Μια συζήτηση με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Κοζάνης Τσέτσινα Νίκο και το μέλος του Δ.Σ. Ιωάννα Αγοραστού, με αφορμή όλα όσα έγιναν τις τελευταίες ημέρες, σε σχέση με την... αντιπαράθεση που υπήρξε με το σωματείο των εργαζομένων στο τοπικό ΚΤΕΛ, είχε ο Παναγιώτης Τσαρτσιανίδης για το www.kozani.tv .
O κύριος Νίκος Τσέτσινας αφού μας μίλησε για τη δυναμική και το δυναμικό του ΚΤΕΛ Κοζάνης, τις δυσκολίες εν μέσω πανδημίας, έδειξε την ενόχληση του για τη φράση «εργασιακός μεσαίωνας» που χρησιμοποίησε στην ανακοίνωσή του το σωματείο τονίζοντας ότι οι ισχυρισμοί τους δεν είναι αληθείς.
-«Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Κοζάνης Α.Ε. έχει στη δύναμή του 127 υπεραστικά και 10 τουριστικά λεωφορεία. Απασχολεί 130 οδηγούς είτε με την ιδιότητα του μετόχου-οδηγού είτε με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και απασχολεί 30 διοικητικούς υπαλλήλους.
Εν μέσω πανδημίας ανέλαβα τα καθήκοντα του Προέδρου της εταιρείας και όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό, τόσο εγώ όσο και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ., έπρεπε να αντιμετωπίσουμε πλήθος προβλημάτων, από τη μείωση της πληρότητας επιβατών κατά την εκτέλεση των δρομολογίων στο 50%-65%-85%, σύμφωνα με τις εκάστοτε ΚΥΑ, την ακύρωση ή μείωση των μαθητικών δρομολογίων με συνεχείς μεταβολές στα σχολικά δρομολόγια, γεγονός που απαιτούσε την απασχόληση οδηγών και την χρήση λεωφορείων πότε μόνο στα δημοτικά σχολεία ή πότε στα γυμνάσια και πότε μόνο στα λύκεια, χωρίς να μπορεί η επιχείρηση να εισπράξει το συνολικό χρηματικό αντίτιμο που προέβλεπε η αρχική σύμβαση. Όλα τα παραπάνω είχαν ως συνέπεια να ανταποκρινόμαστε στις οικονομικές υποχρεώσεις της εταιρείας με ιδιαίτερη δυσκολία, αφού ο οικονομικός προγραμματισμός κάτω από τόσο ρευστές συνθήκες δεν ήταν εφικτός.
Παρόλα αυτά, προτεραιότητά μας ήταν, όπως είναι και σήμερα, η εκπλήρωση πρωτίστως όλων των υποχρεώσεων μας απέναντι στους υπαλλήλους και στη συνέχεια απέναντι στους μετόχους.
Σήμερα, προσπαθούμε να μπούμε στην κανονικότητα, να εναρμονίσουμε την επιχείρηση στις καινούριες τεχνολογίες, να προβούμε σε αναδιάρθρωση του προσωπικού χωρίς να θιγεί κανένας εργαζόμενος, με σκοπό να ανταποκριθούμε ως επιχείρηση στις υποχρεώσεις μας, διασφαλίζοντας τους μετόχους μας και εξασφαλίζοντας ένα υγιές επαγγελματικό περιβάλλον για το προσωπικό μας και αντ’ αυτού εισπράττουμε από το σωματείο των εργαζομένων μια σφοδρή επίθεση που αναφέρεται σε «εργασιακό μεσαίωνα» και βάλει, κακώς, στο πανελλήνιο συνέδριο της Ομοσπονδίας του ΚΤΕΛ. Οι ισχυρισμοί αυτοί δεν είναι αληθείς», είπε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Κοζάνης, κλείνοντας .
Η κυρία Ιωάννα Αγοραστού με τη σειρά της επικεντρώθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του ΚΤΕΛ, μίλησε όμως και για αναδιάρθρωση του προσωπικού, χωρίς όπως είπε, να θιγούν οι μισθοί.
Μιλησε επίσης και για τη κάρτα για την οποία αντέδρασε το σωματείο των εργαζομένων.
