Μετά το εισιτήριο των 9 ευρώ, έρχεται τώρα το Deutschlandticket για λεωφορεία και τρένα στις τοπικές και περιφερειακές μεταφορές.
Θα κοστίζει 49 ευρώ μηνιαίως στην αρχή – το συντομότερο δυνατό το επόμενο έτος. Η ομοσπονδιακή και η πολιτειακή κυβέρνηση άνοιξαν τον δρόμο την Τετάρτη, καταλήγοντας σε συμφωνία για οικονομικά θέματα.
Το εισιτήριο έχει ως στόχο να καταστήσει τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες πιο ελκυστικές. Με άλλα λόγια, ιδίως οι εργαζόμενοι θα πρέπει να στραφούν από τα αυτοκίνητα στα λεωφορεία και τα τρένα.
Αυτό θα πρέπει επίσης να συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων. “Ποτέ δεν ήταν τόσο εύκολο για τους ανθρώπους στη Γερμανία να χρησιμοποιούν λεωφορεία και τρένα”, δήλωσε ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών Volker Wissing, FDP.
Τι ακριβώς αποφασίστηκε;
Τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τα εισιτήρια των 9 ευρώ επέτρεπαν στους πολίτες να ταξιδεύουν με λεωφορεία και τρένα σε όλη τη Γερμανία για ένα μήνα κάθε φορά.
Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, πωλήθηκαν περίπου 52 εκατομμύρια εισιτήρια. Οι πολιτικοί και ο κλάδος των μεταφορών το θεώρησαν μεγάλη επιτυχία – επίσης επειδή το εισιτήριο ίσχυε σε όλη τη χώρα. Μέχρι τώρα, υπήρχαν πολλές δασμολογικές ζώνες και διαφορετικές προσφορές.
Μακροπρόθεσμα, ένας τέτοιος “εξαιρετικά φθηνός ναύλος” δεν θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί, είχε ξεκαθαρίσει ο Wissing. Στη συνέχεια συζητήθηκαν διάφορα μοντέλα τιμών.
Στα μέσα Οκτωβρίου, οι ομοσπονδιακοί υπουργοί και οι υπουργοί Μεταφορών των κρατιδίων συμφώνησαν επί της αρχής για ένα εισιτήριο 49 ευρώ ως διάδοχο του εισιτηρίου των 9 ευρώ.
Υπάρχει πλέον συμφωνία και για τα οικονομικά ζητήματα.
Το εισιτήριο των 49 ευρώ δεν θα παραμείνει τόσο φθηνό
Το ψηφιακό εισιτήριο Deutschlandticket, το οποίο ισχύει σε παγγερμανικό επίπεδο, προορίζεται για μια εισαγωγική τιμή 49 ευρώ το μήνα σε μια συνδρομή μηνιαίως.
Μένει να δούμε αν θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έντυπη μορφή στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Η απόφαση θα ληφθεί από τα ομοσπονδιακά κράτη και τις ενώσεις μεταφορών.
Το εισιτήριο μπορεί να γίνει ακριβότερο με την πάροδο του χρόνου. Σύμφωνα με τα σχέδια των υπουργών Μεταφορών, από το δεύτερο έτος και μετά προβλέπεται μια “δυναμική” με τη μορφή αυτόματης προσαρμογής του πληθωρισμού.
Ο Πρωθυπουργός της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας Hendrik Wüst δήλωσε: “Η τιμή θα αυξηθεί”. Είπε ότι στόχος ήταν να αποφευχθεί η ακύρωση υφιστάμενων υπηρεσιών και η αραίωση των γραμμών λόγω της αύξησης του κόστους.
“Το καλύτερο εισιτήριο δεν θα βοηθήσει στο τέλος αν το λεωφορείο δεν έρχεται πλέον”.
Ο πρωθυπουργός της Σαξονίας Michael Kretschmer δήλωσε ότι τα κονδύλια περιφερειοποίησης που υποσχέθηκε η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν είναι αρκετά.
“Από την άλλη πλευρά, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θέλει τώρα να δημιουργήσει μια νέα προσφορά με το εισιτήριο των 49 ευρώ”.
