Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

ΤΕΡΝΑ: "Τεχνολογικά ανώτερο το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΘ από της Αθήνας"

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί την πρωτοκαθεδρία μεταξύ των μεγάλων.... κατασκευαστών, ενώ σε νέο στοίχημα για την Intrakat αναδεικνύεται το πλήθος έργων που έχει αναλάβει εντός του Α΄ Εξαμήνου του 2022, τα οποία και αναμένεται να την επαναφέρουν στην κερδοφορία.

Από την άλλη πλευρά ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσίασε αδύναμο κύκλο εργασιών, ενώ τα περισσότερα εκ των εσόδων του προκύπτουν από την πώληση της Voltera.


Με ανεκτέλεστα έργα 4,9 δις η ΤΕΡΝΑ



Τα παραπάνω προκύπτουν από τα οικονομικά αποτελέσματα των τριών Ομίλων που ανακοινώθηκαν προχθές με κοινό σημείο το αυξημένο ανεκτέλεστο έργων (4,9 δισ. Ευρώ για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 2 δισ. Ευρώ για την ΑΒΑΞ και 1,3 δισ. Ευρώ για την Intrakat).



Πρώτη κατασκευαστική της χώρας η ΤΕΡΝΑ

 

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί την πρωτοκαθεδρία του στον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς καταγράφει αύξηση κατά 69,4% στον κύκλο εργασιών του (από τα 248,1 εκατ. Ευρώ στις κατασκευές το Α΄ Εξάμηνο του 2022 κινείται πλέον στα 420 εκατ. Ευρώ).


Επιπλέον, το προσαρμοσμένο EBITDA του ανέρχεται στα 218,1 εκατ. Ευρώ για το πρώτο μισό του 2022, δηλαδή κινείται αυξητικά κατά 60% σε σχέση με τις αποδόσεις του Α΄ Εξαμήνου του 2021 (136,3 εκατ.ευρώ).

Από τα στοιχεία, δε, που εξέδωσε χθες ο Όμιλος προκύπτει πως τον κύριο λόγο στα προσαρμοσμένα Λειτουργικά Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων έχει η ενέργεια και ακολουθούν οι παραχωρήσεις και οι κατασκευές.

Αναλυτικότερα στον κλάδο της ενέργειας τα εν λόγω κέρδη κατέγραψαν αύξηση κατά 110% σε ετήσια βάση καθώς διαμορφώθηκε στα 139,2 εκατ. Ευρώ για το Α΄Εξάμηνο του 2022 από τα 66,7 εκατ. Ευρώ που κινήθηκαν για την ίδια περίοδο το 2021.


Στις παραχωρήσεις το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε ετησίως κατά 2,7 % καθώς από 46,2 εκατ. Ευρώ στο Α΄Εξάμηνο του 2021, ανήλθε για την ίδια περίοδο στα 47,6 εκατ. Ευρώ.


Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσιάζει θετική εικόνα στις κατασκευές παρά την όλη κρίση που υφίσταται λόγω των αυξημένων τιμών σε υλικά και ενέργεια. Αυτό συμβαίνει διότι παρατηρείται σε ετήσια βάση αύξηση κατά 48,1% με τα προσαρμοσμένα Λειτουργικά Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων για το Α΄ Εξάμηνο του 2022 να διαμορφώνονται στα 40,7 εκατ. Ευρώ έναντι 27,9 εκατ. Ευρώ για την ίδια περίοδο το 2021.


Ανάσα και προηγμένη τεχνολογία για το επιβατικό κοινό στη Θεσσαλονίκη



Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής, το νέο πληροφοριακό σύστημα του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), αναβαθμίζει σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο του οργανισμού, τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό και τη συνολική λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Με το νέο σύστημα, η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και των καυσίμων θα γίνεται μέσω ψηφιακών εφαρμογών, γεγονός που θα οδηγήσει σε αναβάθμιση της συχνότητας των δρομολογίων. Με την υπηρεσία τηλεματικής οι επιβάτες θα ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τη διέλευση των λεωφορείων, ενώ το ηλεκτρονικό εισιτήριο – το οποίο θα είναι τεχνολογικά ανώτερο από της Αθήνας – θα ενισχύσει τα έσοδα του ΟΑΣΘ περιορίζοντας τη λαθρεπιβίβαση. Οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται εισιτήρια και μέσα στα λεωφορεία, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές του έργου περιλαμβάνουν την εγκατάσταση αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων και καρτών (ΑΜΕΚ) εντός των οχημάτων του ΟΑΣΘ.

