Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022

Άλλο ένα ναυάγιο στη Θεσσαλονίκη; Παράταση στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ

 Ένα ακόμη έργο που πολυ-διαφημίστηκε για τη Θεσσαλονίκη, μάλλον ΔΕΝ πρόκειται να ολοκληρωθεί ποτέ. Πρόκειται για τον "ψηφιακό μετασχηματισμό" του ΟΑΣΘ, που... οραματίστηκε ο Στέλιος Παππάς, ως πρόεδρος του ΟΑΣΘ, επί ΣΥΡΙΖΑ και μετουσίωσε σε διαγωνισμό ο Νίκος Παππάς, Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, με τίτλο  «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)» , δαπάνης 39 εκατομμυρίων ευρώ. 

στις 10-9-2018, διαβάζαμε ότι ...προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Πέρασαν 3,5 χρόνια κι ακόμη δεν έγινε τίποτε.


Στις 8 Μαρτίου 2022, η Θεσσαλονίκη θα έπρεπε να έχει ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο

Η κυβέρνηση Ν.Δ.  δηλαδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Πρωθυπουργός και ο Κώστας Καραμανλής ως Υπουργός, συνέχισε τον διαγωνισμό , τον οποίο κέρδισε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (με την INDIGITAL και την AMCO) του Γιώργου Περιστέρη και υπεγράφη η σύμβαση στις 17-2-2021, που προέβλεπε ολοκλήρωση των εργασιών την 8η Μαρτίου 2022. Σε 15 ημέρες δηλαδή από σήμερα, η Θεσσαλονίκη θα είχε θεωρητικά "ηλεκτρονικό εισιτήριο", έξυπνες στάσεις, έξυπνες πληρωμές, έξυπνη διαχείριση στόλου και καυσίμων κι άλλα έξυπνα, που έμειναν στα χαρτιά.

Από την υπογραφή της σύμβασης, το μόνο που έγινε είναι η ανταλλαγή επιστολών, μεταξύ ΟΑΣΘ -  ΟΣΕΘ -ΤΕΡΝΑ- Κ.τ.Π., με τον ΟΑΣΘ, να βάζει -κατά την προσφιλή τακτική του- διάφορους όρους και περιορισμούς, που εκνεύρισαν την ΤΕΡΝΑ, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες μας, απέστειλε οργισμένη επιστολή στην Κοινωνία της Πληροφορίας, που υπογράφεται από τον διαχειριστή της Κοινοπραξίας Γιώργο Αγραφιώτη, αλλά και στο Μέγαρο Μαξίμου, όντας εμβρόντητη από τα διάφορα "απαιτείται, απαγορεύουμε, κ.λπ." του ΟΑΣΘ κι άλλα ...εμπόδια, που δεν τα ξαναβρήκε μπροστά της η ΤΕΡΝΑ, σε κάποιο άλλο έργο της.

H Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. (ΚτΠ), με την αρ. 6225/6-5-21 έδωσε παράταση παραδοτέου κατά 4 μήνες, έως 8-9-21, αλλά όπως αναφέρει η ΤΕΡΝΑ, "δεν χορηγήθηκαν από τον ΟΑΣΘ τα απαραίτητα στοιχεία, μέχρι την 8-7-21, ως όφειλε ο ΟΑΣΘ" και αιτήθηκε νέα παράταση.

Στις 16-9-21, υπεγράφη η 2η τροποποίηση της σύμβασης 1508 και χορηγήθηκε παράταση 5 μηνών, αλλά και πάλι παρήλθε άπρακτη και η ΤΕΡΝΑ δεν ολοκλήρωσε τη Μελέτη Εφαρμογής, αφού δεν την επετράπη η πρόσβαση στους χώρους του έργου (!).

