«Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα μεγάλο άλμα για την ανθρωπότητα», αναφώνησε ο Νιλ Άρμστρογκ, όταν πάτησε στη Σελήνη στις 20 Ιουλίου 1969.
H ηλεκτροκίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς, είναι το μεγάλο στοίχημα της ανθρωπότητας, για... τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής στον τομέα των Ι.Χ. αυτοκινήτων, όπου ήδη κυκλοφορούν εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα, μειώνοντας τους ρύπους, ακολουθούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία που συνεχώς αυξάνονται, ενώ το στοίχημα πλέον παίζεται στα φορτηγά, που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες σε καύσιμα. Ήδη κάνουν την εμφάνισή τους και ηλεκτρικά φορτηγά.
Το ΜΜΜ όμως που επιβαρύνει καθοριστικά το περιβάλλον, 100 φορές περισσότερο από τα Ι.Χ. είναι το αεροπλάνο. Οπότε, εδώ και κάποια χρόνια, γίνονται πυρετώδεις προσπάθειες, να δούμε να διασχίζουν τους αιθέρες, αεροσκάφη ...χωρίς καπνό!
Κι αυτό φαίνεται πως θα γίνει πραγματικότητα και σε καθημερινό πρακτικό επίπεδο, στα επόμενα 5-10 χρόνια.
Ήδη, είχαμε προχθές το πρώτο ταξίδι, του πρώτου ηλεκτροκίνητου επιβατικού αεροσκάφους. Φυσικά, είναι μικρό, μόλις 9 θέσεων, αλλά δεν παύει να είναι ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα, για την κατασκευή και μεγαλύτερων σκαφών, που θα κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Η ΕΙΔΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ CNN
Το Alice όπως είναι το όνομα του αεροσκάφους απογειώθηκε την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου από το Διεθνές Αεροδρόμιο Grant County στην Ουάσινγκτον και πραγματοποίησε την πρώτη του επίσημη (ολιγόλεπτη) πτήση πετώντας σε ύψος περίπου ενός χλμ. «Είναι μια ιστορική στιγμή» δήλωσε ο Γκρέγκορι Ντέιβις, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Eviation.
Το αεροπλάνο, που κατασκευάστηκε από την startup Eviation, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει ως εννέα επιβάτες συν δύο πιλότους και να πετά μερικές εκατοντάδες μίλια μεταξύ πόλεων σε υψόμετρο περίπου 15.000 ποδιών (4.572 μέτρα). Στόχος της εταιρείας είναι να δείξει ότι τέτοια ηλεκτρικά αεροπλάνα είναι βιώσιμα ως αεροσκάφη για να εξυπηρετούν άτομα που μετακινούνται συχνά για τη δουλειά τους. Το αεροπλάνο, σχεδιασμένο από μηχανικούς στην πολιτεία της Ουάσιγκτον και το Ισραήλ, τροφοδοτείται από 21.500 μικρές μπαταρίες τύπου Tesla και πήρε το όνομα “Alice” από το διάσημο μυθιστόρημα του Λιουίς Κάρολ ”Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων”.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eviation, Γκρεγκ Ντέιβις, παραδέχτηκε ότι το πρότυπο μοντέλο που απογειώθηκε την Τρίτη δεν είναι το τελικό μοντέλο που θα παρουσιάσει η εταιρεία αργότερα. Πρόσθεσε ότι χρειάζεται να σημειωθεί περαιτέρω πρόοδος στην τεχνολογία μπαταριών για να κάνει η Eviation τα σχέδιά της βιώσιμα.
«Είναι οι μπαταρίες του πρωτότυπου αεροσκάφους ικανές να προωθήσουν το πιστοποιημένο αεροσκάφος και να παρέχουν επαρκή ενέργεια; Η απάντηση είναι όχι, απολύτως όχι», είπε ο Ντέιβις.
Σε συνέντευξή του τον Φεβρουάριο, ο Ντέιβις είχε θέσει ως στόχο την πιστοποίηση ενός μοντέλου παραγωγής του αεροπλάνου προς εξυπηρέτηση επιβατών το 2024. Τη Δευτέρα ωστόσο, είπε ότι ο στόχος θα υλοποιηθεί πιθανώς πέντε χρόνια αργότερα.