Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021

Τι αλλαγές φέρνει στα ΚΤΕΛ ο Ν.4850/21

 Για τις αλλαγές, που φέρνει ο Ν.4850/21, ενημερώνει με χρήσιμο και αναλυτικό έγγραφό της η Ομοσπονδία ΠΟΑΥΣ.

Αναλυτικά:

Σας στέλνουμε για ενημέρωσή σας τον πίνακα περιεχομένων του Ν.4850/2021 (Α208), καθώς και όσα άρθρα αφορούν στα ΚΤΕΛ ως εξής: 

1 —Άρθρο 41

a) Με το άρθρο αυτό θεσπίζεται ανώτατο όριο ηλικίας για τους οδηγούς των φορτηγών και λεωφορείων Δ.Χ. στα 67 έτη.

β) Για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων και για οδηγούς τουριστικών λεωφορείων που χρησιμοποιούνται για μεταφορά μαθητών στα 65 έτη και

γ) Για την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης στον ΕΦΚΑ ιδιοκτήτη φορτηγού ή λεωφορείου δημόσιας χρήσης δεν απαιτείται η κατάθεση της άδειας οδήγησης, εφόσον επιθυμεί τη συνέχιση της απασχόλησής του, κ.λπ..
 
2 - Άρθρο 42

Με το άρθρο αυτό αντικαθίσταται το άρθρο 13 του ν.2963/2001, όπως αυτό ίσχυσε με όλες τις τροποποιήσεις του μέχρι τη δημοσίευση του νέου νόμου,

Με την παρ. 1 συνεχίζει να επιβάλλεται η εισφορά 5% επί του συνόλου των ακαθάριστων εισπράξεων που προκύπτουν από την απόφαση του κομίστρου (όχι από τα μισθωμένα), η οποία δεν υπολογίζεται ως φορολογητέο εισόδημα.

Για την κατάθεση των ποσών της εισφοράς αυτής συστήνονται δύο τραπεζικοί λογαριασμοί του ΚΤΕΛ ως εξής:

α) ένας τραπεζικός με ποσοστό 3% για την ανανέωση του στόλου σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12 Ν.2963/2001 και

β) ένας τραπεζικός με ποσοστό 2% αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής.

Τα ποσά α και β κατατίθενται ανά τρίμηνο και το αργότερο εντός τριών μηνών από τη λήξη του. Επίσης τα ποσά αυτά μπορεί να χρησιμοποιούνται και για άλλους σκοπούς για την αντιμετώπιση έκτακτων συνθηκών και ταμειακών αναγκών.

Με τις παρ. 2 και 3 ρυθμίζονται οι εκκρεμείς οφειλές που έχουν υπαχθεί σε δόσεις, οι οποίες συνεχίζουν να κατατίθενται στο λογαριασμό 1% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, όπως αναλυτικά ορίζεται με τις παρ. αυτές, ο οποίος (λογαριασμός) διατηρείται σε ισχύ σύμφωνα με την παρ. 4 μέχρι την εξόφληση και της τελευταίας δόσης ρύθμισης των υπόχρεων φορέων,

Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής μιας δόσης, αυτή (η ρύθμιση) χάνεται και το συνολικό ποσό της οφειλής εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο κατά ΚΕΔΕ.

Με την παρ. 5 ορίζεται ο τρόπος κλεισίματος του λογαριασμού αυτού (1%) μετά την εξάντληση του συνόλου των πόρων του.

Τέλος με την παρ. 6 καταργούνται οι κανονιστικές αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ' εφαρμογή του άρθρου 13 του Ν.2963/2001 μέχρι την αντικατάστασή του με το παρόν άρθρο (άρθρο 42).

3 —Άρθρο 43

Με το άρθρο αυτό ορίζονται τα Δευτεροβάθμια όργανα εξέτασης καταγγελιών ως προς την εφαρμογή των Κανονισμών 181/2011, 1371/2007 και 2006/2004 για τα δικαιώματα των επιβατών και αντικατάστασης των παρ. 4 και 6 του Ν.4313/2014 (Α261).

Για τις δημόσιες εθνικές τακτικές αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών Δευτεροβάθμια όργανα ορίζονται οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων Π.Ε. ή Περιφερειών, πλην των περιπτώσεων 6 και ε της παρ. 1 του άρθρου αυτού.

Επίσης με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου ορίζονται οι Αρμόδιες Αρχές σχετικά με τη συνεργασία των Εθνικών Αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας.
 
4 - Άρθρα 45, 46 και 47

Με τα άρθρα αυτά επέρχονται τροποποιήσεις στο Ν.Δ. 1061/1971 σχετικά με θέματα μεταβίβασης Δ.Χ. οχημάτων και ειδικά περί απώλειας και αμετάκλητης ανάκλησης ιδανικού μεριδίου (κυρίως κληρονομικών), περί καταβλητέου τιμήματος εξαγοράς ιδανικού μεριδίου και θεμάτων ανάκλησης ιδανικού μεριδίου προς παραχώρηση σε άλλο δικαιούχο, κ.λπ„

5 — Άρθρο 66

Με το άρθρο αυτό παρατείνονται τα όρια ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία των οχημάτων ΚΤΕΛ ΑΕ και ΚΤΕΛ, Τουριστικών, κ.λπ., των οποίων το ισχύον όριο συμπληρώνεται από 1-1-2020 έως και 31-12-2022.

Ειδικότερα για τα αστικά, ημιαστικά και υπεραστικά λεωφορεία αναστέλλεται ως ανωτέρω η ισχύς του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν.2963/2001 μέχρι 31-12-2022.

Ομοίως και οι σχετικές διατάξεις για τα Ειδικά Τουριστικά λεωφορεία (μέχρι 31-12-2022).
 
6 - Άρθρο 75

Το άρθρο αυτό αφορά στις καταργούμενες διατάξεις, εκ των οποίων:

α) Η περ. Ιγ αφορά στην κατάργηση των λοιπών αρμοδιοτήτων της ΡΑΕΜ (ως προς την εφαρμογή του Καν, 181/2011).

β) Με την περ. Ιε καταργείται η παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.19Ο3/199Ο, όπως είχε διαμορφωθεί με το άρθρο 36 του Ν.4663/2Ο2Ο, περί της πολλαπλής μίσθωσης με κόμιστρο ΕΔΧ αυτοκίνητο (ταξί) και

γ) Με την παρ. στ καταργείται ρητά η περ. α της παρ. 1 του άρθρου 13 του Ν.2963/2001 (Α268) περί της εισφοράς του ενός τοις εκατό (1%) για την ενίσχυση των ασθενέστερων ΚΤΕΛ ΑΕ και ΚΤΕΛ και την εκπόνηση μελετών και έργων εκσυγχρονισμού των φορέων αυτών. Η καταβολή της καταργηθείσας εισφοράς του πρώτου εδαφίου δεν αναζητείται ως δικαιολογητικό για τη χορήγηση των οικονομικών ενισχύσεων του άρθρου 12 του Ν.2963/2001.

7 - Άρθρο 81

Το άρθρο αυτό αφορά στην παράταση των καταληκτικών ημερομηνιών σύγκλησης των Γενικών Συνελεύσεων των Αστικών Συνεταιρισμών και της παράτασης της θητείας των ΔΙΣ. αυτών, καθώς και στην τροποποίηση της παρ, 2 του άρθρου 5 του Ν. 1667/1986.

sakisgeorgiadis