Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

Καταργείται η ειδική εισφορά 1% για τα "αδύναμα ΚΤΕΛ"

ΝΕΩΤΕΡΟ: Ψηφίστηκε στο Ν.4850/21 (ΦΕΚ Α' 208/5-11-2021) , άρθρο 42
Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορούν – μεταξύ άλλων – στην κατάργηση της ειδικής εισφοράς 1% για την ενίσχυση των ασθενέστερων ΚΤΕΛ ("αδύναμα ΚΤΕΛ") προβλέπει το.... νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για την εκπαίδευση και εξέταση των υποψήφιων οδηγών, που ψηφίζεται αύριο 3/11/2021.

Η ειδική εισφορά 1%, δεν επιβάρυνε την τιμή των εισιτηρίων, λειτουργεί με εσωτερική υφαίρεση στο κόμιστρο του ΚΤΕΛ και αποτελούσε ουσιαστικά, έναν αναδιανεμητικό λογαριασμό αλληλεγγύης των ισχυρών προς τα "αδύναμα" ΚΤΕΛ.

Με την κατάργησή της δεν αλλάζουν τα κόμιστρα, αφού συνολικά η ειδική εισφορά παραμένει στο 5%. Το 1% που κατέθεταν τα ΚΤΕΛ στο Τ.Τ. θα το καταθέτουν πλέον στο λογαριασμό για έργα υποδομών.


Συνοπτικά, από τη γνωστή εισφορά 5% στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ, που υπάρχει ενσωματωμένη στην τιμή των εισιτηρίων, πρέπει να διατίθεται :
  • 3% αποκλειστικά για ανανέωση στόλου και 
  • 2% για έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των εταιρειών ΚΤΕΛ.

Το υπόλοιπο που απέμεινε στο λογαριασμό του νέου Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, με ΙΒΑΝ GR8702606450000010200123896, θα επιστραφεί σε κάθε ΚΤΕΛ αναλογικά.


Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΟΠΩΣ ΜΠΗΚΕ ΣΤΟ Σ/Ν

Άρθρο 42 Ρυθμίσεις θεμάτων ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. – Αντικατάσταση άρθρου13 ν. 2963/2001 


1. Το άρθρο 13 του ν. 2963/2001 (Α’ 268) περί ειδικού λογαριασμού αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 13 Εισφορές αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ 

1. Για την ανανέωση των λεωφορείων και την υλοποίηση έργων υποδομής αστικών και υπεραστικών Κ.Τ.Ε.Λ. και Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., επιβάλλεται εισφορά πέντε τοις εκατό (5%) επί του συνόλου των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων που προκύπτουν από την εκάστοτε ισχύουσα απόφαση κομίστρου των αστικών και υπεραστικών Κ.Τ.Ε.Λ., Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., της Δ.Ε.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ. Η εισφορά του πρώτου εδαφίου, ως εισφορά ειδικού σκοπού, δεν υπολογίζεται ως φορολογητέο εισόδημα και κατατίθενται σε τραπεζικούς λογαριασμούς που συστήνονται ειδικά για τον σκοπό αυτό. 

Ειδικότερα: 

α. Ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) διατίθεται αποκλειστικά για την ανανέωση του στόλου, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12. 

β. Ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) διατίθεται με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση έργων υποδομής και εκσυγχρονισμού του Κ.Τ.Ε.Λ. ή Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., ιδίως σταθμών ή πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων, σταθμών στέγασης και συντήρησης, μηχανοργάνωσης, κατασκευής εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης και πληροφόρησης κοινού. 

γ. Τα ποσά των περ. α΄ και β΄ δύνανται να χρησιμοποιούνται και για άλλους σκοπούς, οι οποίοι ανάγονται στην εύρυθμη λειτουργία του Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. ή Κ.Τ.Ε.Λ., λόγω αντιμετώπισης εκτάκτων συνθηκών και ταμειακών αναγκών. Οι εισφορές των περ. α’ και β’ της παρ. 1 κατατίθενται ανά τρίμηνο και το αργότερο εντός των επόμενων τριών (3) μηνών από τη λήξη του. 


2. Εκκρεμείς οφειλές μηνιαίων καταβολών για τους συγκοινωνιακούς φορείς Κ.Τ.Ε.Λ., Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και τη Δημοτική Επιχείρηση ΡΟΔΑ, που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση δόσεων, κατ’ εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν. 4663/2020 (Α’ 30), συνεχίζουν να κατατίθενται στον ειδικό λογαριασμό εισφοράς 1% που έχει συσταθεί στο Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, με ΙΒΑΝ GR8702606450000010200123896, κατ’ εφαρμογή της υπό στοιχεία Βοικ.7956/626/14/24-2-2014 (Β’ 449) κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος διατηρείται σε ισχύ, μέχρις ότου καταβληθούν όλες οι μηνιαίες οφειλές δόσεων από τους ανωτέρω υπόχρεους φορείς. 

3. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής μιας δόσης από υπόχρεο φορέα της παρ. 3, η ρύθμιση χάνεται και το συνολικό μη καταβληθέν ποσό της οφειλής εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο κατά τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974, Α’ 90). 48 

4. Με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και ύστερα από προτάσεις της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Σ.) και της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ.) διατίθεται, μέχρι εξαντλήσεώς του, στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, τη Δ.Ε.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ, αναλογικά, το συνολικό συγκεντρωθέν ποσό στον ειδικό λογαριασμό της παρ. 2, που συγκεντρώθηκε από τις εισφορές των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, κατ’ εφαρμογή του παρόντος άρθρου όπως ίσχυε μέχρι την αντικατάστασή του με το παρόν και ο οποίος διατηρείται σε ισχύ μέχρι την εξόφληση και της τελευταίας δόσης ρύθμισης των υπόχρεων φορέων. 

5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, καθορίζονται οι διαδικασίες για το κλείσιμο του ειδικού λογαριασμού εισφοράς 1% της παρ. 2, μετά την εξάντληση του συνόλου των πόρων αυτού. 

6. Κανονιστικές αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογή του παρόντος άρθρου όπως ίσχυε μέχρι την αντικατάστασή του με το παρόν, καταργούνται.»

sakisgeorgiadis