Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022

Αποκαλυπτήρια για το νέο Solaris Urbino 18m. λεωφορείο υδρογόνου

Στις 14 Σεπτεμβρίου 2022, το μεσημέρι, το νέο αρθρωτό λεωφορείο υδρογόνου Urbino 18 της Solaris παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά. Λίγο πριν.... τα επίσημα αποκαλυπτήρια του οχήματος, πραγματοποιήθηκε η τρίτη έκδοση του διεθνούς συνεδρίου e-mobility #SolarisTalks. Και οι δύο εκδηλώσεις μπορούν να αναζητηθούν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://www.solarisbus.com/en/premiere
 




Η καρδιά του λεωφορείου υδρογόνου Urbino 18 είναι μια κυψέλη καυσίμου αιχμής που λειτουργεί ως μικροσκοπική μονάδα παραγωγής ενέργειας υδρογόνου. Το υδρογόνο μετατρέπεται από την κυψέλη καυσίμου σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία στη συνέχεια μεταφέρεται στη γραμμή μετάδοσης κίνησης. Το νέο όχημα της Solaris δεν διαθέτει συμβατικό χώρο κινητήρα καθώς είναι εξοπλισμένο με αρθρωτό σύστημα κίνησης. Ο χώρος που εξοικονομήθηκε έτσι επέτρεψε στον κατασκευαστή του λεωφορείου να αυξήσει τη χωρητικότητα επιβατών του οχήματος. Επιπλέον, με την εξάλειψη του χώρου του κινητήρα έχει δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στην οροφή, όπου έχουν τοποθετηθεί σύνθετες ελαφριές δεξαμενές υδρογόνου συνολικής χωρητικότητας 51,2 kg. Η χρήση ενός αρθρωτού δίσκου διευκολύνει επίσης το σέρβις καθώς τα κύρια εξαρτήματά του είναι πλέον προσβάσιμα από το επίπεδο του δαπέδου.

Η ηλεκτρική ενέργεια από την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου σε αυτό το αρθρωτό λεωφορείο Solaris μεταφέρεται απευθείας στη γραμμή μετάδοσης κίνησης. Οι μπαταρίες Solaris χωρητικότητας περίπου 60 kWh, τοποθετημένες στο όχημα, χρησιμεύουν ως βοηθητική πηγή ενέργειας, που χρησιμοποιούνται, για παράδειγμα, κατά την επιτάχυνση, καθώς και ως αποθήκευση για την ανακτώμενη ενέργεια. Ο πλήρης ανεφοδιασμός του οχήματος διαρκεί περίπου 20 λεπτά.

Χάρη στην τεχνολογία υδρογόνου που εφαρμόζεται και τον αυξημένο αριθμό νέων, ελαφρών δεξαμενών υδρογόνου, το ολοκαίνουργιο λεωφορείο θα έχει εξαιρετική απόδοση σε μεγαλύτερες διαδρομές. Θα μπορεί να καλύψει περίπου 350 χλμ με ένα μόνο γέμισμα υπό διάφορες καιρικές συνθήκες. Ανάλογα με τη διαμόρφωση, το λεωφορείο θα μπορεί να μεταφέρει έως και 140 επιβάτες. Το πιο πρόσφατο μοντέλο μπορεί να λάβει έγκριση τύπου ως όχημα κατηγορίας II, γεγονός που καθιστά δυνατή την ανάπτυξή του σε διαδρομές εντός των πόλεων.

Οι πρώτες παραδόσεις του αρθρωτού οχήματος μήκους 18 μέτρων θα είναι δυνατές ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το λεωφορείο για να καλύψει τις ατομικές προτιμήσεις τους. Το λεωφορείο θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις διατάξεις θυρών: 2-2-2-0, 1-2-2-0, 1-2-2-2 και 2-2-2-2. Ως στάνταρ, το νέο μοντέλο θα διαθέτει σύστημα κλιματισμού για την καμπίνα επιβατών με αντλία θερμότητας, η οποία χρησιμοποιεί θερμότητα που εισέρχεται από το εξωτερικό για να δημιουργήσει τη σωστή θερμοκρασία του οχήματος. Ο κλιματισμός στην καμπίνα του οδηγού τροφοδοτείται από τη μονάδα του θαλάμου επιβατών. Όσον αφορά τις πρόσθετες λειτουργίες, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από μια ποικιλία λύσεων, για παράδειγμα, μπορούν να επιλέξουν το ADAS, δηλαδή προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως το MirrorEye ή το MobilEye Shield+.

Αξίζει να θυμηθούμε ότι το λεωφορείο υδρογόνου Solaris Urbino 18 είναι το δεύτερο όχημα υδρογόνου στη γκάμα του κατασκευαστή. Η έκδοση 12 μέτρων του λεωφορείου υδρογόνου Solaris Urbino κυκλοφόρησε το 2019. Από τότε, σχεδόν 100 λεωφορεία υδρογόνου έχουν ήδη παραδοθεί σε πελάτες στην Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία και την Πολωνία. Νέες παραδόσεις σε πελάτες στην Ισπανία, τη Γαλλία, την Τσεχία και τη Σλοβακία, μεταξύ άλλων χωρών, θα ξεκινήσουν σύντομα.

sakisgeorgiadis