Τρίτη 17 Μαΐου 2022

"Διαβολομήνας" για τον ΟΑΣΘ

Γράφει ο Σάκης Γεωργιάδης 

Μετά το ναδίρ στο οποίο βρέθηκε ο ΟΑΣΘ το 2018-2020 και τον κίνδυνο να αρχίσει ο κόσμος να λιντσάρει τους ατυχείς οδηγούς (που δεν φταίνε σε τίποτε) το φθινόπωρο του 2019 και ...

στις αρχές του 2020, ως αποτέλεσμα της έλλειψης ή καλύτερα της απουσίας λεωφορείων

πήρε τρεις (3) βαθιές ανάσες: 

την πρώτη, όταν το Μάρτιο του 2020, ξεφορτώθηκε (αυτή είναι η σωστή λέξη) 25 περιαστικές γραμμές στα ΚΤΕΛ, όπου άλλωστε ανήκαν επί δεκαετίες, με αποτέλεσμα να μειωθεί άμεσα η ασφυκτική πίεση του επιβατικού κοινού και να γλιτώσει το λιντσάρισμα ο ΟΑΣΘ, επειδή η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο.

τη δεύτερη, όταν είδε να προστίθενται πάνω από 200 νέα λεωφορεία με το "λήζινγκ του Παπαδάκη"

και την τρίτη, όταν όλοι κλειστήκαμε στα σπίτια μας, για πολλούς μήνες του 2020, του 2021 και του 2022, μέχρι τις αρχές Απριλίου εξαιτίας της πανδημίας. Τύχη για τον ΟΑΣΘ η πανδημία, του έδωσε χρόνο να συνέλθει!


Από τα μέσα Απριλίου 2022, η ζωή επανέρχεται στην κανονικότητα και αυτό ισχύει και για τις συγκοινωνίες.

Μόνο που, οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, έχουν -σε καιρούς κανονικότητας- μια ιδιορρυθμία, την οποία γνωρίζουμε όσοι έχουμε δεκαετίες εμπειρίας σε αυτές:

η κίνηση αυξάνεται δραματικά, στο διάστημα 20 Μαϊου - 20 Ιουνίου.

Αυτό συμβαίνει επειδή επιστρέφει στην πόλη, το top target του ΟΑΣΘ, δηλαδή οι φοιτητές, για διάβασμα, παρακολούθηση των τελευταίων μαθημάτων και κυρίως, εξετάσεις. Προφανώς, αντιλαμβάνονται όλοι, ότι το στριμωξίδι στον ΟΑΣΘ, δεν δημιουργείται από επιχειρηματίες, ούτε από δημοσίους υπαλλήλους, ούτε από εμπόρους! 

Οι φοιτητές είναι η πολυπληθέστερη ομάδα πελατών του ΟΑΣΘ και απ΄αυτούς εξαρτάται η πληρότητα.

Όταν λοιπόν οι φοιτητές "μαζεύονται" στη Θεσσαλονίκη και έχουν τακτικές και πυκνές υποχρεώσεις, κυρίως εξετάσεις, στις οποίες πηγαίνουν όλοι , τότε αυξάνεται κατακόρυφα η πελατεία του Οργανισμού.

Έτσι, κάθε χρόνο από τις 10-15 Μαϊου, αρχίζουν τα λεωφορεία να γεμίζουν, κυρίως τις ώρες που οι φοιτητές πηγαίνουν στις σχολές τους και επιστρέφουν απ΄αυτές, με αποτέλεσμα να υπάρχει η γνωστή γκρίνια για τον ΟΑΣΘ, που έχει γίνει ένα με τους Θεσσαλονικείς πλέον.

Γι αυτό και βλέπουμε ρεπορτάζ για "ψύλλου πήδημα", αρκεί να περιέχουν τη λέξη "ΟΑΣΘ". Γι αυτό γίνεται Viral η -αστεία για οποιαδήποτε άλλη πόλη- "είδηση" πως "ξεφούσκωσε λάστιχο σε αστικό του ΟΑΣΘ"! 