Στις δημόσιες μεταφορές, οι τεράστιες αυξήσεις του κόστους, για παράδειγμα στην ενέργεια, σήμαιναν ότι δεν υπήρχαν αρκετά χρήματα. Οι διαδρομές θα αραιωθούν ή θα κλείσουν.
Διαφορετικές τιμές ανάλογα με το ομοσπονδιακό κρατίδιο;
Η πρόεδρος της Γερμανικής Κοινωνικής Ένωσης, Michaela Engelmeier, εξήρε τη συμφωνία. “Παρ’ όλα αυτά, υποστηρίζουμε ότι δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να αντέξουν οικονομικά 49 ευρώ. Γι’ αυτό συνεχίζουμε να ζητάμε εισιτήριο 365 ευρώ”.
Θα μπορούσαν να υπάρξουν κλιμακωτές τιμές στα ομόσπονδα κρατίδια. Μετά το εισιτήριο των 9 ευρώ, το Βερολίνο είχε αποφασίσει την έκδοση μηνιαίου εισιτηρίου των 29 ευρώ, το οποίο διατίθεται με συνδρομή από τον Οκτώβριο και ισχύει μόνο στο Βερολίνο.
Άλλες ερωτήσεις σχετικά με το εισιτήριο των 49 ευρώ είναι επίσης ανοικτές. Η λέσχη ADFC, για παράδειγμα, απαιτεί να επιτρέπεται η δωρεάν μετακίνηση ποδηλάτων στα τοπικά τρένα.
Θα κοστίζει 49 ευρώ μηνιαίως στην αρχή – το συντομότερο δυνατό το επόμενο έτος. Η ομοσπονδιακή και η πολιτειακή κυβέρνηση άνοιξαν τον δρόμο την Τετάρτη, καταλήγοντας σε συμφωνία για οικονομικά θέματα.
Το εισιτήριο έχει ως στόχο να καταστήσει τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες πιο ελκυστικές. Με άλλα λόγια, ιδίως οι εργαζόμενοι θα πρέπει να στραφούν από τα αυτοκίνητα στα λεωφορεία και τα τρένα.
Αυτό θα πρέπει επίσης να συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων. “Ποτέ δεν ήταν τόσο εύκολο για τους ανθρώπους στη Γερμανία να χρησιμοποιούν λεωφορεία και τρένα”, δήλωσε ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών Volker Wissing, FDP.
Τι ακριβώς αποφασίστηκε;
Τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τα εισιτήρια των 9 ευρώ επέτρεπαν στους πολίτες να ταξιδεύουν με λεωφορεία και τρένα σε όλη τη Γερμανία για ένα μήνα κάθε φορά.
Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, πωλήθηκαν περίπου 52 εκατομμύρια εισιτήρια. Οι πολιτικοί και ο κλάδος των μεταφορών το θεώρησαν μεγάλη επιτυχία – επίσης επειδή το εισιτήριο ίσχυε σε όλη τη χώρα. Μέχρι τώρα, υπήρχαν πολλές δασμολογικές ζώνες και διαφορετικές προσφορές.
Μακροπρόθεσμα, ένας τέτοιος “εξαιρετικά φθηνός ναύλος” δεν θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί, είχε ξεκαθαρίσει ο Wissing. Στη συνέχεια συζητήθηκαν διάφορα μοντέλα τιμών.
Στα μέσα Οκτωβρίου, οι ομοσπονδιακοί υπουργοί και οι υπουργοί Μεταφορών των κρατιδίων συμφώνησαν επί της αρχής για ένα εισιτήριο 49 ευρώ ως διάδοχο του εισιτηρίου των 9 ευρώ.
Υπάρχει πλέον συμφωνία και για τα οικονομικά ζητήματα.
Το νέο εισιτήριο θα κοστίσει τρία δισεκατομμύρια ευρώ.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα ομόσπονδα κρατίδια θα χρηματοδοτήσουν από το μισό.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα αυξήσει μόνιμα τα κονδύλια περιφερειοποίησης, τα οποία χρησιμοποιούν τα κρατίδια για να παραγγείλουν σιδηροδρομικές και λεωφορειακές υπηρεσίες από τις εταιρείες μεταφορών.
