Όπως γράψαμε χθες, ο αναθέτων θα υποβάλει, όπως προβλέπεται από το άρθρο 35 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, αίτησης ανάκλησης, η οποία θα εκδικαστεί μέσα σε 30 ημέρες από 7μελή σύνθεση στην οποία θα μετέχει και ο Πρόεδρος του Ε.Σ. (δείτε εδώ)
Προφανώς, λόγω του επείγοντος, η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί εντός του επόμενου 10ημέρου, ίσως και την ερχόμενη εβδομάδα και θα αποφανθεί εαν υπήρξε "πλάνη περί τα πράγματα ή το νόμο".
Το επιχείρημα του ΟΑΣΑ, θα είναι ότι δεν εκτίμησε σωστά το Ζ Κλιμάκιο, την αδυναμία να διενεργήσει διαγωνισμό για ένα μόνο χρόνο, καθώς έχει δρομολογηθεί ήδη η διαδικασία προμήθειας νέων λεωφορείων (ο μεγάλος διαγωνισμός για 670 ηλεκτρικά κ.λπ.), η οποία θα περατώσει την ανάγκη για απευθείας αναθέσεις με τη διαδικασία του επείγοντος.
Στην απόφασή του το Ε.Σ. γράφει ότι "ο ΟΑΣΑ δεν προχώρησε ..έστω στον προγραμματισμό διαγωνισμών , προκειμένου να ενισχύσει το στόλο των οχημάτων του", κάτι που είναι λανθασμένο και δημιουργεί βάσιμες ελπίδες δικαίωσης στον ΟΑΣΑ.
Κατά την άποψή μου, υπάρχει "πλάνη περί τα πράγματα" !
Δεδομένου ότι τα νέα λεωφορεία θα έρθουν το νωρίτερο από τα μέσα του 2023, υπάρχει αδήριτη ανάγκη να συνεχίσουν τα ΚΤΕΛ, καθώς ο ΟΑΣΑ δεν έχει δυνατότητα προμήθειας νέων λεωφορείων, με κανέναν τρόπο, στο επόμενο διάστημα των λίγων μηνών, που απομένουν μέχρι να φτάσουν τα .καινούρια λεωφορεία του μεγάλου διαγωνισμού.
Τα 4 ΚΤΕΛ συμφώνησαν να συνεχίσουν (προφανώς ...απλήρωτα, δωρεάν, τζάμπα!) την παροχή των υπηρεσιών τους, μέχρι την εκδίκαση της αίτησης ανάκλησης, ελπίζοντας στην οριστική δικαίωση σε λίγες μέρες ή εβδομάδες.
Απόφαση 7μελούς Ελεγκτικού: Το τελευταίο βήμα πριν τον γκρεμό
Αν η 7μελής σύνθεση του Ε.Σ. αποφανθεί οριστικά υπέρ της απόρριψης του σχεδίου σύμβασης, θα υπάρξει μέγα πρόβλημα στις συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς, από την επόμενη ημέρα, πρέπει να αναλάβουν τη συγκοινωνία σε 60 επιπλέον γραμμές οι Ο.ΣΥ., που έχουν ήδη ελλείψεις στόλου και δεν έχουν ΚΑΜΙΑ δυνατότητα άμεσης προμήθειας λεωφορείων, σε αναμονή της ολοκλήρωσης του μεγάλου διαγωνισμού.
Βεβαίως, υπάρχουν οι πολιτικές κορώνες για "άμεση ενίσχυση του ΟΑΣΑ με καινούρια λεωφορεία", αλλά δυστυχώς, καινούρια λεωφορεία δεν αγοράζονται από το περίπτερο σε 5 λεπτά, υπάρχει η βασανιστική διαδικασία του διαγωνισμού, ο οποίος προχωρά, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό προμηθειών του δημοσίου και δεν τελειώνει σε λίγους μήνες.
Η λογική υπαγορεύει, να συνεχίσουν για έναν ακόμη χρόνο, τον τελευταίο, τα ΚΤΕΛ, μέχρι να έρθουν τα καινούρια λεωφορεία του μεγάλου διαγωνισμού.
Σάκης Γεωργιάδης, 6/10/2022