Η δομή κομίστρου σε ένα σύστημα Δημοσίων Συγκοινωνιών, είτε αυτό αφορά αστικές είτε υπεραστικές συγκοινωνίες, οφείλει να ικανοποιεί τους βασικούς στόχους της πολιτικής μεταφορών που έχουν τεθεί από τις αρμόδιες πολιτικές αρχές καθώς και την τιμολογιακή πολιτική που έχει αποφασισθεί.
Ανεξαρτήτως πόσοι φορείς θα εκτελούν
συγκοινωνιακό έργο για επιβατικές μετακινήσεις στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και
πόσα συστήματα συλλογής κομίστρου θα υλοποιηθούν, είναι σαφές και αυτονόητο ότι
οι επιβάτες πρέπει να χρησιμοποιούν τα ίδια μέσα πληρωμής κομίστρου, με ενιαία
δομή. Τα μέσα αυτά θα βρίσκονται υπό την εποπτεία του ΟΣΕΘ ως έχοντα τη σχετική
αρμοδιότητα. Θα υπάρχει δηλαδή ενοποίηση (integration) κομίστρου σε λειτουργικό επίπεδο, όπως άλλωστε συμβαίνει και
στην Αθήνα.
Επισημαίνεται ότι βασικός στόχος του
ΥΠΟΜΕ, της Αρχής Μεταφορών αλλά και των παρόχων, είναι να τεθεί η λειτουργία
του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για όλα τα επί μέρους μέσα
μεταφοράς την ίδια χρονική στιγμή. Η εκπλήρωση αυτού του στόχου εξαρτάται σε
μεγάλο βαθμό από το πότε θα έχουν ολοκληρωθεί αφενός οι σχετικές εργασίες και
οι δοκιμές λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης και αφετέρου οι σχετικές
διαδικασίες για την μελλοντική ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου με λεωφορεία στην
αστική περιοχή και η έναρξη των σχετικών υπηρεσιών των λεωφορειακών γραμμών που
θα έχουν στο μεταξύ εμπλουτισθεί με νέα οχήματα και θα έχουν αναδιαρθρωθεί λόγω
της επερχόμενης λειτουργίας του Μετρό.
Ταυτόχρονα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός
των υπηρεσιών της αστικής συγκοινωνίας με λεωφορεία (έργο της ΚτΠ) πρέπει να
προχωρήσει ενσωματώνοντας τα λειτουργικά συστήματα των παρόχων των γραμμών του
μετρό σε ενιαία πλατφόρμα.