Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

ΕΙΚΟΝΕΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΠΟΥ ΕΠΕΝΔΥΘΗΚΑΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ

 Κείμενο του κ. Νάθενα για τα προβλήματα που προκάλεσε ο πρόσφατος χιονιάς στις σιδηροδρομικές μεταφορές και τι δείχνουν αυτά για την κατάσταση στον ΟΣΕ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ γενικότερα.

Κάποτε, εμεις οι Φίλοι του Σιδηροδρομου, επαιρομεθα και δικαιως οτι οταν σε βαριες κακοκαιριες και χιονιαδες, τα αλλα μεσα μεταφορας σταματουν να λειτουργουν, ο σιδηροδρομος εξακολουθει να κραταει ανοιχτες τις οδους επικοινωνιας και να ενωνει την Ελλάδα.

Υστερα απο οσα εγιναν το τελευταιο διημερο, δυστυχως δεν μπορουμε πλεον να το επικαλεστουμε αυτό.

Τα χαλια του αποκλεισμου αμαξοστοιχιων στον εκσυγχρονισμενο πλεον στο συνολο του κεντρικο σιδηροδρομικο μας αξονα Αθηνων / Θεσσαλονικης δεν εχουν προηγουμενο, οταν στο παρελθον με πολυ χειροτερους χιονιαδες, ποτε δεν αποκλειστηκε σιδηροδρομικα η χωρα, ουτε καν η απομονωμενη ακριτικη Φλωρινα με τις πολικες θερμοκρασιες. Αιτια ειναι η πληρης αποδιοργανωση του ΟΣΕ λογω των τρομερων ελλειψεων απο πλευρας προσωπικου που δεν εχουν αναπληρωθεί (οι τελευταιες μαζικες προσληψεις ειχαν γινει το μακρινο 1984, επι ΠΑΣΟΚ και αυτη η φουρνια εφυγε περυσι), με αποτελεσμα τα κενα στην στελεχωση του δικτυου να ειναι τραγικα, να παραμενουν κλειστοι μεγαλοι σταθμοι οπως η Κατερινη, ο Βολος, η Κορινθος και ολοι οι σταθμοι στη Βορειο Ελλαδα πλην 4. Δεν υπαρχει επισης προσωπικο γραμμης για να εκτελεσει τις απαραιτητες εργασιες, οπως παλια, για να μεινει ανοιχτη η γραμμή, χωρις προβληματα αποκλεισμου. Και οσο το ελαχιστο εναπομειναν κουρασμενο και ηλικιωμενο προσωπικο, αποχωρει κι αυτο, τοσο χανεται και η σιδηροδρομικη τεχνογνωσια αντιμετωπισης τετοιων συνθηκων, αλλα και γενικα διαχειρισης και συντηρησης του δικτυου.

Χθες και προχθες, ειδαμε εικονες ντροπης, πρωτοφανεις για τον υπερεκατοχρονο ελληνικο σιδηροδρομο.

Επρεπε ΕΓΚΑΙΡΑ να ειναι σε ετοιμοτητα και να φροντισουν να κρατησουν τη γραμμη ανοιχτη με συνεχεις εκχιονισμους με χρηση ντηζελαμαξων κατι που αργησε να γινει και εγινε ελλιπεστατα. Απο 1800 οργανικες θεσεις στο ηδη κουρεμενο οργανογραμμα (επι Μνημονιων) του ΟΣΕ (που οι περισσοτερες ειναι θεσεις πρωτης γραμμης), μοναχα 800 εργαζομενοι εχουν απομεινει, με αποτελεσμα να λειτουργουν ελαχιστοι συρμοι (δρομολογια) και σταθμοι σε σχεση με τους προβλεπομενους και η συντηρηση του δικτυου να εχει αφεθει στην τυχη της. Τοσα δις δοθηκαν για τον εκκσυγχρονισμο του δικτυου και ειδικα στην γραμμη Αθηνων / Θεσσαλονικης και απαξιωνονται τραγικα. Που ειναι οι εστω 300 προσληψεις πρωτης αναγκης σε προσωπικο σταθμαρχων, κλειδουχων και συντηρησης / φυλαξης / επιθεωρησης γραμμης και εγκαταστασεων που εχει ζητησει επανειλημενα η σημερινη Διοικηση του ΟΣΕ κα τα συναρμοδια Υπουργεια εξακολουθουν να κωφευουν ????

