Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

Τι απέγιναν οι δείκτες ποιότητας του ΟΑΣΘ;

Την Τρίτη 22/12/2020, ψηφίστηκε στη Βουλή ο Ν.4764/20, με "Ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς....". Σε αυτόν -άρθρο 142- προβλέφθηκε -με έναρξη την 1-1-2021, ......η καταβολή της κρατικής επιδότησης του ΟΑΣΘ, ανάλογα με τους δείκτες ποιότητας ή όπως λέει ο νόμος " με βάση το παραγόμενο συγκοινωνιακό έργο και δείκτες έργου, κόστους και ποιότητας, στους οποίους περιλαμβάνονται υποχρεωτικώς τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο κατώτερος επιτρεπτός βαθμός ικανοποίησης πελατείας, καθώς και οποιοιδήποτε άλλοι δείκτες εφαρμόζονται διεθνώς στα συγκοινωνιακά δεδομένα.".

Δύο χρόνια μετά, μπορούν οι αρμόδιοι, να παραθέσουν έναν έστω δείκτη (έργου, κόστους και ποιότητας) που εφαρμόστηκε για τον υπολογισμό της επιδότησης;

Γιατί νομοθετούνται πράγματα που δεν μπορούν να εφαρμοστούν;





ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος A’ 256/23.12.2020

ΝΟΜΟΣ 4764/2020

ΑΡΘΡΟ 142

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) λαμβάνει επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κάλυψη του συνολικού ετήσιου λειτουργικού του ελλείμματος με βάση το παραγόμενο συγκοινωνιακό έργο και δείκτες έργου, κόστους και ποιότητας, στους οποίους περιλαμβάνονται υποχρεωτικώς τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο κατώτερος επιτρεπτός βαθμός ικανοποίησης πελατείας, καθώς και οποιοιδήποτε άλλοι δείκτες εφαρμόζονται διεθνώς στα συγκοινωνιακά δεδομένα. 

Το ποσό της επιδότησης για την κάλυψη του λειτουργικού κόστους του Ο.Α.Σ.Θ. καθορίζεται κατόπιν αξιολόγησης του προϋπολογισμού του Ο.Α.Σ.Θ. από τη Διεύθυνση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης και την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του εποπτεύοντος Υπουργείου, λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους και τα ανώτατα όρια του εκάστοτε ισχύοντος Μ.Π.Δ.Σ.. Η ως άνω επιδότηση δεν υπόκειται σε καθεστώς Φ.Π.Α. 

Η τακτική επιδότηση προς τον Ο.Α.Σ.Θ. καταβάλλεται σε δώδεκα (12) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του Ο.Α.Σ.Θ., δύνανται, εντός της εγκεκριμένης ετήσιας επιδότησης, να καταβάλλονται στον Ο.Α.Σ.Θ. περισσότερες της μιας μηνιαίες δόσεις. 

Σε περίπτωση που απαιτηθεί, δύνανται να καταβάλλονται στον Ο.Α.Σ.Θ., εκτός από την τακτική επιδότηση, και έκτακτες επιχορηγήσεις. 

Οι ανωτέρω επιδοτήσεις που καταβάλλονται από τον κρατικό προϋπολογισμό στον Ο.Α.Σ.Θ., είναι ακατάσχετες στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης για οφειλές αυτού στη Φορολογική Διοίκηση, και μη δεκτικές συμψηφισμού με οφειλές του εν λόγω Οργανισμού προς το Δημόσιο ή Ασφαλιστικά Ταμεία ή λοιπούς Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης και για τη λήψη αυτών των επιδοτήσεων δεν απαιτείται η έκδοση και προσκόμιση ασφαλιστικών και φορολογικών ενημεροτήτων. 

Όλες οι κρατικές επιχορηγήσεις που έλαβε ο Ο.Α.Σ.Θ. από την 25η.7.2017, οπότε και πέρασε στον πλήρη έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με τον ν. 4482/2017 (Α΄ 102), απαλλάσσονται από τον Φ.Π.Α.. Οποιοδήποτε ποσό έχει καταβληθεί, ή πρόκειται να καταβληθεί, που αφορά σε Φ.Π.Α. από τις ληφθείσες κρατικές επιχορηγήσεις, από την 25η.7.2017 έως την έναρξη ισχύος της παρούσας, θεωρείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν και δύναται να αναζητηθεί από τον Οργανισμό. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, καθώς και κάθε άλλη σχετική αναγκαία λεπτομέρεια. 

Το παρόν τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2021

sakisgeorgiadis