Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

Δήμκας (ΟΑΣΘ) για flyover : "Να βοηθήσουμε όλοι να αμβλυνθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα"

Συνέντευξη στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού ATLAS TV, παραχώρησε ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας , με πολύ σωστές τοποθετήσεις, που αγγίζουν την καρδιά του προβλήματος ... ή μάλλον του "εφιάλτη", που... θα βιώσουν οι Θεσσαλονικείς, με την εκκίνηση του περιβόητου flyover.



ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:


 Το έργο της υπερυψωμένης οδικής αρτηρίας γνωστής ως flyover αναμένεται να αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα της Θεσσαλονίκης και θα μας ταλαιπωρήσει σίγουρα μέχρι να ολοκληρωθεί. Σίγουρο είναι ότι θα επηρεαστεί και η αστική συγκοινωνία της πόλης. 

"Όσο μεγαλύτερος φόρτος κυκλοφοριακός υπάρχει μέσα στην πόλη τόσο πιο δύσκολη είναι η διέλευση των λεωφορείων, άρα είναι λογικό να μην μπορεί να βγει το σύνολο των δρομολογίων. Εύχομαι να μην γίνει κάτι τέτοιο. Εύχομαι να μπορέσουν να κρατηθούν, αν μη τι άλλο οι κεντρικοί οδικοί άξονες ανοιχτεί και να μπορέσουν τα λεωφορεία να χρησιμοποιούν το δρόμο απροβλημάτιστα". 

Μόλις ξεκινήσουν τα έργα θα φανούν τα προβλήματα της λειτουργίας του κυκλοφοριακού και συγκεκριμένα στις αστικές μετακινήσεις.

"Νομίζω ότι είναι αυτονόητο ότι από τη στιγμή που θα κλείσουν έστω και μια λωρίδα στον περιφερειακό ότι το κέντρο της πόλης θα επιβαρυνθεί. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει και μείωση των δρομολογίων που θα μπορούν να εκτελούν τα λεωφορεία. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν δεν υπάρχουν δρόμοι, όταν δεν υπάρχει πρόσβαση να περάσει ένα λεωφορείο, όσα λεωφορεία και να βγάλεις στο δρόμο, όσα καινούρια λεωφορεία να έχεις διαθέσιμα, η συχνότητα δεν θα μπορεί να διορθωθεί γιατί θα βγαίνουν λιγότερα δρομολόγια. 

Βλέπω το τελευταίο χρονικό διάστημα, βλέπουμε μάλλον σαν εργαζόμενοι, γιατί είμαστε στο δρόμο, ότι όντως από την πλευρά της τροχαίας, τουλάχιστον για τις κεντρικές οδικές αρτηρίες, υπάρχει μια εντατικοποίηση της αστυνόμευσης, ούτως ώστε αν μη τι άλλο κεντρικές οδοί και γνωρίζετε πολύ καλά τη Θεσσαλονίκη δυστυχώς δεν έχει πολλούς δρόμους.

Οι κεντρικοί δρόμοι είναι η Εγνατία, είναι η Τσιμισκή, είναι η παραλιακή και η Μητροπόλεως που διατρέχουνε όλο το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αν υπάρχει αστυνόμευση εκεί πέρα και μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι, και με τις κάθετες οδούς βέβαια, σαφέστατα θα υπάρχει μια βελτιστοποίηση της ροής. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να γίνουν βήματα σε συνεργασία και με τον Εμπορικό Σύλλογο, ούτως ώστε να υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες φορτοεκφόρτωσης , γιατί είναι λογικό ότι και τα μαγαζιά θα πρέπει να έχουν συνεχόμενη τροφοδοσία όπως επίσης και με την αποκομιδή των απορριμμάτων τουλάχιστον να μην βγαίνουν κατά τις ώρες που υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους, τα απορριμματοφόρα. 

Να κάνουμε ό,τι μπορεί ο καθένας από το χέρι του ούτως ώστε να μπορέσουμε να διευκολύνουμε όσο χρονικό διάστημα κρατήσουν τα έργα στο περιφερειακό.

Όσο είναι ελεύθερες οι λεωφορειολωρίδες, αλλάζει προς το καλύτερο και αυτό. Το στοίχημα είναι, και το ξέρετε πολύ καλά, έχουν γίνει και οι ανακοινώσεις, ότι είναι κάτι το οποίο φωνάζαμε χρόνια ολόκληρα. Θα έπρεπε να ενισχυθεί ο οργανισμός με οδηγούς. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι προσλήψεις οδηγών έχουν γίνει από το 2011 στον οργανισμό. Ξέρω ότι έχουν ξεκινήσει διαδικασίες να προσληφθούν 150 άτομα, ούτως ώστε και ο οργανισμός να μπορέσει να βγάλει περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους. 

Οτιδήποτε γίνεται προς τη θετική κατεύθυνση, εννοείται ότι θα βοηθήσει στο να αμβλυνθεί το πρόβλημα. Πρόβλημα θα υπάρχει. Νομίζω ότι το έχουμε καταλάβει όλοι, το έχουμε συνειδητοποιήσει όλοι.
Το θέμα είναι να γίνονται κινήσεις για να αμβλυνθεί το πρόβλημα"
 

Εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αναμένουν να διαπιστώσουν τα προβλήματα που θα προκύψουν και μαζί με το επιβατικό κοινό θα υπομείνουν την ταλαιπωρία και τις καθυστερήσεις λόγω του αναμενόμενου κυκλοφοριακού εμφράγματος.


sakisgeorgiadis