Για την ενίσχυση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι Βρυξέλλες πρότειναν επίσης νομοθεσία που θα απαιτούσε από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα σε μεγάλους δρόμους έως το 2035. Το σχέδιο αυτό προβλέπει 3,5 εκατομμύρια δημόσιους σταθμούς φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2030, αυξάνοντας τα στα 16,3 εκατομμύρια σημεία έως το 2050, όπου και η Ευρώπη στοχεύει να είναι η πρώτη ήπειρος της Γης με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η Επιτροπή εκτιμά ότι θα χρειαστεί να δαπανηθούν 80-120 δισεκατομμύρια ευρώ σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορτιστές σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2040.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι πρώτες αντιδράσεις έχουν ήδη ξεκινήσει με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) να αντιτίθεται στο χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης, υπογραμμίζοντας πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, χρειάζονται για να βοηθήσουν στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. (δείτε:https://www.acea.auto/press-release/fit-for-55-eu-auto-industry-initial-reaction-to-europe-climate-plans/)
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η διαθεσιμότητα υποδομής, αναλύεται στους παρακάτω πίνακες:
Διαθεσιμότητα υποδομής (κλικ στους συνδέσμους)
- Ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα
- Οχήματα κυψελών καυσίμου
- Οχήματα φυσικού αερίου
Η χώρα μας διαθέτει 253 σημεία κανονικής φόρτισης, όταν η Αυστρία με 9 εκ. κατοίκους διαθέτει 6.724 και 22 σημεία ταχείας φόρτισης, όταν η Αυστρία διαθέτει 1.347. Ούτε σύγκριση βέβαια με τη Γαλλία, που διαθέτει 42.000 σημεία ή τη Γερμανία με 37.213.
Έτσι, η Ελλάδα κατατάσσεται ...τελευταία και καταϊδρωμένη σε όλους τους δείκτες προσαρμογής στην ηλεκτροκίνηση:
sakisgeorgiadis.blogspot.com