Όπως είδατε σε προηγούμενο θέμα, σήμερα,... Ημέρα της Γενοκτονίας των Ποντίων, το Συνδικάτο του ΟΑΣΘ, είχε Γενική Συνέλευση. Η οποία κινήθηκε σε τεταμένο κλίμα, με διάθεση σύγκρουσης εκ μέρους των εργαζομένων (οδηγών στη συντριπτική τους πλειοψηφία), οι οποίοι αισθάνονται σαν τους πολιορκημένους στο Μεσολόγγι.
Η ανασφάλεια έχει ριζώσει στις ψυχές των οδηγών, που είδαν πάνω από 300 συναδέλφους τους να έχουν εγκαταλείψει το σκάφος του ΟΑΣΘ, καθώς , απόφαση της πολιτείας είναι να μειώσει το μισθολογικό κόστος κι αυτό ...πονάει.
Οπότε, κόβονται οι παροχές, η μία μετά την άλλη, αφού πρώτα όμως "κόπηκε με το μαχαίρι" το δικαίωμα της απεργίας. Το μεγάλο όπλο με το οποίο κέρδιζε τις μάχες το Συνδικάτο επί Τσερμενίδη και το έκανε να μοιάζει πανίσχυρο και ανίκητο, ήταν η απεργία. Ήταν πανεύκολο να προκηρυχθεί απεργία, δεν υπήρχε αποτρεπτική νομοθεσία. Οι Θεσσαλονικείς θυμούνται τη δωδεαήμερη απεργία του 2016, που οδήγησε σε κοσμογονικές αλλαγές στον ΟΑΣΘ, με την κρατικοποίησή του.
Σ΄αυτό το κλίμα, δεν θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι, παρά να ζητήσουν "νέους αγώνες", καθώς -κι έχουν δίκιο σ΄αυτό- θεωρούν ότι τους περιπαίζει το Υπουργείο Μεταφορών, σχετικά με την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας τους και τα δύο επίμαχα επιδόματα, που καταργούνται.
Πρωταγωνίστρια στη σκληρή γραμμή, η ΔΑΣ (ΚΚΕ) του Νικήτα Τσαρίδη, που πρότεινε απεργία και ..γρήγορα: τη Δευτέρα 23 Μαϊου. Βέβαια, θα πρέπει να τακτοποιηθούν και τα νομικά ζητήματα, για να είναι νόμιμη η απεργία.΄
Έμπλεξαν πάντως οι εργαζόμενοι, που νοιώθουν πλέον ανεπιθύμητοι στον Οργανισμό από τον οποίο "έτρωγαν γλυκό ψωμάκι" (έως παντεσπάνι), επί "κακών ιδιωτών" κι όπως έγραψα πολλές φορές και ΕΓΚΑΙΡΑ όταν πανηγύριζαν που έγιναν δημόσιοι υπάλληλοι το 2017: "Χαράλαμπος θα λέτε και θα κλαίτε" !
(όσοι ξέρουν τι εστί "Χαράλαμπος" καλώς, οι υπόλοιποι ας το προσπεράσουν)
Σάκης Γεωργιάδης, 19-5-2022
Photo Bonus: Από την επική απεργία του Σεπτεμβρίου 2016. Σταθερή αξία ο Κώστας Αγγελούδης, που συνεχίζει να υπογράφει ανακοινώσεις απεργιών.. Από το αρχείο των Συγκοινωνιακών Νέων