Η κατάσταση εξομαλύνεται από τις αρχές Ιουλίου κάθε έτους, καθώς αρχίζουν να φεύγουν και οι τελευταίοι φοιτητές, ταυτόχρονα αρχίζουν και άδειες εργαζομένων, οπότε μειώνεται ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης και η κατάσταση φαντάζει καλύτερη.

Στον "διαβολομήνα" όμως 20/5 έως 20/6 και κάτι παραπάνω, τα πράγματα θα είναι πολύ πολύ άσχημα για τον ΟΑΣΘ! Πέραν του ότι αυξάνεται ο πληθυσμός της πόλης, άρα η άμεση πελατεία του ΟΑΣΘ, αυξάνεται και η κινητικότητα λόγω καιρού και κυρίως αυξάνεται το μποτιλιάρισμα. Πράγμα, που μεγαλώνει τη διάρκεια κάθε δρομολογίου και προσθέτει δυσκολία στον σωστό προγραμματισμό των δρομολογίων.


Υπομονή ...

Άρα ...υπομονή. Ένας μήνας είναι, θα περάσει. Από την πλευρά τους, στον ΟΑΣΘ, θα πρέπει να περιμένουν στο μήνα αυτό, σειρά αρνητικών δημοσιευμάτων και πολλά υβριστικά σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα.


"Να πάρουν 1.000 λεωφορεία"; 

Δυστυχώς δεν υπάρχει λύση στο πρόβλημα και όπως ξανάγραψα ΔΕΝ είναι λύση (όπως πιστεύει φαντάζομαι το 99,99% του κόσμου) η συνεχής προσθήκη λεωφορείων! Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά, δυστυχώς, το "να αγοράσουν χίλια λεωφορεία", δεν λειτουργεί! Αν ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί πάνω από 500 λεωφορεία, τότε, το μόνο που θα κερδίσουμε, θα είναι να βλέπουμε μια τεράστια ουρά σταματημένων λεωφορείων σε κεντρικούς δρόμους. 

Δυστυχώς, η χωρητικότητα της Θεσσαλονίκης, με τους στενούς δρόμους και την κατάληψη ΟΛΩΝ των δεξιών λωρίδων απ΄όπου διέρχονται τα αστικά, με Ι.Χ.  δεν επιτρέπει να κινούνται όσα λεωφορεία χρειάζονται, για να περιμένει ο κόσμος 3 λεπτά στις στάσεις, αντί για 23'.

Αν όμως αποκτήσει ο ΟΑΣΘ 1.000 λεωφορεία, τότε ο κόσμος θα περιμένει στις στάσεις ...43 λεπτά! Επειδή, απλά θα κάνουν πολλή περισσότερη ώρα, από τη μια στάση στην άλλη και ολόκληρη η πόλη θα είναι μια ακίνητη, μποτιλιαρισμένη σε κάθε διασταύρωση, κατάσταση.

Υπομονή λοιπόν, καλοκαίρι έρχεται, οι φοιτητές φεύγουν, τα Ι.Χ. μειώνονται, μετά τα τέλη Ιουνίου, θα βελτιωθεί η κατάσταση.


Σάκης Γεωργιάδης, 17/5/2022


Υ.Γ. Όλα αυτά θα διορθωθούν, όταν παραδοθεί σε χρήση ένα πλήρες Μετρό Θεσσαλονίκης. Άλλη λύση δεν υπάρχει. Με συσκέψεις (έχουν γίνει ΧΙΛΙΑΔΕΣ!), δεν βελτιώνεται η συγκοινωνία. Δυστυχώς δεν βελτιώνεται ούτε με συνεχείς αγορές λεωφορείων. Είναι πολύ πιο πολύπλοκο το πρόβλημα, για να λυθεί με μια μαγική κίνηση και οποιαδήποτε άλλη λύση χωρίς Μετρό, απλά ...δεν υπάρχει.

sakisgeorgiadis