Σε απόγνωση βρίσκονται χιλιάδες οδηγοί τουριστικών λεωφορείων με....
το 90% περίπου αυτών να βρίσκεται ακινητοποιημένο, εξαιτίας την ενεργειακής κρίσης αλλά και του ανύπαρκτου, όπως χαρακτηριστικά λένε, τουρισμού κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Δήμητρας Τάγκα.Όπως επισήμανε στο ThessToday.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας – Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου, τους καλοκαιρινούς μήνες ήταν περισσότεροι οι τουρίστες από Βαλκάνια που επισκέπτονταν την Βόρεια Ελλάδα οδικώς και με δικά τους οχήματα παρά οι τουρίστες που έφταναν αεροπορικώς. «Οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων δούλεψαν μόνο στα νησιά και την Αθήνα. Το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών στη Βόρεια Ελλάδα ήρθε οδικώς, ενώ χάθηκαν οι τουρίστες που έφταναν αεροπορικώς και κατευθύνονταν με τουριστικά λεωφορεία προς Χαλκιδική, Ασπροβάλτα, Κατερίνη. 2.500 περίπου οδηγοί έμειναν, δηλαδή χωρίς δουλειά σε Μακεδονία και Θράκη, με την κατάσταση να χειροτερεύει όσο περνά ο καιρός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πεζίκογλου.
Σημειώνεται ότι πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος παρουσίασε στον πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια της σύσκεψης με παραγωγικούς φορείς στην πόλη την περασμένη Πέμπτη, στοιχεία που δείχνουν ότι το αεροδρόμιο “Μακεδονία” είναι το μοναδικό που παρουσιάζει μεγάλη μείωση αφίξεων σε σχέση με το 2019.
Πάνω από 15% έβαλε λουκέτο στα λεωφορεία
Λουκέτο έβαλαν οι οδηγοί στα λεωφορεία τους σε ποσοστό άνω του 15% ενώ κινδυνεύει να φτάσει και στο 30% τον χειμώνα. Παράλληλα, λόγω των συσσωρευμένων χρεών (ασφαλιστικές και φορολογικές εισφορές) που είχαν παγώσει εν μέσω κορωνοϊού αλλά επανήλθαν πριν από τέσσερις μήνες και της μηδενικής εργασίας, το 15% περίπου των οδηγών θέλει να πουλήσει το λεωφορείο προκειμένου να εξοφλήσει τα χρέη και στη συνέχεια, να στραφεί σε άλλο επαγγελματικό κλάδο. «Είμαστε χωρίς δουλειά και εισόδημα, ωστόσο, καλούμαστε να πληρώσουμε τόσο τις οφειλές μας αλλά και τις δόσεις για την επιστρεπτέα προκαταβολή. Οι οδηγοί θέλουν να αφήσουν το επάγγελμα, πουλώντας το λεωφορείο αλλά είναι ”όμηροι” των οφειλών αφού χρωστούν στην εφορία», τόνισε ο κ. Πεζίκογλου.
Οι φόβοι για τον χειμώνα
Με έναν σκληρό χειμώνα θα κληθούν να έρθουν αντιμέτωποι οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων καθώς, από τη μία βιώνουν τις αυξήσεις στα νοικοκυριά τους και από την άλλη μειώνονται όλο και περισσότερο τα δρομολόγια. Ένα 22% των οδηγών θα έχει δουλειά κατά τη σχολική περίοδο καθώς θα μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο ενώ μόνο ένα 5%-8% θα απασχολείται στη μεταφορά εργαζομένων στον τόπο εργασίας τους. «Οι υπόλοιποι οδηγοί ακόμη και με 2-3 ημέρες εργασίας τον μήνα δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά. Το κέρδος μας έχει εξανεμιστεί λόγω των αυξήσεων στο πετρέλαιο. Η ζημιά για τα τουριστικά λεωφορεία είναι η ακινητοποίησή τους», σημείωσε ο πρόεδρος.
Κανένα μέτρο στήριξης από κυβέρνηση – Κινητοποιήσεις στη ΔΕΘ
Σύμφωνα με τον κ. Πεζίκογλου κανένα μέτρο δεν πάρθηκε από την κυβέρνηση για τη στήριξη του κλάδου και κάνει λόγο για αφανισμό, αν δεν υπάρξουν ουσιώδη μέτρα στήριξης. Την Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου μάλιστα, οι τουριστικοί πράκτορες θα αποφασίσουν για το πώς θα κινητοποιηθούν ενόψει της 86ης ΔΕΘ. «Ως κλάδος ζητάμε να παραμείνουν παγωμένες οι οφειλές μέχρι να αποκτήσουν ξανά δουλειά οι οδηγοί. Έχουμε στείλει ήδη τα αιτήματά μας στα αρμόδια υπουργεία χωρίς, όμως, καμία ανταπόκριση. Ακόμη και στη σύσκεψη με φορείς που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, μας άφησε εκτός ο Πρωθυπουργός», δήλωσε ο κ. Πεζίκογλου.