Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022

Νέα γραμμή Μετρό χωρίς οδηγό στο Παρίσι, από τη SIEMENS

Μια είδηση που μας ενδιαφέρει, καθώς η SIEMENS Mobility είναι μια από τις 4 πιθανές αναδόχους του διαγωνισμού λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

Τρένα χωρίς ΟΔΗΓΟ άρχισαν....

να μεταφέρουν επιβάτες για πρώτη φορά στη Γραμμή 4 του δικτύου του μετρό του Παρισιού στις 12 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στη μετατροπή αυτής της διαδρομής σε αυτόματη λειτουργία.

Συνολικά τέσσερα τρένα λειτουργούν πλέον σε αυτόματη λειτουργία, με ολόκληρο τον στόλο της Γραμμής 4 των 52 τρένων να μεταβεί σε λειτουργία χωρίς οδηγό έως το τέλος του 2023.

Η γραμμή 4 εκτείνεται για 13,9 χλμ. από το Porte de Clignancourt έως το Bagneux-Lucie Aubrac, εξυπηρετώντας 29 σταθμούς. Είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη γραμμή στο δίκτυο του μετρό σύμφωνα με τον φορέα εκμετάλλευσης Paris Transport Authority (RATP), μεταφέροντας 700.000 επιβάτες την ημέρα.


δείτε και: Ποιές είναι οι 4 ευρωπαϊκές εταιρείες που μπορούν να αναλάβουν το Μετρό Θεσσαλονίκης



Η μετατροπή σε αυτόματη λειτουργία κόστισε 470 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία καλύφθηκαν εξ ολοκλήρου από την περιφερειακή αρχή μεταφορών Île-de-France Mobility. 

Ο εξοπλισμός και το λογισμικό του κέντρου ελέγχου παρασχέθηκε από τη Siemens Mobility, η οποία εγκατέστησε επίσης σηματοδότηση CBTC στη διαδρομή, στις αποθήκες της και στον στόλο 52 τρένων. Ο αυτοματισμός αναμένεται να αυξήσει τη λειτουργική απόδοση, να μειώσει τις καθυστερήσεις και να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας έλξης έως και 15%.

Μεταξύ των άλλων πλεονεκτημάτων της αυτόματης λειτουργίας, η RATP υπογραμμίζει την αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής, την ικανότητα προσαρμογής της υπηρεσίας τρένου ώστε να ανταποκρίνεται στη ζήτηση σε πραγματικό χρόνο και τη μείωση της απόστασης μεταξύ των υπηρεσιών από 105 σε 85 δευτερόλεπτα.

Η λειτουργία χωρίς οδηγό θα επιτρέψει την ανάπτυξη περισσότερου προσωπικού στα τρένα και στους σταθμούς για να βοηθήσει τους επιβάτες.

Η γραμμή 4 είναι η δεύτερη διαδρομή μετά τη γραμμή 1 που μετατράπηκε σε λειτουργία χωρίς οδηγό, η οποία εισήχθη στο δίκτυο του μετρό του Παρισιού με το άνοιγμα της γραμμής 14 το 1998, η οποία κατασκευάστηκε για αυτόματη λειτουργία.

Οι γραμμές 15, 16, 17 και 18 του δικτύου Grand Paris Express κατασκευάζονται για αυτόματη λειτουργία. Η Île-de-France Mobility εξετάζει άλλες υπάρχουσες διαδρομές για μετατροπή, όπως η γραμμή 13.

«Αυτή η αυτοματοποίηση μιας γραμμής αιώνων είναι μια περαιτέρω επίδειξη της μοναδικής τεχνογνωσίας του Ομίλου RATP και του συνεργάτη του Siemens Mobility όσον αφορά τα αυτόματα συστήματα μετρό», λέει η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Ομίλου RATP, κα Catherine Guillouard.

sakisgeorgiadis