Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Τι έγινε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Θεσσαλονίκης για το flyover

Οπως όλες οι συνεδριάσεις, έγινε απλώς ένας ανούσιος καβγάς, με πολιτικές και ιδεολογικές κορώνες.. 

Αντιδράσεις, εντάσεις αλλά και υποσχέσεις κυριάρχησαν στην ειδική συνεδρίαση του...

δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης για τις επιπτώσεις των εργασιών του FlyOver.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν και πήραν τον λόγο φορείς της Θεσσαλονίκης, στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος αλλά και πολίτες των Κωνσταντινουπολίτικων της Πυλαίας.

Την συνεδρίαση “άνοιξε” ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος στη σύντομη τοποθέτηση του ανέφερε ότι το FlyOver είναι ένα έργο που “έχει αλλάξει τη ζωή μας προς το χειρότερο“.

Τον λόγο πήρε μεταξύ άλλων η διευθύντρια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, σημειώνοντας ότι για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, η Τροχαία “έκανε το αυτονόητο” και ότι απλά εφάρμοσε το μέτρο της απαγόρευσης της παράνομης στάθμευσης. Η κ. Παπαγεωργοπούλου δήλωσε με έμφαση ότι η λεωφορειολωρίδα είναι αποκλειστικά για τα λεωφορεία και όχι “χώρος στάθμευσης”. Συμπλήρωσε, ότι η λεωφορειολωρίδα στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας γέμισε σταθμευμένα αυτοκίνητα και τόνισε ότι θα αποδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία.

“Η πυροσβεστική καθυστερεί να φτάσει στα περιστατικά”

Για τον μείζον θέμα των εργασιών του FlyOver και την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και περισσότερο στην Περιφερειακή Οδό μίλησαν εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του ΕΚΑΒ και του ιατρικού-νοσηλευτικού προσωπικού της Θεσσαλονίκης.

Η πυροσβεστική καθυστερεί πλέον να φτάσει σε περιστατικά” ανέφερε ο Πύραρχος, Σάββας Τσολάκης, συμπληρώνοντας βέβαια ότι θα βρεθούν λύσεις, ακολουθώντας παράλληλους δρόμους της Περιφερειακής Οδού και κάθετους άξονες της πόλης. Ο κ. Τσολάκης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας ότι για τα επόμενα τέσσερα χρόνια (σ.σ. το χρονοδιάγραμμα των εργασιών) “μπορεί να κινδυνεύσουν συμπολίτες μας”.

“Ευτυχώς δεν έχει υπάρξει ακόμη θύμα”

Ο αναπληρωτής διευθυντής του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Ηλιάδης, υπογράμμισε ότι οι διασώστες έχουν φτάσει στα όριά τους, λόγω των μποτιλιαρισμάτων που βρίσκουν συνεχώς στον δρόμο τους για έκτακτα συμβάντα. “Ευτυχώς δεν έχει υπάρξει ακόμη θύμα, αλλά η μηχανή του ΕΚΑΒ δουλεύει στα κόκκινα” εξήγησε. “Παρότι είχαμε πρόσβαση σε περιστατικά σε πέντε λεπτά, πλέον αργούμε λόγω κίνησης” συμπλήρωσε.

Την αντίδρασή του εξέφρασε και ο πρόεδρος της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης, Χρήστος Καραχρήστος, τονίζοντας ότι είναι πολύ δύσκολη η πρόσβαση των επειγόντων περιστατικών από την ανατολική Θεσσαλονίκη στο νοσοκομείο “Παπαγεωργίου”.

“Ο τζίρος των καταστημάτων έχει πέσει έως και -40%”

Αντιδράσεις για τις εργασίες του FlyOver υπήρξαν και από την πλευρά του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη, ο οποίος τόνισε ότι τα προβλήματα των εργασιών οδηγούν σε κλείσιμο καταστημάτων. Συγκεκριμένα, εξήγησε ότι όλο και περισσότεροι πολίτες αποφεύγουν το κέντρο της πόλης για τις μετακινήσεις τους και ως αποτέλεσμα μειώνεται ο τζίρος δεκάδων καταστημάτων έως και -40%.

