Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021

ΔΕΘ 2021 : Φωτορεπορτάζ απ΄όσα είδαμε στο χώρο των μεταφορών -συγκοινωνιών (ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, ΟΣΕ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΥΠΟΜΕ, ΚΙΟΛΕΪΔΗΣ)

Φωτορεπορτάζ για το sakisgeorgiadis.blogspot.com : Γιώργος Αρβανίτης


Ολοκληρώθηκε την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου η 85η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, η πρώτη Covid-free διοργάνωση, αφήνοντας μια αίσθηση ικανοποίησης αναφορικά με την ....προσέλευση του κόσμου και τη συμμετοχή των εκθετών σε αυτή.

Μιας και το εν λόγω blog ασχολείται με τα συγκοινωνιακά θέματα θα εστιάσουμε στο τι είδαμε στην θεματολογία του.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ FACEBOOK "ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΚΤΕΛ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ)". ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΔΩ


ΟΑΣΘ/ΟΣΕΘ

Ο ΟΑΣΘ και ο ΟΣΕΘ συμμετείχαν στην ΔΕΘ με κοινό σταντ. Από μεριάς του Οργανισμού Αστικών Συνγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ενημερωθήκαμε για την επικείμενη αύξηση του στόλου με επιπλέον 80 leasing λεωφορεία. Ήδη έτοιμος για κυκλοφορία και ταξινομημένος ένας σημαντικός αριθμός αυτών και κάποια από αυτά έχουν βγει από την Τετάρτη στο δρόμο.

Στον ΟΣΕΘ μας δόθηκε η Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων του 2020, μια εξαιρετικά προσεγμένη έκδοση και γεμάτη χρήσιμες πληροφορίες και οφείλουμε να δώσουμε πολλά συγχαρητήρια στους συντελεστές που την επιμελήθηκαν. Πληροφορηθήκαμε τις δράσεις και τα μέτρα του Οργανισμού για την αντιμετώπιση της πανδημίας, για τις ενέργειες του ώστε να εμπιστευτεί ξανά ο πολίτης της Θεσσαλονίκης τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τις συμβάσεις που έκανε με τα ΚΤΕΛ για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου καθώς και για τους στόχους του στο άμεσο μέλλον με χαρακτηριστικότερα σημεία την ανασχεδίαση του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών τόσο σε στο άμεσο μέλλον όσο και – πολύ περισσότερο – με την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό και τις σημαντικές αλλαγές που θα επιφέρει αυτή στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

 








ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ

Απέναντι ακριβώς βρισκόταν το σταντ της Αττικό Μετρό όπου ενημερωθήκαμε για την πρόοδο του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων σε όλο το μήκος, τόσο της βασικής γραμμής από τον Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό ως το αμαξοστάσιο της Νέας Ελβετίας όσο και στην επέκταση προς την Καλαμαριά και το σύνολο σχεδόν των σταθμών και των υποδομών του. Οι εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου προχωρούν πλέον με ταχείς ρυθμούς ενώ έχουν ήδη παραληφθεί οι 15 από τους 18 συρμούς που θα δρομολογηθούν και έχει ήδη αρχίσει η δοκιμαστική τους λειτουργία στο τμήμα από το αμαξοστάσιο μέχρι τον σταθμό Συντριβάνι-ΔΕΘ. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωμένο μέχρι το 2023 – και για πρώτη φορά φαίνεται να μην είναι ανέκδοτο ο χρόνος παράδοσης του. Ωστόσο όπως μας επισήμαναν στελέχη της Αττικό Μετρό αυτό προϋποθέτει την απουσία επιπλέον εμποδίων στην ολοκλήρωση του από συγκεκριμένες ομάδες πολιτών. Επίσης πληροφορηθήκαμε ότι επίκειται άμεσα (αν δεν έχει ήδη ξεκινήσει) μια έρευνα με συνεντεύξεις σε νοικοκυριά της Θεσσαλονίκης σχετικά με τις συνήθειες μετακίνησης προκειμένου να εξαχθούν χρήσιμα δεδομένα που θα βοηθήσουν στον βέλτιστο προγραμματισμό και τον σχεδιασμό των δρομολογίων.