Με κόστος κατασκευής €30 εκατ., μετόχους του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης τις ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (70%), Indigital (15%) και AMCO (15%) και φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, το έργο «Ηλεκτρονικό εισιτήριο – Τηλεματική ΟΣΕΘ – (Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική, και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου)» έχει χρόνο υλοποίησης 1 έτος για την κατασκευή και 5 έτη εγγύηση, με δικαίωμα επέκτασης για συντήρηση επίσης 5 έτη.


Τι περιλαμβάνει η ψηφιοποίηση του ΟΑΣΘ

Για να επιτευχθεί βελτίωση της εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας του οργανισμού, εξοικονόμηση κόστους, συγκέντρωση και εκμετάλλευση των δεδομένων του επιβατικού κοινού και καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, θα υλοποιηθεί μία σειρά από υποσυστήματα τα οποία θα παραδοθούν διασυνδεδεμένα, προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν ως ένα ενοποιημένο σύστημα.

Οι ψηφιακές δράσεις του έργου στη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνουν:

  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης επιβατών, το οποίο βασίζεται στις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες και πρότυπα υλοποίησης
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποιημένης συλλογής κομίστρου με ηλεκτρονικά εισιτήρια (έξυπνες κάρτες και mobile εφαρμογές) που θα συμβάλλει στην αποϋλοποίηση των εισιτηρίων, στην εύκολη διαχείρισή τους και στην μείωση της εισιτηριοδιαφυγής
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα προγραμματισμού και βελτιστοποίησης δρομολογίων και υπηρεσιών, για βέλτιστο προγραμματισμό των δρομολογίων και υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη του τόσο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όσο και τη μείωση του κόστους λειτουργίας του φορέα
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης εγγράφων και ροής εργασιών με ψηφιακές υπογραφές με πλήρη ψηφιακή αποτύπωση εσωτερικών λειτουργιών και διοικητικών διαδικασιών
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων για το σύνολο του Οργανισμού και σύστημα διαχείρισης προσωπικού
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης αμαξοστασίου
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης αιτημάτων επιβατικού κοινού και παραπόνων με διασύνδεση στις διαδικασίες εσωτερικής λειτουργίας του Οργανισμού
  • Ανάπτυξη Διαδικτυακής Πύλης και εφαρμογών για έξυπνες συσκευές
  • Δημιουργία Κέντρου Επιχειρήσεων με πλήρη αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο των στοιχείων και των ροών που αφορούν τη λειτουργία του Φορέα Λειτουργίας, μέσα από τον οποίο θα λαμβάνονται οι κρίσιμες αποφάσεις
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης καυσίμου
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα Επιχειρηματικής Ευφυίας (BI)
  • Δράσεις δημοσιότητας έργου και ενημέρωσης επιβατικού κοινού

Συνολικά, το τελικό ολοκληρωμένο σύστημα θα επιτυγχάνει ολοκληρωμένη πληροφόρηση του επιβατικού κοινού, καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών με χρήση καρτών και αγοράς εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου, βελτίωση της εκτέλεσης των δρομολογίων του Φορέα Λειτουργίας και ταχύτερη επιβίβαση των επιβατών, μείωση των λειτουργικών εξόδων και μείωση της εισιτηριοδιαφυγής / αύξηση των εσόδων.



Η ΤΕΡΝΑ συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των οργανισμών, αφού μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΣΕΘ, περιορίζεται η χρήση χαρτιού και πλαστικού λόγω της δυνατότητας έκδοσης αύλων εισιτηρίων και την επαναχρησιμοποίηση του μέσου και εξοικονομείται ενέργεια λόγω σημαντικών μειώσεων στις μετακινήσεις στην φάση της διανομής και αποθήκευσης των εισιτηρίων.

Πάνω απ’ όλα όμως, παίρνει την ικανοποίηση ότι συνεισφέρει ενεργά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους. Εκτός από επιτυχημένη, είναι μια εταιρεία χρήσιμη στους ανθρώπους και την κοινωνία.

sakisgeorgiadis