Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022

Φώτης Μούκας (ΚΤΕΛ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ): "Είμαστε στο χείλος του γκρεμού"

Οι αυξήσεις θα φέρουν περικοπές δρομολογίων; Το πετρέλαιο «πνίγει» το ΚΤΕΛ όπως.. αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία αναφέρει επιπροσθέτως: «Ανάσα» στο ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, καθώς η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, αλλά η αύξηση των καυσίμων κάνει ορατό το ενδεχόμενο να περικοπούν δρομολόγια
Αναλυτικά το δημοσίευμα:


Το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου είχε «γεύση» από 2019! Οι επισκέπτες που ήρθαν στην περιοχή ήταν πολλοί και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας έβαλε επιπλέον έκτακτα δρομολόγια για να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις.

Μόνο την Πέμπτη 27/10 τα έκτακτα δρομολόγια που μπήκαν ήταν 15! Ο μεγάλος όγκος του επιβατικού κοινού ήταν κυρίως από την Αθήνα, αλλά ιδιαίτερα αυξημένος ήταν και από άλλες περιοχές λ.χ. Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Πάτρα κλπ.

Η αυξημένη επιβατική κίνηση που διαχειρίστηκε αυτές τις ημέρες το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας αποτέλεσε «ανάσα», διότι η αύξηση των εξόδων και των καυσίμων έχει οδηγήσει το ΚΤΕΛ στο χείλος του γκρεμού, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρόεδρος Φώτης Μούκας μιλώντας στη «Σ».

Εισιτήρια με τιμές του… 2010

Την στιγμή που σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες οι ανατιμήσεις είναι συνεχείς και μεγάλες, η τιμή του εισιτηρίου του Υπεραστικού ΚΤΕΛ για όλους τους προορισμούς παραμένει η ίδια από το 2010, ενώ ταυτόχρονα ουκ ολίγα δρομολόγια (κυρίως προς τα χωριά) δεν παρουσιάζουν την πληρότητα που θα έπρεπε, ώστε να βγουν τουλάχιστον τα έξοδα, με αποτέλεσμα το ΚΤΕΛ να οδηγείται σε αδιέξοδο και πλέον να είναι ορατό το ενδεχόμενο να κοπούν δρομολόγια!

Εκτός από τα έξοδα που απαιτεί ένα λεωφορείο για να συντηρηθεί ώστε να μεταφέρει με ασφάλεια τους επιβάτες του στον προορισμό τους, η αύξηση των καυσίμων «πνίγει» πλέον τους ιδιοκτήτες, καθώς όπως τονίζει ο κ. Μούκας δεν υπάρχει βοήθεια από την Πολιτεία ή από άλλο φορέα, με αποτέλεσμα όταν στο τέλος την ημέρας φτάνει η ώρα του λογαριασμού συνεχώς το πρόσημο είναι αρνητικό.

Συγκεκριμένα μιλώντας στη «Σ» ο κ. Μούκας τόνισε:

Ο Φώτης Μούκας Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας

«ήταν πολύ καλό το τριήμερο για εμάς, είχε αυξημένη κίνηση και έκτακτα δρομολόγια που ξεκίνησαν από νωρίτερα. Την Πέμπτη 27/10 είχαμε περίπου 15 έκτακτα δρομολόγια, όπως και την Παρασκευή. Την Κυριακή ολοκληρώθηκε η επιστροφή του τριημέρου με εξίσου μεγάλη επιβατική κίνηση. Φέτος κινηθήκαμε περίπου στα επίπεδα του 2019. Οι προηγούμενες δύο χρονιές τα πράγματα ήταν τελείως χαλαρά λόγω covid, δεν υπήρχε κίνηση στο ΚΤΕΛ. Η τιμή του εισιτηρίου για κάθε προορισμό παραμένει η ίδια από το 2010 και γι’ αυτό είμαστε κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού.

Η αύξηση των καυσίμων είναι τεράστια, από 1,50 ευρώ που ήταν το πετρέλαιο έχει εκτοξευτεί στο 2,20, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Τα έσοδα που εισπράττουμε είναι μόνο και μόνο για τα λειτουργικά μας έξοδα. Είναι ορατός ο κίνδυνος πλέον να αρχίσουμε να κόβουμε δρομολόγια. Η Πολιτεία δεν μας βοηθά καθόλου, δεν υπάρχει κανένα βοήθημα στο πετρέλαιο, αλλά ούτε στο εισιτήριο με την μορφή επιδότησης και γενικότερα με καμία μορφή. Έχουμε τα δίπλα έξοδα μόνο στα καύσιμα.

Ένα λεωφορείο για να πάει στην Αθήνα χρειάζονταν 300 ευρώ και πλέον χρειάζεται 500. Περιμέναμε το τριήμερο για να πληρώσουμε τα καύσιμα. Δεν υπάρχει επιστροφή, άμεσα το κράτος πρέπει να κάνει κάτι. Τα δρομολόγια λ.χ. που εκτελούμε στα χωριά δεν έχουν πληρότητα, πας στα χωριά για να επιβιβάσεις ένα και δύο άτομα, αλλά τα έξοδα είναι έξοδα και δεν μειώνονται.

Για να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση υπάρχουν πολλοί τρόποι. Ένας είναι να μειωθεί ο φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, ένας άλλος τρόπος είναι να πάρει αύξηση το εισιτήριο όπως έχουν πάρει αύξηση τα πάντα στην καθημερινότητά μας. Οι ανατιμήσεις σε πολλές περιπτώσεις είναι πολλές και συχνές και την ίδια στιγμή το ΚΤΕΛ διαθέτει τον ίδιο τιμοκατάλογο από το 2010. Επίσης, μπορεί να βοηθήσει η Πολιτεία, αλλά και η Περιφέρεια.

Για παράδειγμα, στη διαδρομή από το Μεσολόγγι στην Αργιλιά και το Άνω Καράσοβο το λεωφορείο μας πηγαίνει χωρίς να έχει κέρδος, αλλά εξυπηρετούνται σε τόσα χωριά εκατοντάδες ηλικιωμένοι, τους μεταφέρουμε από φάρμακα μέχρι και το ψωμί τους. Συνεπώς θα μπορούσαν να μας επιδοτήσουν τα δρομολόγια όπως γίνεται και σε άλλες Περιφέρειες της χώρας. Επαναλαμβάνω πως είναι ορατός ο κίνδυνος να κοπούν δρομολόγια από τα χωριά και όχι μόνο, διότι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε, δεν αντέχουμε άλλο οικονομικά».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

sakisgeorgiadis