Συνευθυνη στα χαλια εχει και η "ιταλικη" ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ως ο μοναδικος πάροχος επιβατικων σιδηροδρομικων μεταφορών, με εμπειροτατη ιταλικη σιδηροδρομικη εταιρεια ως μητρικη, εχει επιδειξει στη χωρα μας επιδοση που προσεγγιζει το μηδεν, πολυ κατω απο την βάση. Δεν ειναι μονο οτι κοροιδευει τον κοσμο και με διαφορα προσχηματα δεν εκτελει πολλα απο τα δρομολογια για τα οποια επιδοτειται ετησιως με πενηντα εκατ. ευρω στο πλαισιο των ΥΓΟΣ (Υπηρεσιες Γενικου Οικονομικου Συμφεροντος), αφηνοντας την ελληνικη Περιφερεια με πλημμελή ή χωρις καθολου σιδηροδρομικη εξυπηρετηση, ειναι επισης οτι δεν εχει ακομα προσλαβει τον απαραιτητο αριθμο προσωπικου για να καλυψει τις αναγκες εξυπηρετησης (και τετοιου ειδους εκτακτες αναγκες) στο συνολο του ενεργου σιδηροδρομικου δικτυου της χωρας. Και επισης σε κρισεις οπως η χθεσινοπροχθεσινη, αδυνατει να τις διαχειριστει σωστά και να προβλεψει και εφαρμοσει τις απαιτουμενες ενεργειες...Αφου γνωριζαν τα προβληματα που θα υπαρξουν, θα έπρεπε να επιστρατευσουν ντηζελαμαξες στα δρομολογια...Και αλλα πολλα....
(παρεπιπτοντως, στην Ρωσια, την Σιβηρια, τη Νορβηγια, την Φιλανδια και αλλες υπερβορειες χωρες πως τα καταφερνουν και δεν διακοπτεται η λειτουργια του σιδηροδρομου ???)

.Ως εδω πιά η απαξιωση του σιδηροδρομου στη χωρα μας.

ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ οτι στην Οινοη που κολλησαν οι αμαξοστοιχιες, τελικα μετα απο παμπολλες ωρες ταλαιπωριας των επιβατων, τους μετεφεραν στην Αθηνα με .........λεωφορεια. Πως ενας φιλοτιμος σιδηροδρομικος ανεχεται και δεχεται κατι τετοιο ? Στην Ιαπωνια θα εκαναν χαρακιρι οι (υψηλά καθημενοι) υπευθυνοι τετοιας ξεφτιλας....

Που ειναι ο παλιος ΟΣΕ με το εμπειρο προσωπικο του, που στις κακοκαιριες αυτου του ειδους εβγαινε παλληκαρι και κρατουσε ανοιχτο το δικτυο ???? Ακομα και στις πολικες θερμοκρασιες της Φλωρινας, του Σιδηροκαστρου και του Εβρου......

Κλεινω θυμιζοντας οτι στον χειροτερο χιονιά των τελευταιων 40 χρονων που εκοψε την Ελλαδα στα δυο, το 1987, το τραινο, εστω και με προβληματα, ηταν το μονο μέσο που συνεχισε να λειτουργει κρατωντας ενωμενη την Ελλαδα, γι αυτο και ο τοτε Προεδρος Δημοκρατιας Χρ. Σαρτζετακης που βρισκοταν στη Θεσσαλονικη, μαζι με τον Προεδρο της Δημοκρατιας της Πορτογαλιας Μαριο Σοάρεζ (σε επισημη επισκεψη του τελευταιου στη χωρα μας), χρησιμοποιησαν το τραινο για την επιστροφη τους απο Θεσσαλονικη σε Αθηνα.

Ευτυχως που τότε ηταν 1987 και οχι 2022...

(η φωτογραφια του Αποστολου Κουρμπελη στο Νέο Επιβατικό Σταθμό Θεσσαλονικης, ειναι απο την επομενη μερα, εκεινης της φοβερης νυχτας)

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ (Σ.Φ.Σ.) ΕΛΛΑΔΟΣ GROUP

sakisgeorgiadis