 




ΟΣΕ

Στον αύλειο χώρο του περιπτέρου 15 την παράσταση έκλεψε η ανακατασκευασμένη εστιάμαξα του Simplon-Orient Express συγκεντρώνοντας πλήθος επισκεπτών που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Το Simplon-Orient Express δρομολογήθηκε για πρώτη φορά το 1920 ως διακλάδωση της γραμμής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη από Βελιγράδι για Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το όχημα-εστιατόριο που εκτέθηκε κατασκευάστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1926 για λογαριασμό της Companie Internationale des Wagons Lits (CIWL) και εντάχθηκε στον Ελληνικό κλάδο του Simplon-Orient Express το 1951. 





Το 1963 πέρασε στην ιδιοκτησία των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ), προδρόμου του ΟΣΕ και χρησιμοποιήθηκε στις διεθνείς σιδηροδρομικές συνδέσεις Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express μέχρι και το 1998 οπότε και αποσύρθηκε της κυκλοφορίας. Η αποκατάσταση του έγινε στην μορφή που είχε το 1963 όταν και αποκτήθηκε από τους ΣΕΚ και η δουλειά που έχει γίνει είναι εξαιρετική όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στο παρακάτω βίντεο του ΟΣΕ:


  


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ)

Δίπλα ακριβώς στην μουσειακή εστιάμαξα το Υπουργείο Μεταφορών σε μια προσπάθεια προβολής της ηλεκτροκίνησης παρουσίασε δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Η αλήθεια είναι ότι θα περιμέναμε από πλευράς του Υπουργείου (δεδομένης και της προβολής που επιθυμεί να κάνει στα συγκεκριμένα οχήματα) μια πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση με περισσότερες προτάσεις από τους κατασκευαστές των συγκεκριμένων οχημάτων και (γιατί όχι;) σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ τη λειτουργία μιας ειδικής γραμμής για την περίοδο της έκθεσης στην οποία θα δούλευαν τα συγκεκριμένα οχήματα άνευ κομίστρου δίνοντας τη δυνατότητα στους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες της πόλης να τα γνωρίσουν καλύτερα. Τα οχήματα που παρουσιάστηκαν ήταν το Irizar ie-Tram που το έχουμε ήδη παρουσιάσει από αυτό το blog και το Yutong E12.


Irizar ie-Tram / Εξωτερικό, εσωτερικό, καμπίνα οδηγού





Yutong E12 / Εξωτερικό, εσωτερικό, καμπίνα οδηγού









ΝΚ ΤΡΕΪΛΕΡΣ Α.Ε.

Σε δικό της χώρο λίγο παραπέρα η ΝΚ Τρέιλερς ΑΕ (Κιολεϊδης) παρουσίασε δύο ηλεκτρικά λεωφορεία, ένα κλασικό 12 μέτρων και ένα midi 8,5 μέτρων. Το 12μετρο όχημα μάλιστα πρόκειται να τεθεί σε δοκιμαστική κυκλοφορία το επόμενο διάστημα για λογαριασμό της ΟΣΥ στην Αθήνα. Τα συγκεκριμένα οχήματα διακρίνονται για το χαμηλό τους βάρος μιας και είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο ενώ αξιοσημείωτη είναι η ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία τους η οποία αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα από φόρτιση σε φόρτιση. Το κυριότερο πλεονέκτημα όμως είναι η δυνατότητα παραγωγής τους στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στην βιομηχανική περιοχή του Βόλου με ελληνική προστιθέμενη αξία άνω του 51% αν συνυπολογίσουμε το ότι το ηλεκτρολογικό υλικό των οχημάτων, οι υαλοπίνακες, τα καθίσματα και πλήθος άλλων εξαρτημάτων θα προέρχονται από ελληνικές επιχειρήσεις, με ότι συνεπάγεται αυτό τόσο για την βιώσιμοτητα των επιχειρήσεων αυτών όσο και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για όλους αυτούς τους λόγους για την πρόταση για ηλεκτρικά λεωφορεία της ΝΚ Τρέιλερς θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες αναλυτική παρουσίαση των προτάσεων της στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τόσο για τα λεωφορεία όσο και για το πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα πολλαπλών χρήσεων Elzebra που επίσης παρουσιάστηκε στην 85η ΔΕΘ και απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που επίσης συμπαράγεται στις εγκαταστάσεις της.

Κιολεΐδης 8,5m midi










Κιολεΐδης 12μ (το 12μετρο είχε το παλιό ταμπλό, τα οχήματα παραγωγής θα έχουν το ίδιο με το midi)








Πολυμηχάνημα Elzebra (Κιολεΐδης)







Γιώργος Αρβανίτης, sakisgeorgiadis.blogspot.com 28/9/2021

sakisgeorgiadis