Επιπλέον, ο κ. Φιλιππίδης αντέδρασε αρνητικά και ως προς το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων, καθώς σύμφωνα με τα όσα δήλωσε από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, μέχρι τις 07:30 το πρωί εφοδιάζονται μόνο τα σούπερ μάρκετ. Παρόμοιες ήταν οι αντιδράσεις κι από τον αντιπρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Χρήστο Νικολόπουλο, ο οποίος ανέφερε ότι “το κέντρο ερημώνει”, ενώ προειδοποίησε ότι το καλοκαίρι θα χειροτερέψει η κατάσταση στους δρόμους, λόγω της έλευσης τουριστών με αυτοκίνητα.

Πρόταση για δημοψήφισμα

“Δημοψήφισμα” για το FlyOver ζήτησε από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης “Θεσσαλονίκη για Όλους”, Μιχάλης Τρεμόπουλος, ως μοναδική λύση, “για να δούμε εάν οι Θεσσαλονικείς θα υποστούν τις επιπτώσεις για πέντε χρόνια”.

Παραδοχή για έλλειψη σχεδιασμού

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλιας, επεσήμανε ότι υπήρχε έλλειψη σχεδιασμού για το έργο, γεγονός που προκάλεσε έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα το πρώτο διάστημα των εργασιών. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι το τελευταίο διάστημα έγιναν συσκέψεις προκειμένου με στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, ώστε να βρεθούν λύσεις για το πρόβλημα.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, μίλησε για τις παρεμβάσεις που έκανε ο οργανισμός, προκειμένου να συμβάλει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, όπως τη δημιουργία νέων λεωφορειακών γραμμών, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις λεωφορειολωρίδες, καλώντας τους οδηγούς να συμβάλλουν με τη σειρά τους, ώστε να περιοριστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Ο διευθυντής Ανάπτυξης του Οργανισμού Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Χρήστος Χατζηγεωργίου, επεσήμανε με τη σειρά του ότι προσλήφθηκαν νέοι οδηγοί στον ΟΑΣΘ, οι οποίοι έπιασαν δουλειά και συνεπώς αυξήθηκαν τα δρομολόγια των λεωφορείων καθημερινά στην πόλη.

“Η επιλογή για το FlyOver θα γυρίσει υπέρ της Θεσσαλονίκης”

Τέλος, τον λόγο πήρε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας στα ζητήματα που προαναφέρθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο. Αρχικά, τόνισε ότι το έργο του FlyOver θα προχωρήσει. “Εμείς θα υπερασπιστούμε την επιλογή γιατί θεωρούμε ότι είναι υπέρ της πόλης” εξήγησε. “Ο περιφερειακός έφτασε στα όριά του έπρεπε να δοθεί μια λύση. Να αποφασίσουμε ότι θα κάνουμε έργα στην πόλη” συμπλήρωσε ο κ. Ταχιάος. “Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει επιλογές που δοκιμάζονται για την τολμηρότητα τους και θα στο συνεχίσουμε αυτό. Η επιλογή αυτή θα γυρίσει υπέρ της Θεσσαλονίκης” δήλωσε.

Υπενθυμίζεται, ότι στην έναρξη της εισήγησης του υφυπουργού υπήρξε ένταση όταν ο κ. Ταχιάος σχολίασε πως εκπλήσσεται όταν ανακαλύπτει ότι “ο παλαιοχριστιανισμός δεν κατοικεί μόνο στα σπήλαια της Κορινθίας”, μετά από τις τοποθετήσεις πολιτών και φορέων που αντιδρούσαν στο έργο του FlyOver.


thestival.gr/

sakisgeorgiadis