Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ! Mercedes και Solaris κατέθεσαν προσφυγή κατά του διαγωνισμού για 770 αστικά λεωφορεία ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ

 Όπως έγραψε το sakisgeorgiadis από την πρώτη μέρα, ο "μεγάλος διαγωνισμός για 770 λεωφορεία για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ", θα περάσει από "χίλια κύματα", μέχρι να ολοκληρωθεί ...κάποια στιγμή στο μέλλον. 
Θυμίζουμε ότι ....η πρώτη απόπειρα διενέργειας του διαγωνισμού, στέφθηκε από παταγώδη αποτυχία, καθώς μετά από προσφυγές της Mercedes Benz ΕΛΛΑΣ Α.Ε. και ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. (Scania), η ΑΕΠΠ (Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών), ακύρωσε το διαγωνισμό στο σύνολό του (ολόκληρη η απόφαση ακύρωσης του "διαγωνισμού Σπίρτζη" εδώ).

Οι προσφυγές είναι εκατοντάδες σελίδες, αλλά ενδεικτικά θα παραθέσουμε σήμερα τους 14 λόγους που επικαλείται η SOLARIS. Σε επόμενα άρθρα μας, θα αναλύσουμε το σύνολο των επιχειρημάτων των εταιρειών, που πιθανώς θα οδηγήσουν σε ακύρωση και αυτού του διαγωνισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί κατέθεσε οργισμένη προσφυγή η MERCEDES στο διαγωνισμό για λεωφορεία ΟΑΣΑ - ΟΑΣΘ




Περιληπτικά, οι λόγοι που επικαλείται η SOLARIS.




Πρώτος λόγος- αναρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά να υπογράψει τη διακήρυξη

Δεύτερος λόγος- καθ’ υπέρβαση των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής παρασχέθηκε μόνο ο ελάχιστος κατά νόμον χρόνος για την υποβολή των προσφορών

Τρίτος λόγος– απρόσφορη και καθ’ υπέρβασιν των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας η κατάστρωση του αντικειμένου της υπό ανάθεση σύμβασης σε πέντε τμήματα, με αναλογία άνω του 50% για προμήθεια λεωφορείων με συμβατικά μη φιλικά στο περιβάλλον καύσιμα (πετρέλαιο, συμπιεσμένο φυσικό αέριο – CNG), αντί των εναλλακτικών πηγών ενέργειας και οχημάτων με μηδενικούς ρύπους 

Τέταρτος λόγος- παράβαση του ν. 4710/2020και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161

Πέμπτος λόγος- δυνατότητα συμμετοχής τρίτων χωρών εκτός ΕΕ –ΕΟΧ -ΣΔΣ

Εκτος λόγος- ουσιώδεις ασάφειες της διακήρυξης, αποτρεπτικές κατάρτισης ορθολογικής προσφοράς – δεν μνημονεύεται πόσα οχήματα και από ποια τμήματα θα κατανεμηθούν σε Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα αμαξοστάσια που θα σταθμεύουν τα ηλεκτρικά οχήματα και φόρτιση, τα δρομολόγια και τον ακριβή τόπο παράδοσης τους


Εβδομος
λόγος- μη νόμιμοι οι όροι 2.5 του παραρτήματος Ι Τεχνικές Προδιαγραφές Δ και Ε, αντίστοιχα, και ο όρος 11 του Παραρτήματος ΙΙ Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων λόγω παράβασης της αρχής της σαφήνειας, της διαφάνειας και του ίσου μέτρου κρίσεως - Ουσιώδες έλλειμμα πληροφόρησης σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων(τμήματα 4 & 5).

Ογδοος λόγος- παράνομος ο όρος 2.29 του παραρτήματος Δ και Ε σχετικά με τα συστήματα έκτακτης (συμπληρωματικής) φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων(τμήματα 4 & 5)

Ένατος λόγος- μη νόμιμο το κριτήριο Α7 των όρων2.1.3.4 και 2.3.1.5 σχετικά με την ύπαρξη συστήματος προστασίας συσσωρευτών έναντι πυρκαγιάς ως υποκριτήριο αξιολόγησης του τμήματος 4 και 5 αντίστοιχα– παράβαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης

Δέκατος λόγος- μη νόμιμο το κριτήριο Α2 των όρων 2.1.3.4 και 2.3.1.5 σχετικά με την απαίτηση του κανονισμού UNECER85 ως υποκριτήριο αξιολόγησης του τμήματος 4 και 5 αντίστοιχα-

Ενδέκατος λόγος–μη νόμιμος ο λόγος βαθμολογίας μεταξύ οικονομικής και τεχνικής προσφοράς – υπέρβαση άκρων ορίων διακριτικής ευχέρειας

Δωδέκατος λόγος- ο ΟΑΣΘ βρίσκεται υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης - αβεβαιότητα στους οικονομικούς φορείς ως προς τη φερεγγυότητά του για την ανάληψη υποχρεώσεων

Δέκατος τρίτος- αβέβαιη χρηματοδότηση

Δέκατος τέταρτος λόγος–αστοχίες και ουσιώδης διάσταση στις θέσεις της Α.Α. επί της προηγηθείσης διαβούλευσης του διαγωνισμού.


sakisgeorgiadis