Οι μέτοχοι του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια της ανοχής που για χρόνια επιδεικνύουν και πλέον, όπως είπε ο πρόεδρος του «Ηρακλή», κ. Γιώργος Σταματίου, για όσες απαιτήσεις έχει o Συνεταιρισμός από τον ΟΑΣΘ, θα στραφεί στη Δικαιοσύνη.
Επίσης, τις επόμενες ημέρες και όπως έχει ήδη γράψει το GRTimes.gr, oι νομικοί σύμβουλοι του Συνεταιρισμού θα καταθέσουν και νέα αγωγή κατά του ΟΑΣΘ, διεκδικώντας 4,350 εκατ. ευρώ που αφορούν οφειλόμενα μισθώματα από τις αρχές του 2018 μέχρι σήμερα, πλέον τους τόκους.
Τα ενοίκια που θα διεκδικήσει ο «Ηρακλής», προσφεύγοντας στο Δικαστήριο, είναι μόνο ένα μέρος των οφειλόμενων μισθωμάτων, αφού ο ΟΑΣΘ χρωστάει στον «Ηρακλή» ενοίκια ακόμη και προ του 2014 με το συνολικό ποσό να φθάνει σχεδόν στα 8 εκατομμύρια, χωρίς να υπολογισθούν τόκοι.
Τι προστατεύει τον ΟΑΣΘ
Ο ΟΑΣΘ, μέχρι του παρόντος, τη «γλύτωσε» και δεν αναγκάσθηκε να καταβάλλει χρήματα στο Συνεταιρισμό ( σ.σ. απορρίφθηκαν δύο αγωγές που είχαν κατατεθεί το 2018 και το 2019, λόγω αοριστίας), επειδή στην ουσία ο νόμος 4482/2017, δηλαδή ο νόμος κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ με τον οποίο τέθηκε σε εκκαθάριση εν λειτουργία, δεν προβλέπει τον τρόπο εισαγωγής των απαιτήσεων πιστωτών στην διαδικασία εκκαθάρισης. (δείτε σχετικά εδώ: sakisgeorgiadis.blogspot.com/2022/01/blog-post_37.html)
Τώρα, η νέα μισθωτική αγωγή που θα κατατεθεί, θα υποστηρίζεται επιπροσθέτως από τη γνωμοδότηση καθηγητού του Συνταγματικού Δικαίου, που θα αφορά στην αντισυνταγματικότητα διατάξεων του ανωτέρω νόμου.
Σύμφωνα με τους νομικούς συμβούλους του «Ηρακλή», το πλαίσιο της εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, είναι πολύ αόριστο. Όπως επισημάνθηκε ο ΟΑΣΘ προστατεύεται και μετά το χρονικό σημείο που τέθηκε σε εκκαθάριση εν λειτουργία δηλαδή και για περίοδο που δεν εκκαθαρίζεται το εν λόγω νομικό πρόσωπο. Δεν είναι δυνατό, επισημαίνουν, να τίθενται σε αναστολή, όλες οι απαιτήσεις πιστωτών ακόμη και για περίοδο που δεν αφορούν την εκκαθάριση. Υπενθυμίζεται ότι η νέα αγωγή αφορά ενοίκια του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ, από το 2018 ως σήμερα.
Συζητήθηκε η έφεση για τις παλιές αγωγές
Αλλά ξανάρχονται στο προσκήνιο και παλιότερες διεκδικήσεις του «Ηρακλή» καθώς εχθές συζητήθηκε, εξ’ αναβολής, στο Moνομελές Εφετείο Θεσσαλονίκης η έφεση του Συνεταιρισμού κατά την απόφασης (5452/2020) του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης με την οποία απορρίφθηκαν οι αγωγές με τις οποίες ο ΠΣΑΘ «Ηρακλής» διεκδικούσε συνολικά περί τα 3,6 εκατ. ευρώ προ τόκων, για ληξιπρόθεσμα μισθώματα μεταξύ των ετών 2012-2017 (2012-2015 και 2016-2017).
Ο «Ηρακλής» επανήλθε με την κατάθεση έφεσης, διότι κατ’ αυτόν και τη γνώμη των νομικών του συμβούλων, δεν μπορεί να περιορίζεται ένα δικαίωμά του, βάσει μίας διαδικασίας συλλογικής ικανοποίησης, χωρίς όμως στη συγκεκριμένη διαδικασία να προσδιορίζονται επαρκώς και με τρόπο σαφή τα δικαιώματα των πιστωτών, η διαδικασία που θα τηρηθεί και ο τελικός χρόνος ολοκλήρωσής της.
Τέλος, η διοίκηση του «Ηρακλή» θα ζητήσει την εφαρμογή των προβλεπομένων νομικών διαδικασιών για να εκτελεστεί η απόφαση 2203/2020 του Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης με την οποία δικαιώνεται ο Συνεταιρισμός για το δάνειο των 2,5 εκατ. ευρώ, που είχε χορηγήσει το 2011 στον ΟΑΣΘ και το οποίο έχει «συμπεριληφθεί» στο μεγάλο λογαριασμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Το ζήτημα και στην υπόθεση αυτή, έγκειται στο εάν κατά πόσο η απόφαση που αναγνωρίζει την αξίωση του «Ηρακλή», μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο εκτέλεσης.
Σχόλιο ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΝΕΩΝ:
Καμία τύχη δεν θα έχει η έφεση, παρά τις πομφόλυγες για "αντισυνταγματικότητα" της διάταξης του Ν.4482/17, που προστατεύει τον ...αρχιμπατακτσή ΟΑΣΘ. Η γνωμοδότηση, δεν δεσμεύει σε τίποτε τους δικαστές, που δυστυχώς έχουν δεμένα τα χέρια. Φαίνεται πως στον "Ηρακλή" κάνουν προεκλογικές κινήσεις...
Το θέμα είναι μόνο πολιτικό: η Βουλή πρέπει να δώσει νομοθετικό τέλος στη φαρσοκωμωδία της δήθεν εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, η οποία σαφώς και δεν υφίσταται ως διαδικασία, ο ΟΑΣΘ λειτουργεί κανονικότατα, πέρασαν 5 χρόνια από τότε που του ανατέθηκε "προσωρινά" το έργο και θα περάσουν άλλα 55 με το "προσωρινό" και μάλιστα αναλαμβάνει υποχρεώσεις πολυετούς διάρκειας, παραβιάζοντας συνεχώς τον Ν.4482/17, που μιλάει για τις "απολύτως αναγκαίες για την εκτέλεση του προσωρινού συγκοινωνιακού έργου" πράξεις και το μόνο που συμβαίνει στην πραγματικότητα, είναι να επιτρέπει στην εκάστοτε διοίκηση του ΟΑΣΘ, να εμπαίζει τους πιστωτές και να "φεσώνει" το σύμπαν.