Από τις 17 Σεπτεμβρίου, έκλεισε ουσιαστικά το Τμήμα Εγκαταστάσεων Οχημάτων της Διεύθυνσης Μεταφορών & Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης, αφού ...με το μέτρο της κινητικότητας έφυγε και η τελευταία υπάλληλος της Περιφέρειας που είχε απομείνει, ενώ τέλος του έτους λήγει και η σύμβαση του προσωρινού «οκταμηνίτη».
Από: Άννυ Καρολίδου στο GRTIMES
Το συγκεκριμένο Τμήμα που στο παρελθόν είχε τέσσερις τεχνικούς υπαλλήλους και ένα προϊστάμενο, στις αρχές του 2021 είχε μείνει με μία υπάλληλο και ένα «οκταμηνίτη» του οποίου η σύμβαση λήγει τέλος τους έτους. Αποτέλεσμα; Mένουνε αδιεκπεραίωτες οι υποθέσεις που αφορούν περίπου 1.300 υφιστάμενες επιχειρήσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη, συνεργεία οχημάτων, πρατήρια καυσίμων, σταθμούς αυτοκινήτων -πάρκινγκ και ΚΤΕΟ αλλά και ό,τι νέο προκύπτει, είτε με την ίδρυση καινούργιων επιχειρήσεων, είτε με αλλαγές σε υπάρχουσες.
Μηχανικοί αυτοκινήτων, πρατηριούχοι έχουν φτάσει στα όρια της υπομονής τους και τα έχουν ξεπεράσει. Ο πρόεδρος της ΟΒΣΘ, γ.γ. της ΓΣΕΒΕΕ και πρόεδρος του Σωματείου Φανοποιών- Βαφέων ν. Θεσσαλονίκης όπως και πρόεδρος στην ΕΟΒΕΑΜ, Αθανάσιος Νικολόπουλος δήλωσε στο GRTimes.gr πως θα ζητήσει συνάντηση, άμεση, με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τζιτζικώστα, ενώ ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών ν. Θεσσαλονίκης, Θεμιστοκλής Κιουρτζής, ετοιμάζεται να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση επειδή «το πράγμα δεν πάει άλλο».
Το συγκεκριμένο Τμήμα, όπως καταγγέλθηκε στο GRTimes.gr που έχει από μήνες πριν επισημάνει το πρόβλημα, είναι ουσιαστικά κλειστό από τις 17 Σεπτεμβρίου, αφού υπάρχει ένας διοικητικός υπάλληλος για το πρωτόκολλο και ο «οκταμηνίτης» υπάλληλος που δεν έχει δικαίωμα υπογραφής σε αιτήματα για τη χορήγηση εγκρίσεων.
Αυτή είναι η κατάσταση σε μία υπηρεσία που είναι από τις μεγαλύτερες της χώρας, αν αντιστοιχηθούν οι υφιστάμενες επιχειρήσεις στον πληθυσμό της περιοχής που καλύπτει.
Στ. Αβραμίδης: Τεράστιες οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό
«Προσπαθούμε να διαχειριστούμε τις ελλείψεις μας, τη φτώχεια μας σε ανθρώπινο δυναμικό», δήλωσε ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Κ.Μ., Στάθης Αβραμίδης συμπληρώνοντας ότι όσοι πήγαν στην Περιφέρεια με την κινητικότητα, οκτώ άτομα από τον ΟΑΣΘ, είναι κατηγορίας Δ.Ε. όταν η συγκεκριμένη υπηρεσία χρειάζεται μηχανικούς Π.Ε. ή Τ.Ε.
«Το ξέρω καλύτερα απ’ όλους ότι με έναν συμβασιούχο δεν μπορεί να λειτουργήσει το Τμήμα Οχημάτων Δυτικής Θεσσαλονίκης. Προσλήψεις δεν γίνονται, κατάλληλα άτομα μέσω του μέτρου της κινητικότητας δε βρίσκουμε. Το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο και δεν αφορά μόνο στο συγκεκριμένο Τμήμα. Παλαιότερα η Διεύθυνση Μεταφορών Δυτικής Θεσσαλονίκης είχε πάνω από 150 άτομα προσωπικό και τώρα έχει μείνει με 55-57», είπε ο κ. Αβραμίδης περιγράφοντας την κατάσταση.
«Οι Διευθύνσεις Μεταφορών , Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη, έχουν μαζί λιγότερα από 100 άτομα. Η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη γιατί οι υπηρεσίες αυτές έχουν να διαχειριστούν τα πάντα, ό,τι αφορά στην κίνηση τροχοφόρων και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτά».
Από την κινητικότητα, οι δύο τελευταίοι υπάλληλοι πηγαίνουν σήμερα στην Περιφέρεια, οπότε οι ελπίδες στρέφονται στο επόμενο κύμα κινητικότητας που αναμένεται τον Οκτώβριο».
Νευραλγικές υπηρεσίες, ζητούν κατάλληλο προσωπικό
Από την άλλη πλευρά, επαγγελματίες με γνώση της κατάστασης υποστηρίζουν ότι η Περιφέρεια, που έχει 80 μηχανολόγους μηχανικούς στο προσωπικό της, θα πρέπει, έναν ή δύο , να τους μεταφέρει στο Τμήμα Εγκαταστάσεων Οχημάτων Δυτικής Θεσσαλονίκης και να μη περιμένει λύση μέσω της κινητικότητας.
Μια τέτοια ενέργεια, είπε ο κ. Αβραμίδης όταν ρωτήθηκε, θα δημιουργούσε προβλήματα σε άλλες υπηρεσίες.
Προς το παρόν, η κατάσταση δείχνει αδιέξοδη ενώ όπως επισήμανε ο κ. Νικολόπουλος, οι υπηρεσίες αυτές δεν χρειάζονται απλώς …υπαλλήλους. «Χρειάζονται τους κατάλληλους υπαλλήλους που να μπορούν να καταλάβουν τη νομοθεσία, έστω κι’ αν δε τη γνωρίζουν, να γνωρίζουν θέματα χρήσεων γης, χωροταξίας, το Γενικό Πολεοδομικό, είναι υπηρεσίες νευραλγικές και με μεγάλο φόρτο δουλειάς».