Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022

"Να μεταφέρονται δωρεάν τα ποδήλατα με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ" - Γίνεται;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Το έργο των υπεραστικών συγκοινωνιών, θα ανατίθεται με.... διαγωνισμούς, σε ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάβουν τεράστιο ρίσκο, λειτουργώντας σε ασταθείς συνθήκες κόστους και μπορεί να ζημιώνουν, όπως συμβαίνει σήμερα με τις ενδονομαρχιακές μετακινήσεις όλων των ΚΤΕΛ. Πρόκειται λοιπόν, για επιχειρήσεις, που λειτουργούν με τους κανόνες της αγοράς και πρωτίστως με τον πρώτο και βασικό κανόνα: τα έσοδα, πρέπει να είναι μεγαλύτερα από το κόστος.
Κι επειδή το κόστος είναι δεδομένο και αναπόφευκτο, είναι απολύτως αναγκαίο να έχουν και ...έσοδα. Κάτι, απολύτως καταδικαστέο στην Ελλάδα, αφού έχει επικρατήσει η "άποψη" ότι όποιος έχει έσοδα, είναι περίπου ...κάθαρμα κι ότι όλα θα πρέπει να είναι δωρεάν, για κάποιο μεταφυσικό λόγο.

Ο μεταφορέας λοιπόν, πρέπει να έχει έσοδα. Και τα έσοδα στις συγκοινωνίες είναι δύο: τα κόμιστρα των επιβατών και τα κόμιστρα των αποσκευών.

Το σχέδιο νόμου, καθορίζει -στο άρθρο 15 - ανώτατο όριο χρέωσης αποσκευών. 
 
Έτσι:

Άρθρο 15 Καθορισμός ανωτάτου ορίου χρέωσης επιβατών και αποσκευών


1. Το ποσό της ανώτατης επιτρεπόμενης χρέωσης των επιβατών και προκειμένου για υπεραστικές μεταφορές, το ανώτατο επιτρεπόμενο βάρος αποσκευών επιβατών χωρίς κόμιστρο, το ανώτατο επιτρεπόμενο κόμιστρο επιβατών για αποσκευές πέραν του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους χωρίς κόμιστρο, καθώς και το ανώτατο επιτρεπόμενο κόμιστρο για ασυνόδευτα δέματα, καθορίζονται στις προκηρύξεις.

Λέει, με απλά λόγια, ότι εφόσον κάποιος στέλνει ένα δέμα με λεωφορείο, θα πληρώνει και μεταφορικά. Ό,τι ισχύει και σήμερα δηλαδή, το πιο λογικό πράγμα του κόσμου (που στην Ελλάδα είπαμε, κάποιοι το βρίσκουν παράλογο).

Συμμετέχοντας λοιπόν στη διαβούλευση, η Ομοσπονδία Ποδηλασίας, ζητά: 


8 Σεπτεμβρίου 2022, 02:18 | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος

Στη κατεύθυνση προώθησης της βιώσιμης και συνδυασμένης μετακίνησης η μεταφορά ποδηλάτου στις αποσκευές (όταν δεν είναι ασυνόδευτο) πρέπει να είναι δωρεάν.

Η παρ. 1 να τροποποιηθεί ως εξής:


1. Το ποσό της ανώτατης επιτρεπόμενης χρέωσης των επιβατών και προκειμένου για υπεραστικές μεταφορές, το ανώτατο επιτρεπόμενο βάρος αποσκευών επιβατών χωρίς κόμιστρο, το ανώτατο επιτρεπόμενο κόμιστρο επιβατών για αποσκευές πέραν του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους χωρίς κόμιστρο, καθώς και το ανώτατο επιτρεπόμενο κόμιστρο για ασυνόδευτα δέματα, καθορίζονται στις προκηρύξεις. Ποδήλατα που μεταφέρονται ως αποσκευές επιβατών που ταξιδεύουν εξαιρούνται κάθε κομίστρου.


..........

Δηλαδή, η Ομοσπονδία ζητά, να είναι δωρεάν η μεταφορά ποδηλάτων στα υπεραστικά δρομολόγια και μάλιστα χωρίς όριο ! Δηλαδή, αν ανέβει σε ένα δρομολόγιο π.χ. Θεσσαλονίκη - Κιλκίς, μια ομάδα 15 ποδηλατών, ο μεταφορέας να υποχρεούται να παραλάβει 15 ποδήλατα στο χώρο των αποσκευών και μάλιστα δωρεάν.

Για τους φίλους μας τους ποδηλάτες, να εξηγήσουμε ότι το θέμα δεν είναι οικονομικό. Δεν θα σωθούν οι μεταφορείς με τα 5 ευρώ που θα πάρουν. Είναι θέμα χώρου: αν η μεταφορά είναι δωρεάν και χωρίς όριο, είναι πιθανό να συμβεί το παραπάνω στο παράδειγμα. Τα ποδήλατα όμως είναι ογκωδέστατα. Δεν ενδείκνυται η μεταφορά τους με λεωφορείο ! Με 3 ποδήλατα στη "μπαγκαζιέρα" γέμισε το λεωφορείο! Πώς θα "βολέψει" τις αποσκευές των υπόλοιπων 30-40-50 επιβατών;

Είναι λοιπόν θέμα χωρητικότητας, το οποίο πρέπει να έχουν υπόψη τους οι φίλοι ποδηλάτες, καταθέτοντας προτάσεις. Τα λεωφορεία δεν είναι καράβια, ούτε τρένα, έχουν συγκεκριμένες (μικρές) διαστάσεις.

sakisgeorgiadis