Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

Φταίνε τα ΚΤΕΛ ;

 Μέσα ενημέρωσης (π.χ. εδώ), γράφουν "κόπηκε η δωρεάν μεταφορά φοιτητών με ευθύνη των ΚΤΕΛ"
Ας δούμε λοιπόν τι έγινε και ποιά είναι η "ευθύνη" των ΚΤΕΛ:


Πρόκειται για φοιτητές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τη μεταφορά των οποίων ανέλαβαν μέχρι 31-8-2022, δύο ΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ. Επειδή "δωρεάν" δεν είναι τίποτε, εννοείται ότι τα δύο ΚΤΕΛ ελάμβαναν αμοιβή για το "δωρεάν", που αναπλήρωνε την απώλεια εσόδων. Η αμοιβή αυτή υπολογίστηκε όταν το πετρέλαιο είχε 0,70 ευρώ. Τώρα που πήγε 1,70, προφανώς τα ΚΤΕΛ -για να μην καταστραφούν- πρέπει να λάβουν σημαντικά αυξημένη αμοιβή. Το ίδιο το πανεπιστήμιο, αναφέρει* στην ανακοίνωσή του πως ...δεν υπάρχουν λεφτά! Άρα, με απλά λόγια, δεν έχει να πληρώσει.

Το Πανεπιστήμιο λοιπόν, προκήρυξε διαγωνισμό με διαπραγμάτευση, για τη συνέχιση της υπηρεσίας. Όποιος έχει λεωφορεία, μπορούσε να συμμετάσχει και να πάρει τη δουλειά. Το ίδιο το Δ.Π.Θ. όμως αναφέρει "ωστόσο δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά".

Υπάρχουν τόσοι και τόσοι μεταφορείς, που γκρινιάζουν για "μονοπώλια των ΚΤΕΛ". Το ΚΤΕΛ άφησε τη δουλειά. Γιατί δεν πήγαν λοιπόν να πάρουν το διαγωνισμό και να έχουν δουλειά; Απαιτούν οι χρήστες συγκοινωνίας από το ΚΤΕΛ να κάνουν τη δουλειά με ΤΕΡΑΣΤΙΑ ζημία; Έχουν κανένα πηγάδι με λεφτά στα ΚΤΕΛ, που μπορούν να παρέχουν έργο στις ίδιες τιμές, όταν η τιμή του πετρελαίου διπλασιάστηκε;  Γιατί δεν υποβλήθηκε προσφορά από ΚΑΝΕΝΑΝ άλλο; Εαν το ΚΤΕΛ δεν "έμπαινε μέσα με τα τσαρούχια", δεν θα συνέχιζε; Δεν είναι απλά τα πράγματα; Απαιτούμε τελικά από επιχειρήσεις, που έχουν τεράστια κόστη μισθοδοσίας και καυσίμων, να δουλεύουν με ζημίες; Και πώς θα πληρώσουν το προσωπικό;



Η ΕΙΔΗΣΗ:


Διακόπτεται με ευθύνη των ΚΤΕΛ από 1ης Σεπτεμβρίου και έως το τέλος του έτους, της δωρεάν μεταφοράς των φοιτητών από και προς τις πανεπιστημιουπόλεις της Κομοτηνής και της Ξάνθης, όπως γνωστοποίησε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωσή της η πρυτανεία του Δ.Π.Θ. χαρακτηρίζει «αναπόφευκτη, παρά τις συντονισμένες προσπάθειες της διοίκησης του Πανεπιστημίου», την αναστολή της δωρεάν μεταφοράς καθώς τα αστικά ΚΤΕΛ των δύο πόλεων αρνήθηκαν «να υπογράψουν τις συμβάσεις των παρατάσεων ως όφειλαν, βάσει των όρων της αρχικής σύμβασης».

Θεωρώντας ως επείγουσα ανάγκη τη συνέχιση της συγκεκριμένης υπηρεσίας το Δ.Π.Θ. προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση (αρ. 32 παρ. 2 Ν.4412/2016), με βελτιωμένους όπως αναφέρεται όρους για την κάλυψη των αναγκών μεταφορών από 1η Σεπτεμβρίου έως 24 Δεκεμβρίου 2022. «Ωστόσο, δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά» για τις δύο πόλεις με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να αποβεί άγονος και να ανασταλεί η δωρεάν μεταφορά των φοιτητών.


Η διοίκηση του Πανεπιστημίου διαβεβαιώνοντας ότι θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για τη συνέχιση της δωρεάν παροχής προς τους φοιτητές, διευκρινίζει ότι «η δωρεάν μεταφορά των φοιτητών αποτελεί μια παροχή, που μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων, μόνο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης προσφέρει στους φοιτητές του, για την οποία απαιτούνται σημαντικότατοι πόροι. Οι πόροι προέρχονται αποκλειστικά από τον προϋπολογισμό του Ιδρύματος καθώς *δε λαμβάνει καμία επιπλέον επιχορήγηση».

sakisgeorgiadis