Ο ιδιοκτήτης της ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης


Οπότε, ο ενεργειακός κολοσσός, εκνευρισμένος, αποφάσισε να ακολουθήσει μια πεπατημένη, από την οποία θα βγει κερδισμένη η εταιρεία και χαμένοι ....οι φορολογούμενοι. Θα προσφύγει στα δικαστήρια, όπως έγινε στο παρελθόν με την (άλλο όραμα κι αυτό!) "υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης",  όπου ο ανάδοχος προσέφυγε στα δικαστήρια, για μη τήρηση των υποχρεώσεων του αναθέτοντα, κέρδισε όλες τις δίκες και ...67 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία έφτασαν με τους τόκους στα 170 εκατομμύρια (!) σήμερα, χωρίς να βάλει ούτε καρφί! Το ίδιο θα συμβεί κάποια στιγμή και με τη σύμβαση της ΤΕΡΝΑ, η οποία είναι προφανές ότι θα δικαιωθεί στα δικαστήρια, θα εισπράξει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να κάνει τίποτε.

Κι έτσι φτάσαμε στις 24-2-2022, την ημέρα κατά την οποία η Κοινωνία της Πληροφορίας (ο αναθέτων, το αφεντικό δηλαδή) έδωσε άλλους 5 μήνες παράταση στο έργο (έως 8-7-2022). Οι οποίοι 5 μήνες θα περάσουν προφανώς άπρακτοι, καθώς -σύμφωνα με την ΤΕΡΝΑ- ο ΟΑΣΘ δεν δείχνει διάθεση συνεργασίας και δεν υπάρχει κανένα κανάλι συνεννόησης. Η παράταση θα αποδειχθεί μια απλή γραφειοκρατική διευθέτηση, χωρίς ουσία.



Tι περιλαμβάνει ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΟΑΣΘ


Οι δράσεις του Έργου αφορούν τα εξής:

  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης επιβατών, το οποίο θα βασίζεται στις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες και πρότυπα υλοποίησης.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποιημένης συλλογής κομίστρου, το οποίο θα βασίζεται σε ηλεκτρονικά εισιτήρια (έξυπνες κάρτες και mobile εφαρμογές) και θα συμβάλλει στην αποϋλοποίηση των εισιτηρίων, στην εύκολη διαχείρισή τους και στην μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα προγραμματισμού και βελτιστοποίησης δρομολογίων και υπηρεσιών, το οποίο θα εξασφαλίζει τον βέλτιστο προγραμματισμό των δρομολογίων και υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη του τόσο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όσο και τη μείωση του κόστους λειτουργίας του φορέα.
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης εγγράφων και ροής εργασιών με ψηφιακές υπογραφές με πλήρη ψηφιακή αποτύπωση εσωτερικών λειτουργιών και διοικητικών διαδικασιών.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων για το σύνολο του Φορέα Λειτουργίας και σύστημα διαχείρισης προσωπικού.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης αμαξοστασίου.
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης αιτημάτων επιβατικού κοινού και παραπόνων με διασύνδεση στις διαδικασίες εσωτερικής λειτουργίας του Οργανισμού.
  • Ανάπτυξη Διαδικτυακής Πύλης και εφαρμογών για έξυπνες συσκευές.
  • Δημιουργία Κέντρου Επιχειρήσεων με πλήρη αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο των στοιχείων και των ροών, μέσα από τον οποίο θα λαμβάνονται οι κρίσιμες αποφάσεις.
  • Ολοκληρωμένο πληροφορικό σύστημα διαχείρισης καυσίμου.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα Επιχειρηματικής Ευφυίας (BI).
  • Σχετικός εξοπλισμός όπως περιγράφεται αναλυτικά στις τεχνικές προδιαγραφές για την λειτουργία των ανωτέρω περιγραφόμενων συστημάτων και εφαρμογών.
  • Υπηρεσίες εκπαίδευσης 
  • Υπηρεσίες υποστήριξης 
  • Περίοδος εγγύησης έργου 
  • Δράσεις δημοσιότητας έργου και ενημέρωσης επιβατικού κοινού

Σάκης Γεωργιάδης, 24-2-2022
blogmetafores@gmail.com

sakisgeorgiadis