Τα ομόσπονδα κρατίδια είχαν θέσει αυτό ως προϋπόθεση για τη συγχρηματοδότηση του εισιτηρίου των 49 ευρώ. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα κρατίδια θέλουν να συζητήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη των ταμείων περιφερειοποίησης και του Deutschlandticket για την περίοδο από το 2025 και μετά στο τέλος του 2024.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα αυξήσει μόνιμα τα κονδύλια περιφερειοποίησης, τα οποία χρησιμοποιούν τα κρατίδια για να παραγγείλουν σιδηροδρομικές και λεωφορειακές υπηρεσίες από τις εταιρείες μεταφορών.
Τα ομόσπονδα κρατίδια είχαν θέσει αυτό ως προϋπόθεση για τη συγχρηματοδότηση του εισιτηρίου των 49 ευρώ. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα κρατίδια θέλουν να συζητήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη των ταμείων περιφερειοποίησης και του Deutschlandticket για την περίοδο από το 2025 και μετά στο τέλος του 2024.
Το εισιτήριο των 49 ευρώ δεν θα παραμείνει τόσο φθηνό
Το ψηφιακό εισιτήριο Deutschlandticket, το οποίο ισχύει σε παγγερμανικό επίπεδο, προορίζεται για μια εισαγωγική τιμή 49 ευρώ το μήνα σε μια συνδρομή μηνιαίως.
Μένει να δούμε αν θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έντυπη μορφή στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Η απόφαση θα ληφθεί από τα ομοσπονδιακά κράτη και τις ενώσεις μεταφορών.
Το εισιτήριο μπορεί να γίνει ακριβότερο με την πάροδο του χρόνου. Σύμφωνα με τα σχέδια των υπουργών Μεταφορών, από το δεύτερο έτος και μετά προβλέπεται μια “δυναμική” με τη μορφή αυτόματης προσαρμογής του πληθωρισμού.
Ο Πρωθυπουργός της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας Hendrik Wüst δήλωσε: “Η τιμή θα αυξηθεί”. Είπε ότι στόχος ήταν να αποφευχθεί η ακύρωση υφιστάμενων υπηρεσιών και η αραίωση των γραμμών λόγω της αύξησης του κόστους.
“Το καλύτερο εισιτήριο δεν θα βοηθήσει στο τέλος αν το λεωφορείο δεν έρχεται πλέον”.
Ο πρωθυπουργός της Σαξονίας Michael Kretschmer δήλωσε ότι τα κονδύλια περιφερειοποίησης που υποσχέθηκε η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν είναι αρκετά.
“Από την άλλη πλευρά, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θέλει τώρα να δημιουργήσει μια νέα προσφορά με το εισιτήριο των 49 ευρώ”.
Στις δημόσιες μεταφορές, οι τεράστιες αυξήσεις του κόστους, για παράδειγμα στην ενέργεια, σήμαιναν ότι δεν υπήρχαν αρκετά χρήματα. Οι διαδρομές θα αραιωθούν ή θα κλείσουν.
Διαφορετικές τιμές ανάλογα με το ομοσπονδιακό κρατίδιο;
Η πρόεδρος της Γερμανικής Κοινωνικής Ένωσης, Michaela Engelmeier, εξήρε τη συμφωνία. “Παρ’ όλα αυτά, υποστηρίζουμε ότι δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να αντέξουν οικονομικά 49 ευρώ. Γι’ αυτό συνεχίζουμε να ζητάμε εισιτήριο 365 ευρώ”.
Θα μπορούσαν να υπάρξουν κλιμακωτές τιμές στα ομόσπονδα κρατίδια. Μετά το εισιτήριο των 9 ευρώ, το Βερολίνο είχε αποφασίσει την έκδοση μηνιαίου εισιτηρίου των 29 ευρώ, το οποίο διατίθεται με συνδρομή από τον Οκτώβριο και ισχύει μόνο στο Βερολίνο.
Άλλες ερωτήσεις σχετικά με το εισιτήριο των 49 ευρώ είναι επίσης ανοικτές. Η λέσχη ADFC, για παράδειγμα, απαιτεί να επιτρέπεται η δωρεάν μετακίνηση ποδηλάτων στα τοπικά τρένα.