευρώ το χρόνο! Θα τα δώσει το Υπουργείο;

2. Τι θα γίνει με τους 70 περίπου ελεγκτές, που εργάζονται ήδη στον ΟΑΣΘ; Θα πάρουν μετάταξη στον ΟΣΕΘ; Με τις ίδιες αποδοχές; Στον ΟΑΣΘ είναι εύλογο να θέλουν να απαλλαγούν από τη μισθοδοσία τους, για να πέσει το λειτουργικό κόστος και να το επωμιστεί ο ΟΣΕΘ!

3. Εαν όλα πάνε καλά και το κράτος των Αθηνών, δεήσει να εγκρίνει προσλήψεις ελεγκτών στον ΟΣΕΘ, θα αντισταθούν στον πειρασμό οι πολιτικοί, να "βολέψουν δικά τους παιδιά"; Θα γίνουν αξιοκρατικά οι προσλήψεις; Μην το δένετε κόμπο οτι θα γίνουν! Μια μόνιμη δουλειά σε δημόσιο φορέα, είναι μεγάλος πειρασμός για τους πολιτικούς να "σπρώξουν" τα "δικά τους παιδιά"! Ας είμαστε ρεαλιστές.

Να στοιχηματίσουμε τι θα γίνει τελικά;

Στοιχηματίζουμε λοιπόν: ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ στο άμεσο μέλλον ! 

Η πρόσληψη ελεγκτών στον ΟΣΕΘ, θα παραμείνει μια ανενεργή διάταξη νόμου, όπως τόσες και τόσες, που αφορούν τη Θεσσαλονίκη.

Ο κ.Τόσκας κατάφερε μετά από αγώνα 3 ετών, να πάρει την αρμοδιότητα. Θα χρειαστούν ...άλλα 13 για να πείσει τον επόμενο Υπουργό Μεταφορών να του εγκρίνει τις προσλήψεις !


Και τί έγινε τελικά;

12/7/2023:  Το Δ.Σ. του  ΟΣΕΘ, επέστρεψε την αρμοδιότητα στον ΟΑΣΘ, αφού ...δεν έχει υπαλλήλους και  αποφάσισε :

"Να εξουσιοδοτήσει τον πάροχο (ΟΑΣΘ) και, μεταβιβαστικώς, με μέριμνά του, σε υπαλλήλους του να διενεργούν έλεγχο κομίστρου και είσπραξη προστίμων καθώς και κάθε σχετική διαδικασία, μέχρις ότου ο ΟΣΕΘ αποκτήσει την απαραίτητη υποδομή και το στελεχιακό δυναμικό (προσωπικό) και  προγραμματίσει (σχεδιάσει) να αναλάβει είτε εν όλω είτε εν παραλλήλω, την εκτέλεση της ανωτέρω αρμοδιότητας που του παρέχεται από το Νόμο"



Ζήσε Μάη μου, να φας τριφύλλι.....

Γίνε μέλος της ομάδας @sygnea

sakisgeorgiadis