-«Ως μέλος του Δ.Σ. και υπεύθυνη στον τομέα των οικονομικών θεμάτων συμπληρωματικά θα ήθελα να προσθέσω ότι βασικό μέλημά μας είναι ο εκσυγχρονισμός της επιχείρησης και η υιοθέτηση συστημάτων και υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ, στο οποίο ενταχθήκαμε πρόσφατα, θα δημιουργηθεί μια πλατφόρμα έκδοσης έξυπνου εισιτηρίου, όπου ο επιβάτης θα επιλέγει το δρομολόγιο που τον ενδιαφέρει, θα εκδίδει με ευκολία από το κινητό το laptop ή από τον υπολογιστή του, το εισιτήριο του, επιλέγοντας μάλιστα τη θέση της αρεσκείας του και το οποίο θα φέρει μοναδικό κωδικό barcode και θα επικυρώνεται απευθείας στο μηχάνημα εντός του λεωφορείου.
Επίσης, επιλέξαμε μέσω της υπηρεσίας Bank-in-Office, οι εισπράξεις που γίνονται με φυσική παρουσία των πελατών μας στα εκδοτήρια και αποθήκες (ασυνόδευτα δέματα) ή εντός των λεωφορείων από τους οδηγούς, να κατατίθενται σε ειδικό μηχάνημα της τράπεζας που είναι εγκατεστημένο στην έδρα του ΚΤΕΛ αλλά και στους μεγάλους υπεραστικούς σταθμούς Θεσσαλονίκης και Αθήνας, με σκοπό τη διασφάλιση των εισπράξεων της εταιρείας, την παροχή Online και Realtime πληροφόρησης για τις κινήσεις του λογαριασμού, με άμεση απόκτηση ρευστότητας και διαθεσιμότητας των εισπράξεων, εξασφαλίζοντας παράλληλα στους εργαζόμενους μας την ελάχιστη έκθεση τους σε κινδύνους κλοπών.
Μοναδική προϋπόθεση για τη λειτουργία της παραπάνω υπηρεσίας, είναι η απόκτηση από κάθε εργαζόμενο που εμπλέκεται στην παραπάνω διαδικασία (οδηγός, εκδότης, αποθηκάριος) μιας εξατομικευμένης-ανέξοδης καταθετικής κάρτας, που συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με τον λογαριασμό όψεως της επιχείρησης και η οποία είναι σε θέση να αναγνωρίζει τα στοιχεία του καταθέτη. Να σημειωθεί ότι, ήδη οι εκδότες και οι αποθηκάριοι και ένα μέρος των οδηγών της επιχείρησης εκτελούν χωρίς πρόβλημα την παραπάνω διαδικασία.
Σε ό,τι αφορά την εσωτερική αναδιάρθρωση του προσωπικού, αφού αναλύθηκαν οι στόχοι της επιχείρησης σε κάθε τμήμα ξεχωριστά, κρίθηκε σκόπιμο να προβούμε σε αλλαγές καθηκόντων 2 υπαλλήλων χωρίς να θιγούν σε καμία περίπτωση μισθολογικά, με απώτερο σκοπό την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης, μέσα στα πλαίσια που ορίζει και επιτρέπει ο νέος Κανονισμός Λειτουργίας της επιχείρησης.
Να σημειωθεί ότι υπήρξε διάταξη νόμου που μας υποχρέωσε ως ΚΤΕΛ Α.Ε., να καταρτίσουμε εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, ο οποίος μάλιστα υπερψηφίστηκε από τη Γενική Συνέλευση και κατατέθηκε κατόπιν στο Τμήμα Μεταφορών Κοζάνης, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα αναστελλόταν η λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας. Τον παραπάνω κανονισμό υπερψήφισαν μέτοχοι που κατέχουν διπλή ιδιότητα (του εργαζομένου και του μετόχου), που πιθανόν σήμερα να διαμαρτύρονται για την υπηρεσία Bank in Office.
Τέλος, οι παραπάνω αλλαγές έχουν ως μοναδικό στόχο τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά της σε ένα συνεχώς ανταγωνιστικό περιβάλλον, δεν θίγουν έως σήμερα κανέναν εργαζόμενο και θεωρούμε ότι στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να υπάρχει αμοιβαιότητα και συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων και της Διοίκησης.
Για τον λόγο αυτόν, μας είπε η κυρία Αγοραστού, μόλις ενημερωθήκαμε για την ανακοίνωση από το σωματείο εργαζομένων του ΚΤΕΛ καλέσαμε τον εκπρόσωπο της ομοσπονδίας και τον Πρόεδρο του Σωματείου με σκοπό να ξεκινήσει ένας εποικοδομητικός διάλογος και να καταλήξουμε σε θετικές λύσεις».