Γράφει ο Σάκης Γεωργιάδης
Χρόνια ολόκληρα πίεζε η Δημόσια Αρχή Μεταφορών της Θεσσαλονίκης, δηλαδή ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), να.... μεταφερθεί σε αυτόν (αντί του παρόχου ΟΑΣΘ), η αρμοδιότητα ελέγχου εισιτηρίων αστικής συγκοινωνίας, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο, όπου την αρμοδιότητα την έχει η Αρχή Μεταφορών κι όχι ο πάροχος.Ήταν ένα προσωπικό στοίχημα του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Γιάννη Τόσκα,στοίχημα που κέρδισε τελικά, αφού κατάφερε να πείσει τον μέχρι πρότινος Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, για την ορθότητα του αιτήματος.
Πράγματι, ο Κώστας Καραμανλής, σε μια τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία του, στη συνεισφορά του δηλαδή στο "ερανικό νομοσχέδιο", που έγινε τελικά ο Νόμος 5039/23, άφησε ως "παρακαταθήκη" , τη μετάβαση της αρμοδιότητας ελέγχου κομίστρου στον ΟΣΕΘ.
Μέχρις εδώ όλα καλά! Μάλιστα, η διάταξη ήρθε σε μια εποχή που η εισιτηριοδιαφυγή στον ΟΑΣΘ οργιάζει! "Κανείς δεν πληρώνει εισιτήριο" καταγγέλουν οι ίδιοι οι επιβάτες!
Την πήρε την αρμοδιότητα "στα χαρτιά" ο ΟΣΕΘ. Αλλά .... στην πράξη;
1. Θα προσλάβει δικούς του ελεγκτές ο ΟΣΕΘ; Απαιτούνται πάνω από 100, για να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος και να αποθαρρυνθούν οι "ταζμπατζήδες". Κι επειδή -δυστυχώς- όλα θέλουν "κονδύλια", τα χρήματα που απαιτούνται για τη μισθοδοσία 100 ελεγκτών, είναι πάνω από 4.000.000 ευρώ το χρόνο! Θα τα δώσει το Υπουργείο;
2. Τι θα γίνει με τους 70 περίπου ελεγκτές, που εργάζονται ήδη στον ΟΑΣΘ; Θα πάρουν μετάταξη στον ΟΣΕΘ; Με τις ίδιες αποδοχές; Στον ΟΑΣΘ είναι εύλογο να θέλουν να απαλλαγούν από τη μισθοδοσία τους, για να πέσει το λειτουργικό κόστος και να το επωμιστεί ο ΟΣΕΘ!
3. Εαν όλα πάνε καλά και το κράτος των Αθηνών, δεήσει να εγκρίνει προσλήψεις ελεγκτών στον ΟΣΕΘ, θα αντισταθούν στον πειρασμό οι πολιτικοί, να "βολέψουν δικά τους παιδιά"; Θα γίνουν αξιοκρατικά οι προσλήψεις; Μην το δένετε κόμπο οτι θα γίνουν! Μια μόνιμη δουλειά σε δημόσιο φορέα, είναι μεγάλος πειρασμός για τους πολιτικούς να "σπρώξουν" τα "δικά τους παιδιά"! Ας είμαστε ρεαλιστές.
Να στοιχηματίσουμε τι θα γίνει τελικά;
Στοιχηματίζουμε λοιπόν: ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ στο άμεσο μέλλον !
Η πρόσληψη ελεγκτών στον ΟΣΕΘ, θα παραμείνει μια ανενεργή διάταξη νόμου, όπως τόσες και τόσες, που αφορούν τη Θεσσαλονίκη.
Ο κ.Τόσκας κατάφερε μετά από αγώνα 3 ετών, να πάρει την αρμοδιότητα. Θα χρειαστούν ...άλλα 13 για να πείσει τον επόμενο Υπουργό Μεταφορών να του εγκρίνει τις προσλήψεις !