Ολόκληρη η επιστολή:
Από τους εντατικούς ελέγχους που διενεργούμε στους αστικούς σταθμούς που εκτελούμε συγκοινωνιακό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και από κοινού με τον ΟΑΣΘ και σε συνεργασία με το κτελ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, έχουν παρατηρηθεί κάποιες περιπτώσεις οι οποίες θεωρούμε πως χρήζουν ειδικής διερεύνησης ως προς τις συνθήκες λειτουργικότητας και κοινής ασφάλειας.
Η αναφορά γίνεται για τον τερματικό σταθμό IKEA ,στην ανατολική πλευρά της πόλης της Θεσσαλονίκης όπου καθημερινά εξυπηρετείται μεγάλη μερίδα επιβατών.
Από τους εντατικούς ελέγχους που διενεργούμε στους αστικούς σταθμούς που εκτελούμε συγκοινωνιακό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και από κοινού με τον ΟΑΣΘ και σε συνεργασία με το κτελ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, έχουν παρατηρηθεί κάποιες περιπτώσεις οι οποίες θεωρούμε πως χρήζουν ειδικής διερεύνησης ως προς τις συνθήκες λειτουργικότητας και κοινής ασφάλειας.
Η αναφορά γίνεται για τον τερματικό σταθμό IKEA ,στην ανατολική πλευρά της πόλης της Θεσσαλονίκης όπου καθημερινά εξυπηρετείται μεγάλη μερίδα επιβατών.
Κύριο πρόβλημα αποτελεί η ανεξέλεγκτη πρόσβαση και η ελεύθερη είσοδος επιβατικών αυτοκινήτων εντός των χώρων όπου εκτελούν αναμονή τα αστικά λεωφορεία ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ,
στα σημεία δηλαδή όπου γίνεται και η αποβίβαση/επιβίβαση του επιβατικού κοινού.
Υπήρξε πρόσφατα και περιστατικό όπου οδηγός επιβατικού οχήματος παρκάρισε προσωρινά εντός του αστικού σταθμού, εμποδίζοντας την αναχώρηση δρομολογίου λεωφορείου της γραμμής 79 για να μεταβεί στις εγκαταστάσεις εστίασης του εμπορικού Κέντρου Florida - Έναντι IKEA και να επιστρέψει αργότερα κρατώντας κάποιο...ρόφημα!
Άλλο περιστατικό αναφοράς είναι σχετικά με αυτοκινητάμαξα που έκανε χρήση του χώρου και κινήθηκε ανάποδα από την κανονική πορεία κύκλου της πλατείας για να εκτελέσει αναστροφή.
Τονίζουμε την επικινδυνότητα που προκύπτει για τους επιβάτες και το προσωπικό κίνησης από την διέλευση επιβατικών αυτοκινήτων παράλληλα με τα βαρέα οχήματα που κάνουν την
νόμιμη χρήση των χώρων εντός της πλατείας Α.Σ.Ικεα. Πιθανόν, αν υπάρχει η δυνατότητα να εξοπλιστεί ο συγκεκριμένος σταθμός με κάποιο σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης (αυτόματες μπάρες ελέγχου κυκλοφορίας με φωτοκύτταρα), να επιλυθεί και το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης πρόσβασης.
Δεύτερο, αλλά εξίσου ιδιαίτερο θέμα αποτελούν και οι πινακίδες σήμανσης επί της οδού Ασκληπιού, στον κόμβο εισόδου με την ανώνυμη οδό που οδηγεί στην είσοδο του Α.Σ Ικεα και στους χώρους στάθμευσης ΙΚΕΑ, η οποία οδός έχει και προτεραιότητα διέλευσης. Στο σημείο, το πρόβλημα εντοπίζεται από διερχόμενα οχήματα που κινούνται με πορεία από την οδό Ασκληπιού(Διαβαλκανικό κέντρο) προς την λεωφόρο Γεωργικής Σχολής τα οποία ενεργούν αντίθετα με τις συνθήκες και παραβιάζουν την σήμανση STOP (πινακίδα Ρ-2).
Τονίζουμε την επικινδυνότητα που προκύπτει για τους επιβάτες και το προσωπικό κίνησης από την διέλευση επιβατικών αυτοκινήτων παράλληλα με τα βαρέα οχήματα που κάνουν την
νόμιμη χρήση των χώρων εντός της πλατείας Α.Σ.Ικεα. Πιθανόν, αν υπάρχει η δυνατότητα να εξοπλιστεί ο συγκεκριμένος σταθμός με κάποιο σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης (αυτόματες μπάρες ελέγχου κυκλοφορίας με φωτοκύτταρα), να επιλυθεί και το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης πρόσβασης.
Δεύτερο, αλλά εξίσου ιδιαίτερο θέμα αποτελούν και οι πινακίδες σήμανσης επί της οδού Ασκληπιού, στον κόμβο εισόδου με την ανώνυμη οδό που οδηγεί στην είσοδο του Α.Σ Ικεα και στους χώρους στάθμευσης ΙΚΕΑ, η οποία οδός έχει και προτεραιότητα διέλευσης. Στο σημείο, το πρόβλημα εντοπίζεται από διερχόμενα οχήματα που κινούνται με πορεία από την οδό Ασκληπιού(Διαβαλκανικό κέντρο) προς την λεωφόρο Γεωργικής Σχολής τα οποία ενεργούν αντίθετα με τις συνθήκες και παραβιάζουν την σήμανση STOP (πινακίδα Ρ-2).
Το σημείο είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο γιατί η διέλευση των λεωφορείων γίνεται υπό αριστερή στροφή κατά την είσοδο και μια ενδεχόμενη απότομη μείωση της ταχύτητας ή και ακινητοποίηση του λεωφορείου από πιθανή παραβίαση προτεραιότητας από άλλο όχημα μπορεί να επιφέρει πτώση επιβατών και τραυματισμό, λόγω συνιστωσών που αναπτύσσονται.
Από την αυτοψία στο σημείο προκύπτει πως και η διαγράμμιση STOP έχει υποστεί φθορά λόγω φόρτου κυκλοφορίας. Επίσης, προτείνεται η τοποθέτηση μεγαλύτερης ρυθμιστικής πινακίδας κυκλοφορίας Ρ-2 (STOP) ή η τοποθέτηση και δεύτερης πινακίδας, εσωτερικά φωτιζόμενης για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και κατά τις νυχτερινές ώρες. Ίσως και η τοποθέτηση ενός παλλόμενου προειδοποιητικού φαναριού δρόμου και να εξυπηρετήσει καλύτερα το σημείο.
Πολλά Τέλος, να υπενθυμίσουμε για ακόμη μια φορά την κακή κατάσταση οδοστρώματος εντός αλλά και περιμετρικά των οδών του Α.Σ.Ικέα, λόγω χρόνιας κόπωσης του ασφαλτοτάπητα από την διέλευση των βαρέων οχημάτων.
Παρακαλούμε τις απαραίτητες ενέργειες των φορέων για την
διευθέτηση των παραπάνω θεμάτων και την ασφαλή λειτουργία του Α.Σ.Ικεα.
Επισυνάπτονται φωτογραφίες από τον χώρο.