Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022

12 γραμμές που σήμερα εκτελεί ο ΟΑΣΑ θα περάσουν στο ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ, από τον Οκτώβριο

Η έλλειψη λεωφορείων και οδηγών, η αδυναμία ολοκλήρωσης των διαγωνισμών για την προμήθεια καινούριων λεωφορείων και.. το πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος των κρατικών φορέων (4,7 ευρώ το χιλιόμετρο) οδήγησε την κυβέρνηση στην επιστροφή γραμμών στα ΚΤΕΛ, τα οποία εκτελούν με 1,4 ευρώ το χιλιόμετρο. Τον Οκτώβριο του 2020, η πολιτεία παραχώρησε 60 γραμμές στο ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ, το οποίο τις εκτελεί σε συνεργασία με 3 ακόμη ΚΤΕΛ της ευρύτερης περιοχής. Στις 30-6-2022, ψηφίστηκε ο ν.4949/22, που δίνει το δικαίωμα στο κράτος να παρατείνει τις συμβάσεις με τα 4 ΚΤΕΛ (ΑΤΤΙΚΗΣ κλπ) και να αυξήσει κατά 25% το προς ανάθεση έργο. Τις επόμενες ημέρες θα ψηφιστεί και μια διόρθωση του ν.4949, ώστε να δοθεί το έργο στο ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ μέχρι τον Οκτώβριο του 2023 και ταυτόχρονα, θα ανατεθούν στο ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ και συνεργάτες του (άλλα ΚΤΕΛ, ίσως και νέα πέραν των 3 της πρώτης σύμβασης), άλλες 12 γραμμές, σύμφωνα με δημοσίευμα του athenstransport.

Το δημοσίευμα:

 

Δρομολόγια σε 12 επιπλέον αστικές λεωφορειακές γραμμές της Αθήνας (συνολικά 72 από 60 μέχρι σήμερα) θα αναλάβουν αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο οι εταιρείες ΚΤΕΛ που πραγματοποιούν δρομολόγια στην πρωτεύουσα, βάση της σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ Αττικής, όπως προβλέπεται σε νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα.


Το νομοσχέδιο για την «Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας» (σ.σ. του Υπερταμείου) το οποίο πέρασε πριν λίγες μέρες από την Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, προβλέπει την παράταση κατά ένα έτος των συμβάσεων που έχουν υπογράψει ο ΟΑΣΑ και ο ΟΣΕΘ με τα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, για την παροχή επιβατικών οδικών μεταφορών. Παράλληλα, προσαυξάνεται η υπηρεσία που τους έχει ανατεθεί, όσον αφορά στις γραμμές, τα δρομολόγια και τα οχηματοχιλιόμετρα έως ποσοστού 25% (δηλαδή μέχρι και 15 επιπλέον γραμμές στην Αθήνα).

Οι 12 επιπλέον γραμμές που θα περάσουν στα ΚΤΕΛ πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες να είναι μοιρασμένες σε διάφορες περιοχές, στα ανατολικά, τα δυτικά, τα νότια αλλά και στο κέντρο της Αθήνας, ενώ φαίνεται ότι υπάρχει ετοιμότητα από την πλευρά των ΚΤΕΛ για δρομολόγηση λεωφορείων στις γραμμές αυτές αμέσως μόλις πέσουν οι υπογραφές.

Όσον αφορά το ζήτημα της εμφάνισης των γραμμών των ΚΤΕΛ στην εφαρμογή της τηλεματικής (για 60 γραμμές δεν υπάρχει και δύο χρόνια ζωντανή ενημέρωση), σύμφωνα με πληροφορίες έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για τη διασύνδεση του συστήματος της τηλεματικής των λεωφορείων των ΚΤΕΛ με την εφαμογή του ΟΑΣΑ, και έτσι το σύνολο των γραμμών που εκτελούνται με λεωφορεία των ΚΤΕΛ πρόκειται να εμφανιστούν στην εφαρμογή ακόμα και μέσα στον Οκτώβριο, αφού επιλυθούν οι τελευταίες εκκρεμότητες.

Οι επιβάτες των συγκοινωνιών της Αθήνας αναμένεται να έχουν άμεσο όφελος μετά την ενεργοποίηση της παράτασης της σύμβασης, αφού θα αυξηθούν οι γραμμές όπου τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, απελευθερώνοντας παράλληλα οχήματα της ΟΣΥ τα οποία θα δρομολογηθούν σε άλλες γραμμές όπου υπάρχουν ανάγκες, ενώ συζητείται και η δημιουργία νέας λεωφορειακής γραμμής. Παράλληλα, αναμένεται άμεση αύξηση του αριθμού των δρομολογίων σε συγκεκριμένες γραμμές των ΚΤΕΛ.

Η παράταση της σύμβασης για ένα τουλάχιστον ακόμα έτος κρίθηκε επιβεβλημένη αφού τα πρώτα καινούρια λεωφορεία της ΟΣΥ δεν πρόκειται να παραληφθούν πριν από τις αρχές του 2023, ενώ το σύνολό τους θα φτάσει στην Αθήνα αρκετά αργότερα.


sakisgeorgiadis