Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Καταρχήν, οι στάσεις δεν είναι του ΟΑΣΘ, αλλά του Δήμου και κάθε Δήμου. (ειδικά στη Θεσσαλονίκη, μετά το Ν.4482/17, άρθρο3 παρ. στ'), αρμοδιότητα περί στεγάστρων έχει ο ΟΣΕΘ).
Τα συγκεκριμένα στέγαστρα τοποθετήθηκαν από το Δήμο Θεσσαλονίκης και είναι του Δήμου και όχι του ΟΑΣΘ, μετά από διαγωνισμό και εντάσσονται στο πρόγραμμα "Φιλοδημος ΙΙ" του Υπουργείου εσωτερικών και ακολουθούν τις προδιαγραφές περί στεγάστρων αναμονής επιβατών (έγγραφο α.π. 4721/23-1-2019).
Σύμφωνα με αυτές υπάρχουν 3 τύποι στεγάστρων ανάλογα με τη διαθέσιμη επιφάνεια του πεζοδρομίου λαμβάνοντας υπόψη και την Υπουργική Απόφαση για ελεύθερη όδευση πεζών (1,5 μέτρο) και την Υ.Α. 52907/2009 (ΦΕΚ Β’ 2621) «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με
αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την
κυκλοφορία πεζών».
Ο Νόμος απαγορεύει την τοποθέτηση καθίσματος, όταν το πεζοδρόμιο έχει πλάτος μικρότερο από 1,79 μ.
Ο συγκεκριμένος τύπος (Γ) λοιπόν δεν διαθέτει αριστερό και δεξιό τμήμα για διαφήμιση και το κάθισμα είναι τέτοιο που να επιτρέπει την κίνηση αναπηρικού αμαξιδίου.
Ολόκληρη η απόφαση με τις τεχνικές προδιαγραφές εδώ
και μια εικόνα από νέα στάση, που μάλλον προκαλεί γέλιο. Βέβαια, η καρέκλα μπήκε προσωρινά, για να μην πέσει κάποιος στην ...τρύπα (η οποία φυσικά θα αποκατασταθεί άμεσα από το Δήμο).