Τρίτη 13 Ιουλίου 2021

Σκληρό ροκ στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ χωρίς κλιματισμό

Σε οξείς τόνους κινήθηκε η συζήτηση στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, όταν η αντιπολίτευση αναφέρθηκε στο γεγονός ότι τα 49 μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης για..... λογαριασμό του ΟΑΣΘ από τον δήμο Λειψίας, παροπλίστηκαν εν μέσω καλοκαιριού και πανδημίας, καθώς δεν διαθέτουν ούτε κλιματισμό, ούτε παράθυρα.

«Τα λεωφορεία που αγοράσαμε (σ.σ. για λογαριασμό του ΟΑΣΘ) από το υστέρημα του Θεσσαλονικιού, δεν κυκλοφορούν. Τα λεωφορεία ήταν οι πρώτοι "τουρίστες". Τα αγοράσαμε με πρόφαση την έκτακτη ανάγκη του κορονοϊού», δήλωσε αρχικά ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης.



Παραπέμποντας στην τεχνική μελέτη της αγοράς των λεωφορείων, ο κ. Γάκης δήλωσε ότι μέσα γίνεται λόγος για συστήματα αερισμού, «δεν μιλάει όμως για συστήματα θέρμανσης/ψύξης και για πολλά άλλα».

«Η διαδικασία αναλύθηκε με κάθε της λεπτομέρεια όλο αυτό το διάστημα. Προφανώς κάποιοι έχουν ξεχάσει ποια ήταν η εικόνα της πόλης στις αστικές συγκοινωνίες το 2019 και ποια είναι η κατάσταση σήμερα», ανταπάντησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας υποστήριξε ότι η διοίκησή του δεν κρύβεται και αναζήτησε λύσεις για τις συγκοινωνίες. «Εμείς συμβάλαμε για να δοθεί η λύση με τα leasing και με τα ΚΤΕΛ. Όταν προσφέρθηκαν αυτά τα λεωφορεία από τη Λειψία, είπαμε στον ΟΑΣΘ "κάνουν αυτά; και η απάντηση ήταν ότι τα θέλουμε αύριο". Και έγιναν συγκεκριμένες διαδικασίες και ως προς τον τεχνικό τους έλεγχο. Εμείς δαπανήσαμε 11.000 ευρώ για 49 λεωφορεία γιατί πιστεύουμε ότι οι συμπολίτες μας δεν πρέπει να στοιβάζονται μέσα σε λεωφορεία τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερης ηλικίας σε και σε πολύ χειρότερη κατάσταση. Και προφανώς όλοι ξέραμε, και ο ΟΑΣΘ, ότι λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Λειψία, δεν έχουν κλιματισμό».



Ακολούθως ο κ. Ζέρβας παρέπεμψε σε διατάξεις των όρων του χρησιδανείου δήμου-ΟΑΣΘ, «με δαπάνες του χρησάμενου, θα γίνουν και οποιεσδήποτε προσαρμογές των οχημάτων κριθούν απαραίτητες κατά τη θέση αυτών σε κυκλοφορία. Ενδεικτικά: κλιματιστικά, διαμόρφωση εσωτερικού, χρωματισμός αμαξώματος, τοποθέτηση ακυρωτικών εισιτηρίων κλπ».


Υπό αυτό το πρίσμα, ο δήμαρχος ισχυρίστηκε ότι ο ΟΑΣΘ προχωράει αυτή τη στιγμή σε σύμβαση με ιδιώτη ώστε ο τελευταίος να συντηρεί τα οχήματα και να τοποθετήσει κλιματισμό. Έτσι, ο κ. Ζέρβας αποποιήθηκε τυχόν ευθυνών του δήμου, λέγοντας ότι «Όλα αυτά εκφεύγουν από τις δικές μας ευθύνες, τις προβλέψαμε και τις βάλαμε στους όρους του χρησιδανείου. Προστατεύει τον δήμο και τα λεφτά των πολιτών του δήμου».

«Είναι φανερό ότι ενοχλήθηκε ο δήμαρχος, αλλά δεν έδωσε απαντήσεις επί της ουσίας. Η αγορά είχε ένα κενό και αυτός ο οποίος εισηγήθηκε (σ.σ. ο δήμος) και τα αγοράσαμε, έχει και την ευθύνη γιατί σε αυτές τις συνθήκες δεν λειτουργούν. Να δεχόμαστε όταν έχουμε κάνει λάθος και να το διορθώνουμε εγκαίρως», σημείωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη Είναι Το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός.

«Αγοράσατε μεταχειρισμένα λεωφορεία τα οποία στις άλλες χώρες έχουν αποσυρθεί. Πήραν φωτιά, δεν κυκλοφορούν σήμερα και σε βάθος χρόνου το κόστος είναι μεγαλύτερο από τα καινούργια λεωφορεία. Κλιματισμός δεν υπάρχει», διαμήνυσε η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί», Κατερίνα Νοτοπούλου και τον κατηγόρησε ότι «πετάξατε τα λεφτά των δημοτών» από τα ανταποδοτικά τέλη που προορίζονται για καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμό και παρόλο που ο δήμος δεν έχει αρμοδιότητα για τις αστικές συγκοινωνίες.

«Διαφωνούσα από την αρχή στο γεγονός ότι ο δήμος μας δεν έχει κάποια υποχρέωση να εξυπηρετεί την κεντρική κυβέρνηση. Ο υπουργός Μεταφορών είναι υπεύθυνος για την προμήθεια καινούργιων, πολλών και καθαρών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη. Ο δήμος έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει με δημοτική συγκοινωνία και με άλλους τρόπους, όχι όμως ποτέ να υποκαταστήσει τον ΟΑΣΘ», χρησιμοποιώντας τα χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη, ξεκαθάρισε ο επικεφαλής της «ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης», Σπύρος Βούγιας.

sakisgeorgiadis