Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022

Τι αλλάζει στους διαγωνισμούς για το έργο των ΚΤΕΛ

Η αποκλειστική είδηση που σας δώσαμε προχθές, είναι φυσικά -όπως πάντα- εγκυρότατη. Αλλάζει (μόλις 45 μέρες μετά την ψήφισή του!), όπως είπε ο κ.Καραμανλής το άρθρο 17, με τις προυποθέσεις συμμετοχής στους διαγωνισμούς, σύμφωνα με υποδείξεις της DG MOVE. Τι αλλάζει:

Επανακαθορίζονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που εκτελούν οδικές μεταφορές επιβατών στους διαγωνισμούς ανάθεσης εκτέλεσης τακτικών υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών.

Η τροπολογία, που συμπεριελήφθη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την τροποποιημένη σύμβαση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, ψηφίστηκε και αναφέρει τα ακόλουθα:

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ 4991/2022 - ΦΕΚ Α' 211/14-11-2022 
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟ > https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20220100211

«Άρθρο 17
Προϋποθέσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό

1. Στους διαγωνισμούς μπορούν να συμμετέχουν επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές μεταφορές επιβατών, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1071/2009, είτε αυτόνομα είτε σε κοινοπραξίες.

2. Οι διαγωνιζόμενοι, κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών:

-είτε διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων, υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, συμπεριλαμβανομένων των αμαξοστασίων,

-είτε παρέχουν εγγυήσεις, με τις οποίες διασφαλίζεται ότι θα πληρούται η περ. α’, κατά το πέρας της αποκλειστικής προθεσμίας των έξι (6) μηνών και του (1) έτους, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 20.

Επίσης, κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών, οι διαγωνιζόμενοι αποδεικνύουν ότι διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία στην εκτέλεση των υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της εμπειρίας στην οργάνωση και στα συστήματα τηλεματικής και ενιαίας πληροφόρησης και ενιαίας έκδοσης εισιτηρίων και παρέχουν επαρκείς εγγυήσεις ή αποδεικτικά έγγραφα με τα οποία διασφαλίζεται ότι στο πέρας των προθεσμιών της παρ. 1 του άρθρου 20 διαθέτουν αναλόγως όλα τα ανωτέρω, καθώς και την απαιτούμενη στελέχωση, όπως καθορίζεται στις προκηρύξεις των διαγωνιστικών διαδικασιών, σύμφωνα με το άρθρο 14».




Τι έλεγε μέχρι σήμερα το άρθρο 17 του Ν.4974/22, που άλλαξε:

Άρθρο 17
Προϋποθέσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό

1. Στους διαγωνισμούς μπορούν να συμμετέχουν επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές μεταφορές επιβατών, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1071/2009, είτε αυτόνομα είτε σε κοινοπραξίες.

2. Οι διαγωνιζόμενοι, κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών:

α) είτε διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων, υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, συμπεριλαμβανομένων των αμαξοστασίων,

β) είτε παρέχουν εγγυήσεις, με τις οποίες διασφαλίζεται ότι θα πληρούται η περ. α’, κατά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Επίσης, κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών, διαθέτουν την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία στην εκτέλεση των υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών, την οργάνωση, συστήματα τηλεματικής και ενιαίας πληροφόρησης και ενιαίας έκδοσης εισιτηρίων, όπως καθορίζονται στις προκηρύξεις των διαγωνιστικών διαδικασιών, σύμφωνα με το άρθρο 4 του Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007 και την παρ. 7 του άρθρου 14 του παρόντος.

sakisgeorgiadis